Minkä ikäisenä lapsesi kävellyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna1980
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
13kk eikä vieläkään kävele :ashamed:

Meillä 1v4kk (huomenna 1v5 kk) eikä ole muuta kuin muutaman askeleen hoidossa ottanut ilman tukea, kotona ei sitäkään :(

Kyllä ne siitä lähtee kävelemään,miks olisi pakko lähteä aina tyyliin 9kk ikäisenä kävelemään?

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:

Meillä 1v4kk (huomenna 1v5 kk) eikä ole muuta kuin muutaman askeleen hoidossa ottanut ilman tukea, kotona ei sitäkään :(

Kyllä ne siitä lähtee kävelemään,miks olisi pakko lähteä aina tyyliin 9kk ikäisenä kävelemään?

Enpä mä sillä, ehkä ehtii kuitenkin elämänsä aikaan kävelemään nekin askeleet mitkä nyt on jääneet saavuttamatta. Mut tuntuu kun kaikki 'kauhistelee',että eikö vielä kävele jne..

ei ookkaan pakko,eikä ole kiire..tuntuu vaan että kun kaikki aina kailottaa että erkkipekka osas kävellä jo 5kuisena ja laski kympista alaspäin jo viikonvanhana..että lapsi olis jotenkin "viallinen" kun ei kävele ennen vuoden ikää :D *palstalta opittua*

meilläkin mennään tukea vasten tukka putkella ja seistään jo hetken aikaa ilman tukea,että kyllähän se kohta lähteepi

ei ookkaan pakko,eikä ole kiire..tuntuu vaan että kun kaikki aina kailottaa että erkkipekka osas kävellä jo 5kuisena ja laski kympista alaspäin jo viikonvanhana..että lapsi olis jotenkin "viallinen" kun ei kävele ennen vuoden ikää :D *palstalta opittua*

meilläkin mennään tukea vasten tukka putkella ja seistään jo hetken aikaa ilman tukea,että kyllähän se kohta lähteepi

Hitot mistään palstasta :laugh: Ja mulle on aivan sama mitä muut ajattelevat,mä lähdin itse kävelemään myöhään,joten en sitä mun lapseltakaan odottanut =)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Tietääkö muutes kukaan syytä siihen miksi lapsi lähtee "myöhään" kävelemään? Ja tää kyssäri ei sit ollu mikään ilkeily...

Ei ainakaan mitään vikaa ole,miks pitäisi lähteä alle 1v kävelemään ja silläkin on vaikutusta jos vanhemmat on lähteneen "myöhään" kävelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
mitä muuten ootte mieltä vaikuttaako lapsen luonne siihen kuinka nopeasti oppii kävelemään? esim. rohkea nopeammin? mä luulen että voi vähän vaikuttaa :whistle:

Varmasti vaikuttaa. Rämäpäisempi uskaltaa yrittää erilailla kun varovainen. Mulla just tällanen rämäpää joka 8kk jalkeille noustessaan heitti irti kädet josko osais ilmankin seistä :whistle: Uudestaan ja uudestaan kunnes pysyi pystyssä. Itse olen lähtenyt 1v 2kk kävelemään. Ja onhan lapsilla muutenkin eroja siinä miten oppii.

Tietääkö muutes kukaan syytä siihen miksi lapsi lähtee "myöhään" kävelemään? Ja tää kyssäri ei sit ollu mikään ilkeily...

Ne yksilölliset erot. Kuten muissakin taidoissa. Mies lähti 10kk käveleen, minä yli 1v, poika näkyy sijoittuvan siihen väliin.

poika oli 1v3kk ja tyttö alotti täs syyskuun aikana kävelee et ikää oli tytölläki se 1v3kk et molemmat lähti kävelee ennenkö vauva synty..siis poika lähti 1kk ennekö tyttö synty ja nyt tyttö lähti kävelee ton 1kk ennen kö tää kolmas syntyy :)

Myös temperamentti vaikuttaa. Jotkut on tosi hätäisiä ja hoppuisia ja tahdonvoimaa puhkuen yrittävät pikkuisilla heiveröjaloilla uudestaan ja uudestaan, kunnes onnistuu (eli aikaisin)! Toiset taas ottaa lunkisti, ei mitään kiirettä, lähdetään kun ollaan varmoja itsestä (eli myöhään).

mä oon huomannu ainakin omassa lapsessa sen että ei oo niin "uhkarohkea",tai siis jos seisookin ilman tukea niin pyllähtää huomatessaan ettei otakkaan mistään tukea.eikä muutenkaan oo semmonen "päätön" niinku minä pienenä kuulema :D

Ootteko te huomannu eroa siinä, että toisilla nopeammin kehittyisi fyysiset taidot ja toisilla nämä "päänsisäiset" taidot, kuten puhuminen jne. Mä huomaan, että esikoinen, joka ei koskaan ole ollut mikään liikunnasta innostunut jne on todella fiksu. Siis paljon ikäistään kehittyneempi. Sit taas kuopus, joka on ollut jo pienestä pitäen kauhea menemään ei ole kovin innostunut näistä fiksujen jutuista :). Eikä tää ollut pahalla, mutta meillä siis ainakin näin!

Yhteistyössä