Minkä ikäisenä vauva ensimmäisen kerran yöhoitoon tutulle ihmiselle?

merenneitonen

Aktiivinen jäsen
05.05.2006
5 086
3
36
Eli tässä pohdiskelin, kun miehellä on synttärit ensi vuoden alussa, joskos järjestäisin jotain kivaa, esim yönyli hotellireissun.

Vauva, joka vielä on vatsassa, tulee olemaan silloin 3 kk. Onko aivan liian varhaista suunnitella moista?

Syy, miksi mietin asiaa nyt jo, on se että voisin varata ja maksaa yllätyksen jo nyt, koska tiedän, että vauvan synnyttyä en varmaankaan raaskisi alkaa ajattelemaan edes yönyli-reissua noin varhaisessa vaiheessa, ja kuitenkin haluaisin järjestää miehelle tämän yllärin.

ei minusta, mut jokaisella oma mielipide. meillä oli tuparit kans suunniteltu jo aikoja sitten ennen vauvan tuloa. ja ne oli siinä vaihees ku vauva oli 2kk ikäinen ja en koe mitenkään olevani huono äiti. tosin tää mamma itki aivan uskomattomasti ku vaavi jäi hoitoon (vaikka vaavilla oli mennyt täydellisesti) ja kärsin ku tissit täyttyi niin ei ollut kovin nautinnollista. en saanut pumpulla ikinä mitään, mul piti olla maidonkerääjät rinnoissa.

lisäys vielä tähän... imetin täysi-imetyksellä 4kk ja osittain 6kk mutta tuona yönä annoin omaa kerättyä maitoa mukaan hoitoon!

Henk.kohtaisesti voisin ajatella yöhoitoon antamista aikaisintaan n.10kk iässä. Mutta jokainenhan tekee nuo päätökset itse. Meillä on ollut yöhoidossa 5kk ikäinen poika ja hyvin sujui.

Meillä vauva oli 4kk vanha kun oltiin miehen kanssa häissä ja poika jäi äidilleni hoitoon, hyvin sujui ja minun maitoa sai kun olin pumppaillu tarvittavat maidot mukaan. Ikävä tietysti oli kova ja tietty aamulla heti vauvaa taas hoidin, äiti huolehti vauvasta yön että saatiin miehen kanssa nukkua hyvin :)

mä kyselin silloin täällä tätä samaa... ja moni oli sitä mieltä et ei ole liian aikaista. jänskä homma. mut kuitenkin paljon riippuu lapsesta, ja onko koliikkia yms. itse sä parhaiten tiedät ja teet omat päätökset mitkä susta tuntuu oikealle.
yhtään huononpaa äitiä se ei varmasti susta tee jos vauva yhden yön on hoidossa!

Jokainen meistä on erilainen, toisen mielestä voi olla aikaista.Vielähän ei tiedä, miltä itsestäsi tuossa vaiheessa tuntuu.Olisiko mahdollista miettiä mitään muuta vaihtoehtoa ylläriksi?Meillä esikoinen ja kuopus olleet 4kk:n ikäisiä kun olen ollut liikenteessä ensimmäisen kerran, mutta kylläkin isänsä kanssa kotona.Pumpattua maitoa saivat pullosta.

no mun mielestä voi hyvin antaa sen ikäsen hoitoon.. varaa ihmeessä..
ja jos sitte imetät niin ainahan voit totuttaa vauvan vaikka siihen avantin tuttipulloon, jossa se imuosa on eniten nännin mallinen niin ei imetys häiriinny.. ja antaa mukaan omaa maitoa..

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
raskaana ollessa ajattelin, että raaskii,tyttö nyt 7 kk, en oo viel raskinu=) .siis yökylään, päivällä on ollu pari kertaa tunnin hoidossa nukkuessaan..

Niin no siksi mä pohdinkin tätä jo nyt, kun tiedän etten vauvan synnyttyä raaski moista edes ajatella. Jos homman varaisi ja maksaisi jo nyt, niin sitten olisi "pakko" lähteä! :D

Miettisin kanssa tuota yöimetystä, että ei ole kivaa, kun jo illalla alkaa tissit täyttyä ja sitten yöllä tihkuttaa tai suihkuaa maitoa...
Ja kiva sitten yöllä tai illalla vähän pumppailla... Näin äkkiä ajateltuna en jättäisi noin pientä yöhoitoon...

Kerkiäähän niitä synttäreitä tulla (kai mieskin silloin ymmärtää, että teillä pieni vauva) ... B)

Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
mun vanhin oli 1kk kun oli ekaa kertaa mummolassa yökylässä ja hyvin oli menny. =)

Samoin. Meillä ei ongelmaa lapsella, eikä vanhemmilla =)

Mielestäni voit oikein hyvin lapsen silloin antaa hoitoon, jos siis vain itse raaskit =)

Alkuperäinen kirjoittaja nanna8o:
mä kyselin silloin täällä tätä samaa... ja moni oli sitä mieltä et ei ole liian aikaista. jänskä homma. mut kuitenkin paljon riippuu lapsesta, ja onko koliikkia yms. itse sä parhaiten tiedät ja teet omat päätökset mitkä susta tuntuu oikealle.
yhtään huononpaa äitiä se ei varmasti susta tee jos vauva yhden yön on hoidossa!

Pakko viel peesata tätä!

Meidän vauvat on nukahdelleet vielä rinnalle tuossa vaiheessa ja syöneet öisin, joten en olis raaskinut lähteä. Eikä kukaan läheisistä olis jäänyt rintalasta yön yli hoitamaankaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pojanäiti:
no mun mielestä voi hyvin antaa sen ikäsen hoitoon.. varaa ihmeessä..
ja jos sitte imetät niin ainahan voit totuttaa vauvan vaikka siihen avantin tuttipulloon, jossa se imuosa on eniten nännin mallinen niin ei imetys häiriinny.. ja antaa mukaan omaa maitoa..

Mun poika joi ihan tavallisesta pullostakin ilman että imetys siitä kärsi mitenkään.
Mun mielestä voi jättää jos siltä tuntuu, mutta mulle oli hankalaa olla poissa vauvan luota imetysaikana, kun parissa tunnissa rinnat täyttyivät kunnolla maidosta ja menivät ihan paakuille enkä mä ole koskaan saanut pumpulla herumaan juuri mitään ja lypsämälläkin melko huonosti joten mä olin ilman vauvaa aikamoisessa pulassa

Jokainen tekee omalla tavallaan ja omilla päätöksillä nämä asiat. Minä alan tässä nyt miettiä jos lokakuussa pääsisin vihdoin viettämään synttäreitäni ulos ja olisin koko yön pois. Ensimmäistä kertaa hyvin pitkään aikaan. Nuorin olisi silloin pariviikkoa vajaa vuoden.

Meillä poju kohta 10kk eikä ole ollut yöhoidossa enkä vielä antaiskaan. Ihan siitä syystä kun ei ole ollut tarvetta edes ja tulis liian ikävä olla niin kauan erossa.

Yhteistyössä