Minkä ikäisenä käyttöön Brio Zento turvaistuin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyläilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyläilijä

Vieras
Minkä ikäiselle lapselle olette ottaneet käyttöön Brio Zento turvaistuimen? Meillä poju on kohta 5 kk ja on melkein kasvanut jo ulos turvakaukalosta, mutta kun ei vielä istu (ei siis saa istuttaa) niin mietityttää tuon Brion käyttöönotto. Istuintahan saa kyllä kallistettua taaksepäin, mutta riittääkö kallistusvara noin pienelle?

Kertokaapa kokemuksista!

Mä en jaksa uskoa et vauvasi ei mahdu turvakaukaloon, Tai sit sulla on 15 vanha kaukalo joka nykyisiä malleja pienempiä.. Zento on saanut myös aika huonot testitulokset turvallisuudestaan..

Alkuperäinen kirjoittaja jääris:
Siis onko noin isoja vauvoja olemassa??eiks jalat saa tulla kaukalosta ulos mut pää ei?

On olemassa.
Meidän tyttö siirretiin 6kk iässä pois kaukalosta, kun ei tosissaan mahtunut siihen enää. Ja kaukalo on olevinaan tilavimmasta päästä ja uutena ostettiin vuonna 2007.
Asiaan tosin vaikutti se, että käytössä oli talvivaatteet. Kesävaatteissa olis voinu mahtuakin mutta toppahaalarin kanssa ei millään.

No enpä tiedä onko meidän poju normaalia isompi, mutta jalat alkaa jo pukata reunan yli (eli potkii selkänojaa), eikä pääpuolellakaan paljon varaa enää ole. Kaukalo ei ole ihan viime vuoden mallia, mutta ei siis vanhaa malliakaan ja kuten Luksus sanoikin, toppavaatteissa ei enää ole sitäkään vähää tilaa.

Jääris; noista testituloksista: Niihin kannattaa suhtautua aina hieman kriittisesti, koska tulos on sen mukainen kuka tutkimuksen on tilannut, mitä siinä tarkalleen ottaen on tutkittu ja mihin tuloksia verrataan. Turvallisuuttakin voidaan tutkia eri tavoin!

9kk

Ja zento ei ole saanut huonoja pisteitä turvallisuudestaan, vaan siitä, että se on muka hankala asentaa ja vöiden laitto on vaikeaa - mitä en kyllä ole itse huomannut. Miinusta se sai siitäkin, ettei lapsi NÄE, kun sivutörmäyssuojat on niin korkeat. No, mä pidän sitä suojaa kuitenkin inasen näkyvyyttä tärkeämpänä asiana...ehkä kaikki sitten eivät :whistle:

Meillä siirrettiin poika Zentoon 9 kk: n ikäsenä.
Mä oon ymmärtäny että Zentoa arvosteltiin just siitä että on hankala kiinnittää ja kun voi laittaa useammalla tavalla ( selkä / kasvot menosuuntaan) niin riski väärästä kiinnityksestä lisääntyy.

Lapsi voi olla iso.. meidän poika on 66cm ja 8kg ja 3kk.. ja ei mene britaxiin enää mitenkään mukavasti toppapuku päällä, huutaa kuin syötävä.. kehotettiin sitten hankkimaan jo "isompi" ja tuon Brio zenton aiomme ostaa..

Meidän lapsi 5kk ja mitat 70 cm ja 9700g. Ei mahdu enää tänä vuonna ostettuun Gracon kaukaloon. Pituuden puolesta menisi, mutta muuten on ahdasta ja vyöt ei yllä kiinni. Nyt mietityttää täälläkin, että millainen on seuraava istuin, kun ei tosiaan vielä istu itse. Pikapikaa olis kuitenki hommattava...