Minkä ikäisenä lapsenne lopetti yösyönnit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mulla 6 kk vauva joka syö vieläkin yleensä pari-kolme krt yössä, joskus useamminkin. Neuvolan mukaan yösyönnit pitäisi jo lopettaa. Mutta se merkkaisi meillä ilman muuta vauvan huudattamista, ja sitä en halua. Vauva ei nimittäin lopeta itkemistä ennenkuin saa maitoa, pelkkä tutin laitto, silittely, syliin otto tms. ei joka kerta riitä.

Vauvan huuto yltyy hysteeriseksi minuutissa, jos ei tissi ole suussa. En oikein keksi miten yösyöttämisen voisi lopettaakaan, kun en kestäisi sitä hysteeristä kirkumista kuunnella.

Kannattaisiko viitata kintaalla neuvolan kehotuksille lopettaa yösyönnit, ja antaa yösyöntien loppua aikanaan omalla painollaan, kun lapsi on siihen valmis?

Minkä ikäisenä teidän lapsenne ovat lopettaneet yösyönnit?

Meillä lopetti yösyönnin huudatusunikoulun aikana. Ikää oli silloin jotain 11kk.

Esikoinen, joka eli lähes pelkällä korvikkeella, lopetti yösyönnin 3-4-kuisena.

itse kuunnellut neuvolaa ja lopetin yösyönnit n. 9 kuukauden iässä. Puolivuotiaana vauva söi ihan kunnolla vielä yöllä, yhdeksänkuukautisena se oli enemmänkin viihdettä enää. Sinuna luottaisin omaan tunteeseen miten tahdot tehdä, ei ne mitään ylijumalia neuvolassa ole :D

Auttaisko jos antaisit velliä illalla, niin pysyisi nälkä pidempään poissa. Tai sitten se on vaan tapa. Mutta jos se ei sua itseäsi haittaa että vauva heräilee yöllä syömään, niin älä välitä neuvolan ohjeista vaan anna toisen syödä. Mun omat lopettivat yösyönnit kokonaan harvinaisen aikaisin.

Meilla 6kk vauva, joka syo edelleen oisin 1-2 kertaa. Nukkui syomatta 10-12h yossa 1-4kk iassa, mutta alkoi sitten ihan yhtakkia haluta oisinkin sapuskaa. Neuvolassa ei sanottu mitaan, paitsi etta totuin kuulemma liian hyvalle kun vauva ei noihin 3 kuukauteen syonyt yolla.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Auttaisko jos antaisit velliä illalla, niin pysyisi nälkä pidempään poissa. Tai sitten se on vaan tapa. Mutta jos se ei sua itseäsi haittaa että vauva heräilee yöllä syömään, niin älä välitä neuvolan ohjeista vaan anna toisen syödä. Mun omat lopettivat yösyönnit kokonaan harvinaisen aikaisin.

Velliä kokeiltu, ei voinut sietää sitä ollenkaan, eikä kertakaikkiaan sitä suostunut syömään. 5 kk iässä aloitin puurot, ja tankkaan pojan iltaisin täyteen puuroa. Se ei kuitenkaan ole yösyöntejä vähentänyt.

Esikoinen oli 6kk kun en enää herättänyt syömään siihen asti oli pakko aina kerran kun oli keskonen ja aika pieni. Kun lopetin herättelyt kaveri rupes nukkumaan 12h öitä heräämättä. Hän on edelleen hyvä nukuumaan. Ikää jo kohta 5-v

Kuopus söi kerran yössä vielä 1-v 2-3kk asti. Sit lopulta jätti syömiset pois ja onneksi heräilytkin jäi vähän vähemmälle. On edelleen aika herkkä uninen ja herättää mut edelleen kerran yössä ainakin laittamaan tuttia jos ei muuta. Ikää kohta 1½-v.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilla 6kk vauva, joka syo edelleen oisin 1-2 kertaa. Nukkui syomatta 10-12h yossa 1-4kk iassa, mutta alkoi sitten ihan yhtakkia haluta oisinkin sapuskaa. Neuvolassa ei sanottu mitaan, paitsi etta totuin kuulemma liian hyvalle kun vauva ei noihin 3 kuukauteen syonyt yolla.

Meillä vähän samansuuntaisesti mennyt, niin että yösyönti iän myötä lisääntynyt. Ei tosin pienempänäkään syömättä ollut koko yötä, mutta 1-2 krt yössä söi noin kolmekuiseksi, kunnes se sitten lisääntyi.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:

Meillä poika 2 vuotta ja edelleen syö vellin 23-1 välillä. Mua ei haittaa ollenkaan koska olen silloin yleensä vielä hereillä. huudattamaalla joutuisin mäkin ton tavan lopettaa ja siihen en suostu/ala, lohduttaudun ajatuksella ettei tuo varmaan enää murkkuikäsenä sitä pulloonsa huutele.( =) Ainakaan minulta)

Neuvolassa kerroin asiasta tällä viikolla kun oli pojan 2 v tarkastus ja täti totes vaan että anna syödä jollei sua kerta häiritse. Meillä ei ole auttanut tohon tiuhaan syötöt illalla ennen nukkumaan menoo eikä muutkaan konstit. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla 6 kk vauva joka syö vieläkin yleensä pari-kolme krt yössä, joskus useamminkin. Neuvolan mukaan yösyönnit pitäisi jo lopettaa. Mutta se merkkaisi meillä ilman muuta vauvan huudattamista, ja sitä en halua. Vauva ei nimittäin lopeta itkemistä ennenkuin saa maitoa, pelkkä tutin laitto, silittely, syliin otto tms. ei joka kerta riitä.

Vauvan huuto yltyy hysteeriseksi minuutissa, jos ei tissi ole suussa. En oikein keksi miten yösyöttämisen voisi lopettaakaan, kun en kestäisi sitä hysteeristä kirkumista kuunnella.

Kannattaisiko viitata kintaalla neuvolan kehotuksille lopettaa yösyönnit, ja antaa yösyöntien loppua aikanaan omalla painollaan, kun lapsi on siihen valmis?

Minkä ikäisenä teidän lapsenne ovat lopettaneet yösyönnit?

molemmat lopettaneet omasta toimesta, toinen 7kk iässä ja toinen
ei syönyt öisin koskaan sitten ensimmäisen viikon jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippänen x3:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Toistaiseksi ei ainakaan syö öisin ja ikää n.3kk

:o pakko myöntää; on kateellinen

peesi.:-))

Yö kerrallaan mennään. Meillä " pikkunen " juonu 2kk iästä velliä neuvolan suostumuksella. Nyt jo hedelmäsosettakin. Että kyllähän se uni maittaa hyvin syöneenä.

Yhteistyössä