Minkä ikäisenä vois alkaa jättään vauvalta tutin pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maria

Vieras
Mä oon nyt parina yönä vähentäny meidän 6kk ikäisen tutinsyöntiä, siten et oon antanu vain illalla sen suuhun ja sit ku nukahtanu ni puollanu sen pois.. mut sit on käyny niin et syö peitonreunaa, ni kait se kuitenki tuo tutti on turvallisempi :D

Mun mielestä puolvuotiaaksi asti vauvoilla on imemisentarve voimakkaimmillaan, sen jälkeen voi vieroittaa kyl tutistakin. Mut tosiaan, jos tuntuu että vauvalla on tarve imeä vielä niin en kyl raaskis ihan viel ottaa.ennen vuotta joka tapauksessa :)

kyllä se suositus neuvolassa on nyt viimeistään 2veeltä,mutta jokainenhan itse sitten päättää kuinka tekee.
itse olen sitä mieltä että purentaan se tutin syöminen ei vaikuta.
ja kannattaako noin pieneltä 6kk sitä tuttia ihan vielä viedä pois?
meiän lapset kaikki olleet ylitse 2v kun tutista ollaan luovuttu..

Jos imee tissiä niin voi aiemmin vieroittaa, mutta jos ei niin ei kai sillä kovin kiire ole. Kun tuttipullosta tulee kuitenki nopeammin maito, niin jää varmaan vielä imemishaluja.

En siis tiedä, arvelin vaan!

Me jätettiin 6kk ikäisenä tutti pojalta pois, ihan kertaheitolla. Viikon oli ylimäärästä kitinää, mutta nyt olen erittäin iloinen että se tehtiin silloin. Poika on nyt 2v4kk ja voin kuvitella mikä tahtojen taisto se olis jos esim. NYT se tutti pitäis ottaa pois.

en tiiä mistä mä tän idean sain, mut tisiaan näyttää imemisenhalu olla vielä niin kova et siirretään tutista luopumista. Ajottain vain alkaa yöllä olla sitä et herää siihen kun tutti tippuu tai nukahtamiseen tarvii tutin, ni siitä kait se ajatus lähti, ku muuten nukkuu yöt aika pitkälle heräämättä, mut tosiaan tuttia pitää välistä ettiä.
Ollaan jouduttu siirtymään vastikään tissistä pulloon, yöllä annan vielä tarvittaessa tissiä (ainut milloin sitä suostuu syömään) mut muuten on pullo.
Meille syntyy uusvauva jouluntienoilla eli vois ajatella juuriki tuota tutin jättämistä pois siinä 8-10kk paikkeilla

Alkuperäinen kirjoittaja mamix4:
kyllä se suositus neuvolassa on nyt viimeistään 2veeltä,mutta jokainenhan itse sitten päättää kuinka tekee.

Mun lasten serkuilla oli kaikilla järkyttävä avopurenta tutin takia. Aikuisen sormi meni etuhampaiden väliin, kun takahampaat oli yhteenpurtuna. Ei vaikuta purentaan, ei...

Alkuperäinen kirjoittaja Joopa:

Mun lasten serkuilla oli kaikilla järkyttävä avopurenta tutin takia. Aikuisen sormi meni etuhampaiden väliin, kun takahampaat oli yhteenpurtuna. Ei vaikuta purentaan, ei...

siis nimenomaan tutintakia? voihan se olla perintötekiöistäkin tuo kiinni.
No ite oon kans sitä mieltä et vaikuttaa purentaan, mut ihan tuohon en usko

Alkuperäinen kirjoittaja Joopa:

No ei varmasti vaikuta 2-v syöminen purentaan. Näin on meille ihan hammashoitaja sanonut.
Jokin purentavika heillä perheessä jos kerta kaikilla lapsilla sitä esiintyy?

Meillä jäi unitutti pois vähän 2-vuotissynttäreiden jälkeen. Yhdessä laitettiin tutti roskiin ja tuumattiin että rikki on. Ei ole yhtään vaikuttanut uniin tai itkettänyt perään. Aika oli kypsä.

Yhteistyössä