Minkä ikäiset lapset keskenään linja-autossa pidemmällä matkalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli.. Jos on saattaja mennessä ja vastaanottaja toisessa päässä, minkä ikäiset lapset voisivat matkustaa keskenään linja-autossa? 2h matkaa. Ovatko mielestänne 5,5- ja kohta 7-vuotias liian pieniä?

Riippuu ihan lapsista. Jos on reippaita, eivätkä pelkää uusia ja vieraita tilanteita, niin kyllä ne varmaan pärjää. Mä muistan, että äiti oli joskus varannut meille paikat heti kuskin takaa, kun mentiin veljen kanssa kaksin pidempi matka bussilla. Oltiin kyllä pikkusen vanhempia. Ehkä se tuntuu lapsista vähän turvallisemmalle?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hk:
mun mielest se riippuu myös paljon luonteesta

Nämä lapset ovat reippaita ja tahtoisivat kovasti tulla mummolasta pois linkulla, mutta ei ole mahdollista kenelläkään lähteä saattamaan kotiin asti.

Varmista vielä linja-autofirmasta, mitä mieltä siellä ollaan. Jos on ok heidän puolestaan, laita ihmeessä matkaan!

riippuu ihan siitäkin jaksavatko myös olla asiallisesti tuon matkan ajan ilman ns. aikuisen valvontaa...bussikuski ei ole lapsenvahti. Omani on mennyt vasta kouluikäisenä yksinään. Mietin myös kyllä sitä, että minkä ikäisiä ottavat, onko jotain ikärajaa tuollaiseen? Kannattaa se kyllä selvittää myös.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
riippuu ihan siitäkin jaksavatko myös olla asiallisesti tuon matkan ajan ilman ns. aikuisen valvontaa...bussikuski ei ole lapsenvahti. Omani on mennyt vasta kouluikäisenä yksinään. Mietin myös kyllä sitä, että minkä ikäisiä ottavat, onko jotain ikärajaa tuollaiseen? Kannattaa se kyllä selvittää myös.

Kyllä varmaan osaavat käyttäytyä, uskon että lukisivat ja ehkä voisi jonkun karkkipussin tms. antaa mukaan lähtiessä. Ovat melko rauhallisia. Matkahuollon sivuilla sanotaan että huoltajan päätös.. Ehkä olen vähän ylisuojelevainen, mutta ei ole aiemmin ollut tällaista tilannetta edessä.

no eihän tuossa sitten luulis ongelmia tulevan...jos bussi menee vielä suoraan ettei ole vaihtoja tai mitään, niin helppoa matkantekoahan se on kun saattajat molemmissa päissä :) Kyllä muakin kylmäsi ekan kerran lasta yksinään laittaa, mutta onhan se irtikin päästettävä...

Yhteistyössä