Minkä ikäisenä lapsesi/lastesi hiukset ovat alkaneet kasvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kertokaas...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän poika syntyi tukka päässä, ruskeahko ja aika pitkä, ultrassakin näkyi. Nyt ikää 4 kk ja tukka on jo selvästi vaalentunut ja on tuollaista vauvatukkaa, on kaljuuntunut sivuilta kun hius on niin herkkää..

Itse synnyin musta tukka päässä, tuuhea ja suora, 3 vuotiaana oli jo pitkä blondi tukka, kihartuva.

AIka yksilöllistä ja perimä vaikuttaa.

Kaksi vaaleata lasta, molemmilla tukka kasvoi hitaasti ja oli se oli "hahtuvaa" alkuun. Kolme vuotta taitaakin olla se rajapyykki, jolloin kummallakin tytöllä alkoi tukka kasvaa kunnolla. Ei mitenkään huippuvauhtia kasva kuitenkaan, mutta selkeästi paksuuntunut ja kasvanut paljon pituutta molemmilla tytöillä. Minulla ja ädilläni ihan sama juttu. Kiharatukkaisuuteen tosin en ole huomannut asian vaikuttavan. Mun lapsista toisella on suora ja toisella kiharatukka.

Viimeksi muokattu:
Kaikilla lapsilla ollut tuuhea tukka jo syntyessään. Yhdelle tuli paksu luonnonkihara, toiselle erittäin paksu tummamepi ja nuorimmaisesta ei nyt oikein tiedä mihin suuntaan muuttuu. On kaikista ohuimmat hiukset hänellä mutta pitkät kyllä ja vaaleat, täyttää kolme.

Meidän lapsilla alkoi vasta 1-v. synttärien jälkeen kasvaa jonkunlaista haiventa sinne tänne.
Pojan tukka vahvistui hyvin pian, mutta tuon tytön (4-v, kohta 5v.) tukka on edelleen tosi ohut lirmu, ihan päänahka kuultaa läpi. Olen ajatellut sen johtuvan siitä, kun tytöllä on keliakia ja vasta alle vuoden syönyt gluteenittomasti, että jos se vaikuttaa tukan vahvuuteen, kuten vaikutti pituuskasvuunkin. : /

Yhteistyössä