Minkä ikäiset lapset jättäisit esim. Tukholman risteilyn ajaksi otiin hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja tää kysymys oikeille ihmisille, ei niille yli-ihmisille jotka hoitaa omansa kotona siihen saakka et täyttää 18v ja pyyhkii pyllynkin viel yläasteella.

Kun meillä on kaksi lasta. Toinen on 3v, toinen 6kk ja tää arki on välillä tosi uuvuttavaa niinkuin varmasti jokainen pienten lasten äiti tietää.
Antoisaa, mutta voimia vievää.

Me puhutaan anopin kanssa paljon ja kaikesta. Nyt se ehdotti mulle että lähtekää yhdessä miehen kanssa vaikka risteilylle.

Kuulostaisi tosi ihanalta ajatukselta mutta mä en tohtisi jättää lapsia niin pitkäksi aikaa hoitoon. Tai siis isompi kyllä pärjäisi ja tykkäisi mut tää pienempi.

täytyy vaan sanoa että haluan odottaa et pikkunen viel kasvaa.

meidän esikoinen oli 8 kk ikäisenä mummojen hoteissa 4 yötä kun käytiin miehen kanssa reissussa. Mitään ongelmia ei ollut. Ja paljon pienempänä oli kaksin isin kanssa risteilyn ajan. Ihan varmasti puolivuotias jo pärjää, ainakin jos ei imetä.

No en nyt tiiä. Kyllä minä voisin jättää hyvin hoitoon, koska eikö risteilyllä olla tyyliin muutama päivä jos sitäkää? tai kai se riippuu ihan risteilystä.
Ei se 6 kk lapsikaan paljoon menetä jos ootte vähän aikaan poissa.

Mites jos kävisitte vaikka vaan yhden yön hotellilomalla toisessa kaupungissa? Varaat huoneen miehelle yllätyksenä, sovitte anopin kanssa lastenhoidosta yms..

Helposti voitte olla pois yön, pienikään ei siitä pahastu.

Mä luulin otsikon perusteella että olis ollut kyse jo isommista muksuista jotka ois jäämässä itekseen :)

No tottakai kannattaa lähteä, eihän se ole kuin 1 tai 2 yötä! Tai siis voitko jo jättää tuon pienemmän hoitoon ruokinnan puolesta? Jos vielä imetät, niin sitten varmaan kannattaa odottaa imetyksen lopetukseen tai miettiä, nauttisitteko reissusta vauva mukana!

Miksette lähtisi?
Kyllä ne lapset hoitajan kanssa pärjää ja tykkäävät kun saavat hyväntuuliset vanhemmat reissun jälkeen kotiin.
Itse en kyllä ole vieläkään ollut tuollaisella reissulla, vaikka lapset on jo yli 10v. :) , mutta se ei ole halusta kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja menkää ihmeessä!:
No tottakai kannattaa lähteä, eihän se ole kuin 1 tai 2 yötä! Tai siis voitko jo jättää tuon pienemmän hoitoon ruokinnan puolesta? Jos vielä imetät, niin sitten varmaan kannattaa odottaa imetyksen lopetukseen tai miettiä, nauttisitteko reissusta vauva mukana!

En imetä enää.

Ainut mikä tässä mietityttää kun pikkunen syö vielä kerran yössä ja yöt muutenkin levottomia kun oppinut ryömimään ja harjoittelee konttausta jne.

Saa monta monta kertaa yössä käydä aina sängyllä.

Meillä oli lapset mummolassa viime kesänä kun oltiin ruotsin risteilyllä, olivat silloin 1,5v ja 3v. Mä en tiedä, mutta mä en kyllä ehkä raaskis jättää vauvaa... Mutta tuskinpa siitä mitään haittaakaan on.

Mä olen jättänyt siinä vaiheessa yöhoitoon kun nukkuivat yön heräämättä. Tämä on tietty yksilöllistä, mutta meillä se onnistui n. 1,5-vuotiaana. Yhden yön reissussa olimme.

Nopealla laivalla yli, olette jo puolenpäivän jälkeen siellä. Yö vaikka kylpylähotellissa, ja seuraavana päivänä takaisin. Suosittelen!
Katso vaikka täältä
http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/tallink/

Me on oltu monta kertaa tuolla tavalla, yötä oltu Tallink Conference&Spa hotellissa. Aivan huippua! Saunaosastolla monta saunaa ja poreallas johon allasbaarista tarjoilu.

Silloin, kun tiedät itse pärjääväsi ilman vauvaa :) Ei kannata lähteä arkea pakoon, jos sit vain ikävöitkin vauvaa (ja sitä isompaakin, ehkä, mutta vähän eri tavalla).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Silloin, kun tiedät itse pärjääväsi ilman vauvaa :) Ei kannata lähteä arkea pakoon, jos sit vain ikävöitkin vauvaa (ja sitä isompaakin, ehkä, mutta vähän eri tavalla).

eli ei vielä :D

Ei niitä lapsia ihan tuhottomasti ikävöi, jos johonkin hetkeksi pääsee lomalle. Mä olen jättänyt 8 kk ikäisen yhdeksi yöksi ja ei nyt mikään suuri ikävä ollut. Mulla ja miehelle oli kivaa ja rentouttavaa ja lapsella hyvä mummolla.

jos suoraansanotaan niin mä en kyllä raaskis jättää 6kk vanhaa ainakaan kahdeks yöksi. Mut toi oli kyllä hyvä ehdotus et tallinaan kylpylään yhdeksi yöksi jos haluu vähän huilata ja seuraavana iltana jo takasin pikkuisten luo. Tallink Spa kylpylä on tosi hieno, voitte tilata drinkkejä uima altaaseen ja kävellä kaupunkiin ravintolaan jne. Kokemusta tälläsista yhdenyön reissuista on ja saa vielä laivamatkankin siihen eikä oo pahan hintaistakaan. Meillä on vauva nyt 10kk eikä oo ollu vielä yötä pois kotoa (imetän ja sit vauva heräilee viel usein). Mutta kun täyttää vuoden niin olis tarkoitus lähteä just tallinnaan yhdeks yöksi juhlistamaan 4v hääpäivää... tosin luulen et tää kääntyy vielä siihen ettei raaskitakaan jättää vauvaa hoitoon ja se nukkuu sit meidän välissä siel hotellissa... Saa nähdä miten käy!

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
jos suoraansanotaan niin mä en kyllä raaskis jättää 6kk vanhaa ainakaan kahdeks yöksi. Mut toi oli kyllä hyvä ehdotus et tallinaan kylpylään yhdeksi yöksi jos haluu vähän huilata ja seuraavana iltana jo takasin pikkuisten luo. Tallink Spa kylpylä on tosi hieno, voitte tilata drinkkejä uima altaaseen ja kävellä kaupunkiin ravintolaan jne. Kokemusta tälläsista yhdenyön reissuista on ja saa vielä laivamatkankin siihen eikä oo pahan hintaistakaan. Meillä on vauva nyt 10kk eikä oo ollu vielä yötä pois kotoa (imetän ja sit vauva heräilee viel usein). Mutta kun täyttää vuoden niin olis tarkoitus lähteä just tallinnaan yhdeks yöksi juhlistamaan 4v hääpäivää... tosin luulen et tää kääntyy vielä siihen ettei raaskitakaan jättää vauvaa hoitoon ja se nukkuu sit meidän välissä siel hotellissa... Saa nähdä miten käy!

:D niin, mä luulen et mä tota pikkusta miettisin niin paljon etten osaisi rentoutua. Mietenkin että mennään kun ei enää ruokaile öisin.

meillä olisi kyllä hääpäivä ensikuussa mutta se saa nyt jäädä juhlistamatta.

Minä jättäisin heti kun tietäisin että lapsi pärjää syömisten kanssa. Eli siis jos imetys ei ongelma. Meil olleet n 8-9 kk ku ollaan jätetty viikonlopuksi. Mut oikeasti jos oot tiukilla ja saat lapsille hoitajan minä menisin enkä miettis lomalla lapsia.

No mä en laske isän kanssa jättämistä hoidoksi, mutta oli viime viikolla isänsä kanssa kun minä kävin Tukholmassa. Tyttö on ollu 5 päivää mummolassa ollessaan 10 kk ikäinen ja hyvin meni.

Alkuperäinen kirjoittaja menkää ihmeessä!:

En imetä enää.

Ainut mikä tässä mietityttää kun pikkunen syö vielä kerran yössä ja yöt muutenkin levottomia kun oppinut ryömimään ja harjoittelee konttausta jne.

Saa monta monta kertaa yössä käydä aina sängyllä.

Meillä esikoinen nukkuin vauvana tosi huonosti yöt kotona, mutta ollessaan mummulassa hoidossa, niin nukkui ku unelma :)

Minä jättäisin heti kun tietäisin että lapsi pärjää syömisten kanssa. Eli siis jos imetys ei ongelma. Meil olleet n 8-9 kk ku ollaan jätetty viikonlopuksi. Mut oikeasti jos oot tiukilla ja saat lapsille hoitajan minä menisin enkä miettis lomalla lapsia.

KYllä mä lasten kanssa olemisesta nautin ja paljon mutta mä olen väsynyt. Nyttenkin mä taistelen kestääkseni hereillä. Ja nukkumaan en voi mennä kun pienempi ulkona nukkuu vaunuissa ja toinen kattelee piirrettyä ja leipäilee
sohvalla. Ja parhaiten pysyy virkeänä kun tekee jotain, joten mun päivä täyttyy kaikenmaailman puuhastelusta.

Esikoinen nukkuu yöt läpeenä, nukkunut jo 7kk lähtien. Mutta tää kuopus on niin vilkas tapaus et yöt on v'lillä aikamoisia. Pahimpana yönä saa olla kääntämässä oikeasti sen parikymmentä kertaa ainakin. Ja toisinaan herää yöllä kun haluaisi seurustella ja kun en siihen lähde mukaan menee sitten "taisteluksi"

Kuopus nyt oppinut niin paljon uutta että tekee muutenkin levottomista öistä entistä levottomampia. Hampaita, ryömimistä, konttausharjoituksia ja niin edelleen.

Noh, kyllä minä vielä siihen saakka jaksan et lopettaa yö heräilyt ja sit mä pääsen.

KYllä mä lasten kanssa olemisesta nautin ja paljon mutta mä olen väsynyt. Nyttenkin mä taistelen kestääkseni hereillä. Ja nukkumaan en voi mennä kun pienempi ulkona nukkuu vaunuissa ja toinen kattelee piirrettyä ja leipäilee
sohvalla. Ja parhaiten pysyy virkeänä kun tekee jotain, joten mun päivä täyttyy kaikenmaailman puuhastelusta.

Esikoinen nukkuu yöt läpeenä, nukkunut jo 7kk lähtien. Mutta tää kuopus on niin vilkas tapaus et yöt on v'lillä aikamoisia. Pahimpana yönä saa olla kääntämässä oikeasti sen parikymmentä kertaa ainakin. Ja toisinaan herää yöllä kun haluaisi seurustella ja kun en siihen lähde mukaan menee sitten "taisteluksi"

Kuopus nyt oppinut niin paljon uutta että tekee muutenkin levottomista öistä entistä levottomampia. Hampaita, ryömimistä, konttausharjoituksia ja niin edelleen.

Noh, kyllä minä vielä siihen saakka jaksan et lopettaa yö heräilyt ja sit mä pääsen.

Mä en ymmärrä tätä ajattelutapaa. Miksi sitä apua ei voida pyytää silloin kun sitä tarvitaan. Itse kärsin kovasta uupumuksesta ja lopulta unihäiriöistä kun en hoitanut väsymystäni ajoissa. Lopulta lapsi oli hoidossa mummolassa ja sain unirytmin kohdalleen ja akkuni ladattua viikonloppuna. Anoppikin sanoi, että on heti hoitamassa jos yöt on vaikeita ja tarvitsen lepoa. Nykyään osaan jo tunnistaa milloin nukkuminen ja väsymys alkaa mennä "överikisi" ja on nukuttava koko yö tai menee järki ja terveys. Meillä tyttö 1v ei vieläkään nuku rauhallisesti ja jos tänne asti olisin odotellut niin varmaan olisin vaipunu johonkin pyskoosiin yms jos en olisi saannut levätä.

Yhteistyössä