Minkä ikäisenä lapset saunomaan ilman vanhempia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No hyvä juttu, ymmärsin sitten väärin kun sain vähän sellaisen käsityksen kun noin monella kysymyksellä alkuun piti varmistella muiden tapoja.

Olin ja olen hiukan hämmentynyt, joten siksi nuo monet kyssärimerkit. Mutta ei mitenkään sillä,
että olisivat huonompia tapoja, kuin muilla.

Sinäkään et itse asiassa vastannut mun kysymykseen vaan pöyristyit mun kysymyksestä.

Meillä 9v. poika saunoo iskän kanssa ja minä yksin tai sit otan ton 5v. pojan mukaani, me kun ei tykätä niin kovista löylyistä kun nää muut. Talosaunassa käydään ja vaan tunnin vuoro, ennen kun oli oma sauna, pojat saatto käydä keskenään ja välillä kävin tarkistamassa että kaikki ok.

[QUOTE="vierailija";27555868]Meillä 16veekin saunoo mielellään muun perheen mukana. Kun oli 13v. kysyin tuntuuko hankalalta käydä meidän kanssa, poika katsoi hölmistyneenä suu auki : "ai miksi?". Meillä on kerran viikossa saunavuoro ja kaikki haluaa tulla mukaan.[/QUOTE]

ihana!

[QUOTE="mä vain";27555459]Tä? Miten siis sekasaunoissa koko ikäsi? Perheen ja sukulaisten kanssa? Ilman uikkaria?

Mikä epäsuomalainen olenkaan, kun ymmärrän, että vastakkaista sukupuolta edustavat eivät
käy täysin alasti yhdessä saunassa, jos ei ole seksuaalista suhdetta. Eli puolisoille ok, ja kaveri
piirissä tietty voi olla tällainen tapa, mutta että ei sukulaisten ja perheen kesken. kyllä meillä
on miesten ja naisten vuorot tuollaisissa tilanteissa.[/QUOTE]

Kyllä, koko ikäni, perheen, suvun, tuttujen ja tuntemattomien kanssa. Ja ilman uikkaria, tai mitään muutakaan vermettä. Au naturel.

Mä puolestani en näe saunaa liitettävän seksiin ja voin siis käydä siellä kenen kanssa tahansa.

Miksi perheen ja suvun kesken ei voi mennä sekasaunaan?

[QUOTE="aapee";27555781]Tästä ketjusta saa sen käsityksen, ettei perheissä harrasteta naisten- ja miesten saunavuoroja, vaan lapset menevät keskenään tai yksin saunaan ja aikuiset kahdestaan. Onko kaikilla näin?[/QUOTE]

Meillä ihan koko perhe saunaa kerralla, sukupuolesta välittämättä.

Meillä saunotaan porukalla ainakin vielä. 12-v on vanhin ja 6-v nuorin. Joskus laitan koko katraan saunaan keskenään. Uhkaan, että jos kuuluu meteliä tai hölmöilyä, sauna-aika loppuu samantien. Kivontahan on saunoa miehen kanssa kaksin. Ei hölinää, huutoa, lentävää vettä ja saunanlasiin piirteleviä kakaroita. :D

Kyllä, koko ikäni, perheen, suvun, tuttujen ja tuntemattomien kanssa. Ja ilman uikkaria, tai mitään muutakaan vermettä. Au naturel.

Mä puolestani en näe saunaa liitettävän seksiin ja voin siis käydä siellä kenen kanssa tahansa.

Miksi perheen ja suvun kesken ei voi mennä sekasaunaan?

En minäkään saunaa liitä seksiin, enkä alastomuutta sinänsä, mutta en mikään nudistikaan ole, joten vastakkaisen sukupuolen alastomuus tuntuu kiusalliselta. Siis jos alastomuus olisi yleisesti noin luonnollista kuin sinulla ja sinun suvulla, niin ihmiset voisivat kävellä kadulla alasti.

En mitenkään tuomitse, mutta pidän teitä nudisteina :D

meillä kaikki saunoo yhessä vanhemmat ja tytöt 11 v ja 7 v.
ja oikein vanhempi tyttö oottaa saunaa porukalla. ei ole vielä vanhemmalla tytöllä ees tullu mieleen että ei haluis meijän kans saunaan. mutta sitten ku se aika koittaa, saa kyllä mennä yksinään tai sitten siskonsa tai mun äidin kanssa.
ei tässä ole mitään ihmeellistä että koko perhe yhdessä.

Meillä saunotaan yhdessä, alasti, ja lapsia löytyy tyttöjä ja poikia ikähaarukassa 1-15v.

Ja käyn myös isäni kanssa saunassa samaan aikaan mökillä jos niikseen sattuu.

Tosin en nyt ihan kenen tahansa puolitutun kanssa sauno, mutta läheisten kyllä.

No mun lapsuukodissa saunottiin kyllä yhdessä ja erikseen, niin kauan kuin kotona asuttiin. Usein kyllä menivät isä ja isoveli ensin, sitten minä, äiti ja pikkusisisko mutta lähinna simsi että ei muuten olisi mahduttu. Mutta kyllä mä pystyin saunomaan isänikin kanssa tai veljeni.
Meillä lapset niin pieniä, että en ole asiaa miettinyt. Mutta saunotaan yhdessä niin kauan kun lapset (molemmat poikia) ilmoittavat etteivät halua.

Yhteistyössä