Minkä ikäisenä teidän pojat alkoi pissata pönttöön seisaaltaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeInka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SeInka

Aktiivinen jäsen
20.01.2010
3 063
0
36
Alkaa jo ottaa päähän kun äitini aina vieraillessaan jauhaa, kuinka nyt olisi jo aika opettaa tuo meidän poika pissamaan pönttöön seisaaltaan "niin kuin poikien kuuluu). Mulla ei itsellä ole mitään haluja ruveta siivoilemaan niitä sotkuja, joita tästä ihan varmasti seuraisi, kun just on saatu poika käymään siististi itsekseen potalla ja vieläpä tyhjentämään sen käynnin jälkeen. Pojalla ikää 2v10kk. Miten teidän perheissä?

Vajaa 3-vuotiaana. Nyt kun on täyttänyt 3, yltää ihan hyvin varvistelemaan ja pissit osuvat oikeaan osoitteeseen. Toki silloin tällöin pitää pöntön rengas pyyhkiä, kun on tullut kiire lopetella :D.

[QUOTE="pojan äiti";25785135]6 v pissii pöntölle istualteen. Kesällä puska-pissit sit seisaaltaan.[/QUOTE]

Sama täällä, enkä ajatellut muuta tapaa "opettaakaan".
Käsittääkseni 34-vuotias isänsäkin tekee enimmäkseen samoin, eikä se kai ketään haittaa.

Meidän poika alkoi pissata seisaaltaan naapurin isomman pojan mallin mukaan noin 2,5-vuotiaana. Sotkua ei onneksi saa aikaan. Pytyn edessä on matala korokejakkara sen avulla oli aluksi juuri ja juuri pytyn reunan yläpuolella. Eipä päässyt ruiskimaan ympäri vessaa. Aika kauan halusi myös aikuisen kaveriksi ja siinä vierellä oli hyvä vahtia, että osuu oikeaan paikkaan.
Poika ei vieläkään ylety pytylle istumaan ilman apua ja potta on kuulemma vauvoille, eli sen puolesta ihan hyvä, että osaa hoitaa homman itsekseen seisaaltaan.

alta kolme vuotiaana. Näin jälkeenpäin ajateltuna se istualteen pissiminen olis ollut parempi vaihtoehto. Nyt wc haisee kun menee ohi usean kerran päivässä. Oon yrittäny ehdottaa josko menis ihan istualleen pissimään, mut on hänen mielestään liian tyttömäistä. Poika on nyt 4v.

[QUOTE="Riksu";25785185]Meidän poika alkoi pissata seisaaltaan naapurin isomman pojan mallin mukaan noin 2,5-vuotiaana. Sotkua ei onneksi saa aikaan. Pytyn edessä on matala korokejakkara sen avulla oli aluksi juuri ja juuri pytyn reunan yläpuolella. Eipä päässyt ruiskimaan ympäri vessaa. Aika kauan halusi myös aikuisen kaveriksi ja siinä vierellä oli hyvä vahtia, että osuu oikeaan paikkaan.
Poika ei vieläkään ylety pytylle istumaan ilman apua ja potta on kuulemma vauvoille, eli sen puolesta ihan hyvä, että osaa hoitaa homman itsekseen seisaaltaan.[/QUOTE]

Yltää pissaamaan seisoviltaan jakkaran kanssa, muttei yllä istumaan pöntölle? Ei edes jakkaran avulla? Outoa ja kummallista.

Mua ei niinkään häiritse jos pöntön ohi roiskuu (vaikka mieluummin käyttäisin senkin siivousajan johonkin muuhun), mutta en vaan jaksa uskoa, että poika saisi housunsa säilymään kuivina. On vielä niin tarkka poika, että pienikin pisara pissaa kalsareilla ja vaihtoon heti.

Meidän pitäisi kanssa hankkia koroke sitten. Toisalta olisi ihan kiva saada tuo potta pois pienestä kylppäristä. Mulla oli vaan sellainen käsitys, että on ihan liian pieni tuollaiseen, mutta ei ilmeisesti olekaan sitten.

Mua ei niinkään häiritse jos pöntön ohi roiskuu (vaikka mieluummin käyttäisin senkin siivousajan johonkin muuhun), mutta en vaan jaksa uskoa, että poika saisi housunsa säilymään kuivina. On vielä niin tarkka poika, että pienikin pisara pissaa kalsareilla ja vaihtoon heti.

Meidän pitäisi kanssa hankkia koroke sitten. Toisalta olisi ihan kiva saada tuo potta pois pienestä kylppäristä. Mulla oli vaan sellainen käsitys, että on ihan liian pieni tuollaiseen, mutta ei ilmeisesti olekaan sitten.

Ihanaa kuulla että muillakin on yhtä tarkkoja poikia kuin meilläkin. Vaikka tapa joskus hieman huvittaakin.

Meillä tuo 36 -vuotiaskin vielä pissii istualtaan, miksi pitäisi lorottaa seisaaltaan? Kyllähän tuo 6v niin osaa tehdä ja jos liian kiire tulee pissiikin seisaaltaan mutta pääasiassa istualteen.

Meidän talossa ei kyllä mies koskaan pissaa seisaallaan.
En anna uloskaan niin tehdä,
ellei sit tosiaan pysty hetkisen pidättelemään.
(Tapana onkin, että käy eka vessas ennenku esim. ostoksille mennään, ettei tarvitse minnekkään mennä lorottelemaan... Ällöttävää kattoa päivästä toiseen miten miehet pissaavat joka paikkaan, kuvottavaa! :x)
En itsekkään mene pusikkoon pissaamaan, ällöttävää hommaa.
Joten jos poika tulee, saa luvan ottaa isänsä tavat. :D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä