Minkä ikäisenä lapsesi oppi ajamaan pyörällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lukki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meijän poika on kohta 5-vuotias, pari kertaa istunu pyörän päällä ja siihen jäi, ei oikein oo mielenkiintoo, tykkää enemmin käytännön hommista :D

En mä muista omia millon on oppineet. Oisko ollu että molemmat sai 2v lahjaks pyörän. Mut tiiän yhen tokalle menevän pojan joka vieläki ajaa apupyörien kans. Ei uskalla muuten. On siis tosi yksilöllistä tuo oppiminen.

Meillä esikko oli liki 5 vee kun oppi. Liian kova urakka kun piti niin monta asiaa tehdä samaan aikaan (polkea, ohjata ja katsoa mihin menee). Mutta nyt tänä kesänä jo hienosti menee pätkiä ilman appareita! Kakkosen (3v) fillari vielä kellarissa, on kyllä vähän kokeillu, mutta ei sitä vielä ajamiseksi voi sanoa...

Esikoinen sai 2vuotis syntymäpäivälahjaksi pyörän ja viime kesä sillä harjoteltiin menemään. Itse polki jo sillon hienosti mutta eteenpäin kattominen ja polkeminen samaan aikaan oli vähän vaikeeta. :D Nyt kolmevuotiaana polkee itse ja osaa seurata liikennettä ympärillään jo hienosti.. :)

Itse olin 7-vuotias, kun iskä opetti ajamaan ilman apupyöriä takaritsistä kiinni pitämällä. Ajeltiin siinä kerrostalomme asfaltoidulla pihalla. Muistan, kuinka muut pihan lapset kurkistelivat nurkan takana ja hihittelivät. Olin siis jo todella vanha! Omasta mielestäni on sitä parempi, mitä nuorempana alkaisi harjoittelemaan! Siinä voisi syttyä oikein into nousta satulaan. Eri asia on, jos veri ei vedä yhtään siihen suuntaan, pakottaa ei tietenkään kannata. =)

tyttö oli 2 v,ku sai semmosen pikkusen pyörän (tuumakokoa en muista, oisko ollu 12" )..vinkkinä,apupyörät kannattaa laittaa niin,että eivät ole koskaan samaan aikaan maassa,tasapaino kehittyy ja sit kun tulee aika ottaa apparit pois,niin oppii helposti ajamaan ilman!Meillä otettiin 5 v:nä apparit pois ja olin valmistautunut tarakasta roikkumiseen vaan eipä tarvinnu pidellä ollenkaan..tyttö lähti ajamaan heti ilman tukea!

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
meijän poika on kohta 5-vuotias, pari kertaa istunu pyörän päällä ja siihen jäi, ei oikein oo mielenkiintoo, tykkää enemmin käytännön hommista :D

Mikäs se enempää on käytäntöä kuin pyörällä ajo.

Yhteistyössä