Minkä ikäisenä nuoren mielestäsi "kuuluisi" jo tehdä kesätöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
yläasteelta päästyään,sitä ennen vaikka sitä "tonnintouhu" juttua jossa ollaan hommissa pariviikkoo,

"tuskatonniks" me sitä aikoinaan sanottiin:D

Mä olen kerran ollut sellutehtaalla tienaatonnilaasena. Kaks viikkoa siivousta ja tonni palkkaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
yläasteelta päästyään,sitä ennen vaikka sitä "tonnintouhu" juttua jossa ollaan hommissa pariviikkoo,

"tuskatonniks" me sitä aikoinaan sanottiin:D

Mä olen kerran ollut sellutehtaalla tienaatonnilaasena. Kaks viikkoa siivousta ja tonni palkkaa. :D

mä olin aikoinani vanhainkodilla ja sain ton tuskatonnin..

sit pääsinki seurakunnalle leikkaamaan ruohikkoa 2vkoks ja siit sai melkein 1300mk kahelta viikolta:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi pitäisi mennä nuoren kesätöihin jos ei halua?vain koska vanhemmat niin sanoo? jos nyt raha ei syynä.

Jotta saisi arvokasta työkokemusta ansioluetteloon ja pääsisi joskus tulevaisuudessakin johonkin töihin.

sit pääsinki seurakunnalle leikkaamaan ruohikkoa 2vkoks ja siit sai melkein 1300mk kahelta viikolta:D
Mun eka kesätyopalkkani kesältä 1974 oli 700 markkaa. Hassua, että sen muistaa vieläkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Mun eka kesätyopalkkani kesältä 1974 oli 700 markkaa. Hassua, että sen muistaa vieläkin :D

elämän tärkeimmät hetket kyllä muistaa :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi pitäisi mennä nuoren kesätöihin jos ei halua?vain koska vanhemmat niin sanoo? jos nyt raha ei syynä.

Sanos muuta.Mä ehdotan kesäduunia lapselle aikaisintaan 16v.

Mä en ollut koskaan kesäduunissa.Aikuisena menin töihin.

meillä pellolle tulevat kesäpojat ja tytöt on yleensä 15.v ylöspäin. joskus on ollut allekin, mutt ei ne vielä jaksa pitkiä päiviä. mutt aina on otettu kun ovat itse innokkaasti soitelleet. seuraavana vuonna sitten ovatkin jo ammattilaisia, mutt siis 15.v on hyvä ikä

Olen ajatellut että jos pääsisin kesätöihin.. En kyllä tiedä, minkä ikäisenä pääsen... Olen kohta 11 vuotta ja mietin, jos olisi jonkunlainen työ tehtävänä. =) Jos joku tietää niin KERRO vaan! =D

Mä oon ollu kesätöissä ekaa kertaa vasta tosi "vanhana" eli 19v:nä, mutta sitä ennen tein talvella valmennushommia viikonloppuisin ja välillä arkisinkin, joten katsoin ettei mun tartte tehdä kesällä töitä, vaan voi pitää kunnon kesälomat, käydä leireillä jne...

Kyllä varmaan 15v:nä olisi hyvä jotain kesäduunia saada edes vähäksi aikaa, tai jos ei saa, niin sitten saa ainakin tehdä kotona viikkosiivoukset ja ruuanlaitot arkisin.

Yhteistyössä