Minkä ikäisenä lapsi yksin ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eksa

Vieras
Minkä ikäisenä päästätte/päästäisitte lapsenne ilman vanhempaa pihalle leikkimään? Me asumme rivitalossa. Asunnostamme ei näy leikkipihalle, vaikka piha on ihan parinkymmenen metrin päässä. Meillä on neljävuotias, joka haluaisi pihalle myös silloin, kun äiti ei ehdi. Epäillyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
on jo 3vuotiaat yksin ja vanhemmat lapset noin 5 tai 6 vahtii näiden pienten perään kerrostalosta kyse

musta on ihan tyhmää just kun jotkut laittaa 5-6vuotiaat lapsenlikoiksi. emmä luottais enkä muutenkaan laittas.

Meillä on 5v vähän aikaa yksin ulkona esim. jos ollaan ensin oltu koko perheellä ulkona ja 5v haluaa jäädä leikkimään vielä kun muut menee sisälle. Ei kyllä kauaa yksin viihdy, max 15min. Leikkii pihalla silleen, et näen ikkunasta ja on onneksi niin arka ettei uskalla lähteä pihasta mihinkään. 3v:tä en uskalla päästää ollenkaan yksin kun on niin uhmis ja änkyrä, et saattaa karata. Meillä on päivälläkin kotona ovet lukossa, kun aikoo muuttaa monta kertaa päivässä pois kotoa :)

Entä te itse? Onko tää nyt juuri niitä loppuun kulutettuja aiheita täällä? En tiedä, kun en ikinä ole täällä oikein vieraillut.. En jaksais olla itse kahdeksaa tuntia ulkona, sitten on huono omatunto, jos päästää lapsen ulos. Vauvan kans itse siis olen kotona.

Yhteistyössä