Minkä ikäisenä vauva kaksin isän kanssa reissuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja astrolabe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A) Viktor on mukana D-vitamiinitutkimuksessa. Teistä voi olla ihan jees sotkea toisten tutkimustuloksia, mutta itse en ainakaan tutkijana arvostaisi tahallista tulosten vääristämistä, jos annos unohdetaan antaa.

B) En ole missään vaiheessa sanonut, etteikö mieheni osaisi hoitaa Viktoria. Reissussa vaan olosuhteet eivät ole otolliset seurata arkeemme piirtyneitä rutiineja. Se on jännä, että minä en saa olla huolissaan vauvan riittävästä unentarpeesta tai kätkytkuoleman kohonneesta riskistä, mutta jos teidän Annabella joudutaan herättämään neuvolareissua varten vartin etuajassa niin te saatte vinkua siitä palstalla. Reilua?

Rutiinit pitävät minut toimintakykyisenä arjessa.

C) Hitaita tiimarivihkopäivityksiä, kun vieläkin tuosta ura-asiasta täällä nuristaan, vaikka sekin asia selvitetty varmaan puolisen tusinaa kertaa.
A) kai se data osaa muutaman tipan antaa, vaikka ei yleensä annakaan? Ethän sä pidä häntä noin osaamattomana, ethän.
B) Ole vaan huolissasi, eikä sun tarvitse reissulle päästää, itsekään en olisi vauvasta erossa. Luulen vaan että syyt on oikeasti hieman eri, kuin mitä myönnät itsellesi. Tai sitten stressaat turhasta.
C) Niin, kaikki eivät tosiaan täällä asu. Mystistä.

Ihme lynkkaysmieliala täällä taas. Johtuuko siitä, että kirjoittajana on nimenomaan astro?

BTW aloittaja; olisiko ihmisten pitänyt tietää lapsesi olevan mukana jossain d-vitamiinitutkimuksessa vai mistä piikittelevä vastaus tulosten sotkemisia koskien??

Itse en ole ollut enkä voisi olla erossa alle puolivuotiaasta vauvasta. Nuorempi on jo yli 5kk enkä missään tapauksessa voisi jättää häntä yöksi tai kahdeksi. Isä on hieno isä ja hoitaa sen minkä pystyy (täysimetys), mutta ruokkimistavan vuoksi vauvasta on tullut varsinainen äidin tyttö, jolle ei väsyneenä kelpaa muut. Eikä pulloa ota yrityksistä huolimatta laisinkaan.

Joo kyllä taas huomaa, että kun alotuksen on tehny astro niin vastaukset sen mukasia. Jos astro olis tehny tän saman alotuksen harmaana, niin kyllä olis vastaukset ihan eri luokkaa.

[QUOTE="vieras";29174674]Jos reissun toteutuminen olisi tuosta kiinni, homma hoituisi kun laittaisitte datan kännykäään muistutuksia puolen tunnin välein. Tai vaikka soittaisit ja muistuttaisit.[/QUOTE]

Ja joku kestomuistutus, että älä vaan epähuomiossa helli vauvaa piloille.

[QUOTE="Sadie";29174647]Joo kyllä taas huomaa, että kun alotuksen on tehny astro niin vastaukset sen mukasia. Jos astro olis tehny tän saman alotuksen harmaana, niin kyllä olis vastaukset ihan eri luokkaa.[/QUOTE]

Olen eri mieltä. Aina vastaukset jakautuu näihin:
a. Anna mennä, isä osaa yhtä hyvin kuin äiti, on yhtä tärkeää olla isän kanssa kuin äidin
b. Älä päästä, vauvan kuuluu olla äidin lähellä, sulle tulee ikävä, ehtii sitä myöhemminkin reissata
c. Kysytkö tosissasi täältä, oletpa avuton, sulla ei pitäisi olla lapsia, Ranskassa menee 3-viikkoiset hoitoon, olet todennäköisesti lihava teinimutsi.

Hetkinen.. Astrohan pääsi helpolla.

[QUOTE="vieras";29174628]Ei vaan haluaisit, mutta mietit Astron suhtautumista...[/QUOTE]

Se on jo minulle selvä, ei minun tarvitse miettiä asiaa. En edes miettisi ottamista, mutta tuossa olisi tilaisuus että kävisin näyttämässä Vikiä sukulaisille jotka eivät häntä ole vielä nähneet. Mutat toisaalta olen kiireinen siellä etälasten kanssa...

[QUOTE="vieras";29174703]Olen eri mieltä. Aina vastaukset jakautuu näihin:
a. Anna mennä, isä osaa yhtä hyvin kuin äiti, on yhtä tärkeää olla isän kanssa kuin äidin
b. Älä päästä, vauvan kuuluu olla äidin lähellä, sulle tulee ikävä, ehtii sitä myöhemminkin reissata
c. Kysytkö tosissasi täältä, oletpa avuton, sulla ei pitäisi olla lapsia, Ranskassa menee 3-viikkoiset hoitoon, olet todennäköisesti lihava teinimutsi.Hetkinen.. Astrohan pääsi helpolla.[/QUOTE]

:D

Aikalailla noin se taitaa mennä :D

Yritin ihan asiallisesti kysellä ja minusta minulla on ihan validi syy miettiä näitä asioita. Mut kiitti taas vaan siitä, että kysellessäni kokemuksia muilta sain kuulla vain olevani joku pirttihirmu kusipää, joka ei osoita mitään hellyyttä vauvalleen. Noh, eipä tartte tätä ketjua pitemmälle lukea. Perskärpäsille kiitos päiväni pilaamisesta.

Yritin ihan asiallisesti kysellä ja minusta minulla on ihan validi syy miettiä näitä asioita. Mut kiitti taas vaan siitä, että kysellessäni kokemuksia muilta sain kuulla vain olevani joku pirttihirmu kusipää, joka ei osoita mitään hellyyttä vauvalleen. Noh, eipä tartte tätä ketjua pitemmälle lukea. Perskärpäsille kiitos päiväni pilaamisesta.

No älä ny :( Ihan normaali pienen vauvan äiti olet. Ei se oo aina helppoa olla moderni nainen ja äiti.

[QUOTE="Sadie";29174647]Joo kyllä taas huomaa, että kun alotuksen on tehny astro niin vastaukset sen mukasia. Jos astro olis tehny tän saman alotuksen harmaana, niin kyllä olis vastaukset ihan eri luokkaa.[/QUOTE]

No en tiedä. Oli kuka tahansa, vaikuttaa aika pöhköltä murehtia ja niettiä, osaakohan se mies antaa nyt lapselle vitamiinin... ja melko pöhköltä vaikuttaa myös se, että mies tulee ketjuun vakuuttelemaan, että "kyllähän toki minä osaan antaa lapselle vitamiinin"...

Jokatapauksessa tuo vitamiini on vain tekosyy, jolla äiti yrittää (itselleen) perustella, että lapsen ei pitäisi lähteä. Oikeasti ei vain halua olla vauvasta erossa noin pitkään. Enkä haluaisi kyllä minäkään, vaikka isä olisi miten pätevä vitamiinin antaja.

[QUOTE="vieras";29174703]Olen eri mieltä. Aina vastaukset jakautuu näihin:
c. Kysytkö tosissasi täältä, oletpa avuton, sulla ei pitäisi olla lapsia, Ranskassa menee 3-viikkoiset hoitoon, olet todennäköisesti lihava teinimutsi.

Hetkinen.. Astrohan pääsi helpolla.[/QUOTE]

Astro tunnetaan erikoisena persoonana, ja hänelle annetaan siksi anteeksi paljon. Jos joku harmaa olisi huolissaan siitä, että anoppilassa lapsi ehkä nukahtaa viereen tai syliin ja arki menee sekaisin tai kätkytkuolema korjaa, saisi hän aika kylmää kyytiä.

Toisaalta astro joutuu koko ajan tilille mielenmuutoksistaan, mikä on vähän hölmöä. Harvalla vanhemmuus menee ihan niin kuin on suunnitellut.

[QUOTE="Sadie";29174782]Missä kohtaa astro kirjoittaa, ettei mies osaisi antaa d-vitamiinia?[/QUOTE]

Tai missä kohtaa kukaan kirjoittaa ettei vauvan isä halua viettää vauvan kanssa aikaa?

No en noin pientä vielä päästäisi omista silmistäni! Meillä oli toinen lapsi 9kk eka kerran isän kans kahdestaan anoppilassa, ja toinen lapsi oli 1v tasan kun oli isänsä kanssa eka kerran reissussa.

Meidänkin lapsi on tässä d-vitamiinitutkimusessa ja siihen laatikkolomakkeeseen voi sitten ihan laittaa vaikka viivan päivään, jos tipat on jäänyt antamatta syystä tai toisesta.
Miksi kyselet tällaisia täällä, sitä ihmettelen? Ehkä te voitte miehesi kanssa jutella nämä asiat ihan keskenänne? Ihan perheenne kesken.

Yhteistyössä