Minkä ikäisenä teijän lapsilla on jäänyt päikkärit pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Tuossa olikin kysymys, meillä esikoinen jätti suht aikaseen ellen ihan väärin muista..ja kuopus on 1v.10kk ja onkohan nyt jäämässä pois, kun jos on nukkunut vaikka tunninkin unet vaan, niin illalla nukkumaanmeno on tappelua. Tosin, jos ei oo nukkunut niin illasta (niinkuin tänään) alkaa väsy painamaan jo klo 18-19 aikaan, mikä on liian aikainen aika laittaa nukkumaan.

siis mun 2v3kk |O tähän asti nukkui kuin enkeli aina, rakasti päiväunia. Mutta nyt i kirveelläkään, taistelee unta vastaan ja sitten ei nukuta. Kun lähdetään autolla käymään jossain niin nukahtaa sit autoon ja on kiukkunen kun pitää herätä :headwall: :| toivottavasti tää olis vaan joku vaihe

Meidän poika on nyt reilut 4 v. ja vieläkin nukkuu päiväunet. Ehkä kerran tai pari krt/kk ne jäävät väliin. Hän yritti tosin muistaakseni n. 2-vuotiaana jättää niitä pois, mutta en antanut periksi. Välillä nukkui ja välillä ei, mutta sitten taas ryhtyi nukkumaan ihan säännöllisesti.

Meidän pojalle tulee aina silloin tällöin affektikramppeja ja niitä tulee nimenomaan väsyneenä helpommin, joten hyvä vain, että nukkuu päikkärit. =)

Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
siis mun 2v3kk |O tähän asti nukkui kuin enkeli aina, rakasti päiväunia. Mutta nyt i kirveelläkään, taistelee unta vastaan ja sitten ei nukuta. Kun lähdetään autolla käymään jossain niin nukahtaa sit autoon ja on kiukkunen kun pitää herätä :headwall: :| toivottavasti tää olis vaan joku vaihe

Se on varmaan vain joku vaihe. Kts. minun aikaisempi viestini. :)

Tappelu illalla nukkumaanmenon kanssa ei aina automaattisesti ole sen merkki että nukkuu liikaa päivällä. Itse asiassa se ei ole sen merkki juuri koskaan alle kouluikäisellä lapsella. Varsinkin jos ilman päikkäreitä väsyy noin aikaisin. Usko tai älä, mutta nukahtamisvaikeus johtuu useimmiten siitä että lapsi on liian väsynyt nukahtaakseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:

Se on varmaan vain joku vaihe. Kts. minun aikaisempi viestini. :)

joo..jokapäivä meilläkin koitetaan päikkyjä, mutta kun ei nuku niin ei. En viitti kauheen kauan yrittää. Maanantaina nukkui kun sanoin että muskariin sitten ei jakseta lähteä jos ei nukuta. Niiin nukkui 2h :) eli tällähetkellä meillä nukutaan näköjään vain maanataisin :)

Entäs kun jos päivällä yrittää nukuttaa niin joskus ei meinaa millään nukahtaa, venkoilee ja koittaa lähteä sängystä. :/
Ja tuokaan aamullanousu ei oo säännöllistä, siis että tiettyyn kellonaikaan nousis..illalla nyt suht samaan aikaan pyritään menemään.

Meillä poika oli just 3v täytettyään muutamia kuukausia ilman päikkäreitä ja nukkui sit yöllä 12h. Hoidon alettua alkoi taas siellä nukkua, mut nukkuu aika lyhyitä unia 30-45 min, niin että yöunet on silti 20.30-07.30, mitä siitä tulee...ööö...11h? Ja vapaapäivinäkin tarttee taas päikyt :)

Kesällä jätettiin pois kun iltanukahtaminen alkoi olla 23:n paikkeilla. Tytöllä oli ikää silloin n. 3v5kk. Satunnaisesti nukkuu päiväkodissa vielä päikkärit mutta kotona ei.

meillä tyttö nyt 2v10kk ja yritti kesällä jättää päikkyjä pois. taisi pari viikkoa nukkua vaan kerran päikyt. nykyään nukkuu päikyt n.6 kertaa viikossa.
päiväunet pituudeltaan 2,5h, yöunet 10-12h

Esikoinen oli 2v kun ei enää nukkunu. Kakkonen on nyt 2v mut nukkuu vielä, tosin ei halua mennä, mut illalla on kun persiiseen ammuttu ettei sitä katsele kukaan täysjärkinen..
Nukkuu n.1 ½h. Illalla nukkuun mennään hieman ennen klo.20.00. ja herätään 7 jälkeen.