minkä ikäiset lapset/nuoret voi jättää keskenään kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
ite olen muistaakseni ollu 12 vuotias, kun olin ekan kerran koko viikonlopun yksin kotona ( kaveri tosin meillä yökylässä, mutta ei siis vanhemmat olleet kotona ). nyt mua vähän ihmetyttää, kun sisko ei voi jättää 16 ja 17 vuotiaita lapsiaan viikonloppuna keskenään kotiin vaan niitten on mentävä "hoitoon" isovanhemmille! :O eivät joutuisi edes olemaan yötä keskenään, vaan illalla myöhään on perheen isä tulossa raksalta kotiin ja aamulla taas aikasin lähdössä. syyksi sanoi, että kuka niille nyt sit ruuankin valmiiksi laittais jos keskenään joutuisivat olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
en minä koko viikonlopuksi jättäisi edes 14v yksin, mutta kyllä muutaman tunnin voi olla , kunhan yöksi vanhemmat tulevat.

Meillä esikoinen pian 14 enkä vieläkään tahdo jättää häntä veljensä kanssa kahdestaan yöksi, ei ole tarvettakaan kyllä. Mutta päiväaikaan muutamia tunteja, max 8 ovat tainneet olla jollain lomalla, kun vanhemmille ei saatu vapaata.

nää siskon 16 ja 17 vuotiaat ei takuuvarmasti ole mitään bilettäjiä. eikä ne siis mitään bileitä ehtisi pitääkään, kun iskä on yön kotona. ja arvatkaapas onko ne tyytyväisiä, kun "pääsevät" mummulaan hoitoon viikonlopuksi... ;)

Junnu jää nyt maaliskuussa ekaa kertaa yksin kotiin 10 päiväksi, kun mä lähden Floridaan. Tai ei yksin vaan koiran kanssa. Ja junnu täytti siis marraskuussa 16 v.

Yhteistyössä