Minkä ikäisenä teidän mielestä on hyvä laittaa reiät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myö

Vieras
Miun esikoinen on kohta kuusi. huomasin, että hänen parhaalla kaverillaan on korvissa reiät. Tyttöni ei ole vielä pyytänyt laittamaan eikä siis edes ollut kertonut tämän bestiksen korvista, mutta mitäs teen, jos nyt pyytää? Mie olin itse ajatellut, että tulis ajankohtaiseksi siinä kymmenen korvilla :).

Itse sain 6-vuotiaan, kesällä ennen kun syksyllä alkoi koulu. Ei hajuakaan pyysinkö itse, muistan vain että sovittiin että jos sattuu ekan reiän laitto, toinen jätetään laittamatta. Molemmat tehtiin samaan syssyyn.

Jos mä saisin päättää, niin ei ikinä. Ei sillä, että paheksuisin, mutta mun mielestä esteettisesti ilman on parempi. Tai jos laittaa, niin laittakaa nyt sitten edes jotkut isot.

Heh, ei kyllä tulis mieleenkään vielä 6-vuotiaalle laitattaa korvakoruja, mutta jokainen vanhempi tekee niinkuin parhaaksi näkee..? 12-vuotias olis musta sopiva ikä.

Oma lapsi oli 6v kun sai reiät. Kolmevuotiaasta niitä vinkui, kolme vuotta asiaa kypsyteltiin ja keskusteltiin ja sitten ne otettiin. Toinen lapsi nyt neljä ja ei halua reikiä niin sekin ok.
Lapsi tykkää korviksistaan, mitään ongelmia ei ole ollut joten meillä meni hommat ihan ok.

Meillä tyttö sai 5 v synttärilahjaksi. Itse käytiin lapsen kanssa ne ottamassa. Kuopiossa kultajousessa. Ensin kyllä kysyttiin, että tietääkö tyttö mitä tuleman pitää ja onko kuinka säikky jne. Eivät kuulema välttämättä laita tuon ikäisille jos vanhemmat eivät ole varmoja antaako lapsi laittaa.

Meillä tyttö istui nätisti paikallaan ja antoi hyvillä mielin laittaa kummankin. Mutta tiesin tuon jo etukäteen, että 99 % varmuudella lapsi antaa laittaa. Kun ei vähästä ole koskaan välittänyt.

Mie huolehdin korviksien hoitamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Oma lapsi oli 6v kun sai reiät. Kolmevuotiaasta niitä vinkui, kolme vuotta asiaa kypsyteltiin ja keskusteltiin ja sitten ne otettiin. Toinen lapsi nyt neljä ja ei halua reikiä niin sekin ok.
Lapsi tykkää korviksistaan, mitään ongelmia ei ole ollut joten meillä meni hommat ihan ok.

Ok, eli jos meilläkin alkaa vinkua nyt, niin voidaan kypsytellä asiaa tuon kolme vuotta ja päästään yhdeksänvuotiaiksi :).

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Siinä vaiheessa, kun lapsi itse osaa huolehtia (tuoreiden) reikien päivittäisestä puhdistamisesta.

Peesi. Ja lisäksi lapsen pitää osata pyytää niitä tarpeeksi pontevasti, sillä ekan mutku mä haluun -kitinän takia ei vielä koruja hommata.

Mun mielestä voi laittaa sillon kun tyttö ite haluaa, ja osaa edes osittain ite niistä sit huolehtia, eli on kiinnostunut reikien putsaamisesta jne, vaikkakin siihen sit tarvittas aikuisen apuakin. En pidä korvisten ottoa niin isona asiana, se on kiva tyttömäinen juttu, enkä ole koskaan ajatellut et pitää olla tietyn ikäinen korvikset saadakseen... Meillä tyttö sai kun oli eskarissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mun mielestä voi laittaa sillon kun tyttö ite haluaa, ja osaa edes osittain ite niistä sit huolehtia, eli on kiinnostunut reikien putsaamisesta jne, vaikkakin siihen sit tarvittas aikuisen apuakin. En pidä korvisten ottoa niin isona asiana, se on kiva tyttömäinen juttu, enkä ole koskaan ajatellut et pitää olla tietyn ikäinen korvikset saadakseen... Meillä tyttö sai kun oli eskarissa.

Mun mielestä kaikki pelkästään ulkonäköön vaikuttavat jutut saa tehdä silloin, kun lapsi osaa aivan itse huolehtia/tehdä sen. Olkoon sitten kyse korvisten puhdistamisesta tai meikkaamisesta. Jos ei osaa, niin ollaan ilman.

Mie yritin viedä 8 vuotiasta neitiä reikien laittoon (itse siis halusi) maksoin huvin, ja alettiin tälläämään reikiä kohdilleen....
silloin neiti alkoi parkumaan niin että jäi reiät laittamatta :ashamed:

Eihän sillä sattua tietty ehtinyt, mutta jännitys teki tehtävänsä. Nyt on maksetut korut kaapissa kuitin kanssa odottamassa sitä päivää kun se ne oikeasti riepu uskaltaa antaa laittaa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Siinä vaiheessa, kun lapsi itse osaa huolehtia (tuoreiden) reikien päivittäisestä puhdistamisesta.

Mikä ongelma on aikuisen puhdistaa ne? Meillä tyttö sai korvikset, kun meni kouluun. Putsasin reiät ja sillä selvä. Ongelmia ei ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
18v, kuten muutkin lävistykset ja omaa kehoaan koskevat muutokset.

Pakko korjaa, lävistyksen voi ottaa jo 16v ja siihen ei sillo enää tarvitse vanhempien lupaa(en ole varma voiko ottaa aikasemmin vanhemman luvan kanssa) ja tatuoinin sitten 18vuotiaana.
Itse sain korvakorut silloin kun olin 6vee, toiset otin kun olin 13vee, kulmakorun otin 16vee, kielikorun 17vee ja huulikorun 18vee(meni vähän ohi aiheen,muua :D)