Minkä ikäinen yksin ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "bertta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä isompi oli neljä ja pikkusisko kolme kun pääsi yksin ulos (ikäero 3 vuotta). Pienempi menikin vähän niin kun isosiskon mukana ensin, nyttemmin kulkee itsekseen hakemassa kavereita ja muutenkin ulkona oman tien varrella.

Meillä nuo kolme tyttöä ovat keskenään meiän takapihalla, 5v, 3v, 2v. Vanhin (5v.) saa lähteä pois pihasta kavereiden kanssa leikkimään. Saa siis leikkiä meiän taloyhtiön pihalla.

Isommat lapset oli n. 5vuotiaita kun päästiin heidät keskenään ulos. Vaikkakin on omakotipiha ja tiekin suhteellisen kaukana. Mut poikia ei vaan voinut jättää vahtimatta. Ei niihin voinu luittaa. Mut nämä nyt 5v ja 4v voi aivan huoletta päästää kahdestaan ulos,ei ne minnekkään lähde.
Mut tahdon silti ängetä mukaan kun on vielä 2v ja vauvakin joita nyt ei voi nuille isommille jättää vahdittavaksi.
Ja nyt kohta ku alkaa lumi sulaa niin meillä on kaks tosi vaarallista ojaa.

Esikouluikäisenä ovat saaneet lähtä pihalta ja mennä keskenään kouluunkin.

[QUOTE="vieras";23309260]Meillä 4v ei vielä oo yksin ulkona. Okt:ssa asutaan rauhallisella alueella.[/QUOTE]

Minusta on vähän hassuakin,että miksi pitäis mennä yksin pihalle. Minä en ainakaan yksin siellä viihtyis jos ei olis leikkikaveria. ja ei meillä lapset yksin sinne haluakkaan. Joko toisia lapsia tahtovat mukaan tai äitiä.
Mitä te muut kotiäidit teettä jos teidän lapset on pihalla tai omissa menoissa?

Mä olen aina ihmetellyt tätä. Äidit on päivät kotona ja lapset leikkii keskenään. Mitä ne äidit sitten tekee? Miksi ne ei ole myös siellä ulkona? Näin hirveesti sit pieniä lapsia jotka on joko isompian vahdittavana siellä tai ihan muuten keskenään.Tekevät sit mitä lystää ja niitä etsitään pitkin kyliä et minne menivät ja kenen pihalla nyt ovat.

Niin minullakin on kuusi lasta,et kyllä meillä sisälläkin tekemistä on mut miksi ei kerkeis pihalle?

Yhteistyössä