Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:29 Patarouva kirjoitti:Voi apua minä oon jättänyt 4 vuotiaan 7 vuotiaan kanssa hetkeksi kun olen piipahtanut lähikaupassa, ei kai vaan nyt tuu sossuntäditeli oikeesti asiaan kyllä 15 vuotiaan voi kevyesti jättää hoitamaan sisarruksia tosin ei ihan vastasyntynyttä ehkä :/ Anoppi aikanaan perheen vanhempana lapsena seitsemästä lapsesta joutui alle 10 vuotiaana vahtimaan sisarruksia näiden tehdessä peltotöitä =) ja sehän ei ollut yhtään ihmeellistä silloin, nythän se olisi aivan katastrofi
![]()
:headwall: niin sitä pitää.Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:29 Patarouva kirjoitti:Voi apua minä oon jättänyt 4 vuotiaan 7 vuotiaan kanssa hetkeksi kun olen piipahtanut lähikaupassa, ei kai vaan nyt tuu sossuntäditeli oikeesti asiaan kyllä 15 vuotiaan voi kevyesti jättää hoitamaan sisarruksia tosin ei ihan vastasyntynyttä ehkä :/ Anoppi aikanaan perheen vanhempana lapsena seitsemästä lapsesta joutui alle 10 vuotiaana vahtimaan sisarruksia näiden tehdessä peltotöitä =) ja sehän ei ollut yhtään ihmeellistä silloin, nythän se olisi aivan katastrofi
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:32 Patarouva kirjoitti:Joo MLL:n hoitajien ikäraja on muistaakseni juuri 15.
Ei noin vastuutonta äitiä voi olla. Vauvahan voi vaikka tukehtua jos pulauttelee tai jotain.Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:31 Huithapeli kirjoitti:Minä jätin poikani (vastasyntynyt) kauppareissun ajaksi 8-vuotiaalle.Kauppa tosin on kiven heiton päässä, mutta siltikin. Ei siinä ajassa luulisi mitään tapahtuvan ja puhelimet oli keksitty jo silloin.
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:35 oikeesti kirjoitti:\Ei noin vastuutonta äitiä voi olla. Vauvahan voi vaikka tukehtua jos pulauttelee tai jotain.Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:31 Huithapeli kirjoitti:Minä jätin poikani (vastasyntynyt) kauppareissun ajaksi 8-vuotiaalle.Kauppa tosin on kiven heiton päässä, mutta siltikin. Ei siinä ajassa luulisi mitään tapahtuvan ja puhelimet oli keksitty jo silloin.
Mitä jos sä jäät auton alle kauppamatkalla??
Tai talo syttyy palamaan?
Jos ei viitti hoitaa muksuja niin kannattaisi miettiä sitä ENNEN kun niitä hommaa!!!
Suhteellisuuden tajua myös siihen, että jos jotain tapahtuu niin esim. 8vuotiaalla on aika kova paikka vastata kaikesta.Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:40 taitai kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:35 oikeesti kirjoitti:\Ei noin vastuutonta äitiä voi olla. Vauvahan voi vaikka tukehtua jos pulauttelee tai jotain.Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:31 Huithapeli kirjoitti:Minä jätin poikani (vastasyntynyt) kauppareissun ajaksi 8-vuotiaalle.Kauppa tosin on kiven heiton päässä, mutta siltikin. Ei siinä ajassa luulisi mitään tapahtuvan ja puhelimet oli keksitty jo silloin.
Mitä jos sä jäät auton alle kauppamatkalla??
Tai talo syttyy palamaan?
Jos ei viitti hoitaa muksuja niin kannattaisi miettiä sitä ENNEN kun niitä hommaa!!!
Niin, vauva voi tukehtua myös kun nukkuu viereisessä huoneessa eikä kukaan siltikään huomaa mitään.
Koitetaanhan taas läytää se suhteellisuuden taju.
Juu, minä kävin äsken pissattamassa koiran 5min kun vauva ja taapero ovat nukkumassa. Enpä viitsi pakottaa koiraa sisälle ekemään enkä kiskomaan lapsia ylös sängystä muutaman minuutin ulkoilua varten.
Arvasin tämän, että #&%?$!* sataa niskaan, mutta omapahan on asiani ja tästä asiasta en viitsi sitten enää keskustella. Poika on jo kohta 7 ja on edelleen HENGISSÄ! \|OAlkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:35 oikeesti kirjoitti:\Ei noin vastuutonta äitiä voi olla. Vauvahan voi vaikka tukehtua jos pulauttelee tai jotain.Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:31 Huithapeli kirjoitti:Minä jätin poikani (vastasyntynyt) kauppareissun ajaksi 8-vuotiaalle.Kauppa tosin on kiven heiton päässä, mutta siltikin. Ei siinä ajassa luulisi mitään tapahtuvan ja puhelimet oli keksitty jo silloin.
Mitä jos sä jäät auton alle kauppamatkalla??
Tai talo syttyy palamaan?
Jos ei viitti hoitaa muksuja niin kannattaisi miettiä sitä ENNEN kun niitä hommaa!!!
Soita sossuun ja kysy!!!Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:46 alkuperäinen kirjoitti:MÄ HALUSIN NIMENOMAAN TIETÄÄ, miten tää homma menee laillisesti.
Jokainen tekee miten tekee, mutta tässä kytätään niin paljon, että en todellakaan jätä, jos teen oikeesti väärin jättäessäni 12veen pienempiä vahtimaan kauppareissun ajaksi LAILLISESTI.
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:46 alkuperäinen kirjoitti:MÄ HALUSIN NIMENOMAAN TIETÄÄ, miten tää homma menee laillisesti.
Jokainen tekee miten tekee, mutta tässä kytätään niin paljon, että en todellakaan jätä, jos teen oikeesti väärin jättäessäni 12veen pienempiä vahtimaan kauppareissun ajaksi LAILLISESTI.
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:46 alkuperäinen kirjoitti:MÄ HALUSIN NIMENOMAAN TIETÄÄ, miten tää homma menee laillisesti.
Jokainen tekee miten tekee, mutta tässä kytätään niin paljon, että en todellakaan jätä, jos teen oikeesti väärin jättäessäni 12veen pienempiä vahtimaan kauppareissun ajaksi LAILLISESTI.
Onnittelut siitä sulle.Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:50 Huithapeli kirjoitti:\Arvasin tämän, että #&%?$!* sataa niskaan, mutta omapahan on asiani ja tästä asiasta en viitsi sitten enää keskustella. Poika on jo kohta 7 ja on edelleen HENGISSÄ! \|OAlkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:35 oikeesti kirjoitti:\Ei noin vastuutonta äitiä voi olla. Vauvahan voi vaikka tukehtua jos pulauttelee tai jotain.Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:31 Huithapeli kirjoitti:Minä jätin poikani (vastasyntynyt) kauppareissun ajaksi 8-vuotiaalle.Kauppa tosin on kiven heiton päässä, mutta siltikin. Ei siinä ajassa luulisi mitään tapahtuvan ja puhelimet oli keksitty jo silloin.
Mitä jos sä jäät auton alle kauppamatkalla??
Tai talo syttyy palamaan?
Jos ei viitti hoitaa muksuja niin kannattaisi miettiä sitä ENNEN kun niitä hommaa!!!
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:53 porkkana kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:46 alkuperäinen kirjoitti:MÄ HALUSIN NIMENOMAAN TIETÄÄ, miten tää homma menee laillisesti.
Jokainen tekee miten tekee, mutta tässä kytätään niin paljon, että en todellakaan jätä, jos teen oikeesti väärin jättäessäni 12veen pienempiä vahtimaan kauppareissun ajaksi LAILLISESTI.
laillisesti et voi jättää alle 18 vuotiasta valvomatta. oikeesti kun tuttavan 15v poika oli yön yksin kotona ja lähti kännäämään, kohelsi jotain, sai äiti syytteen heitteille jätöstä.
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 20:21 alkuperäinen kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:53 porkkana kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:46 alkuperäinen kirjoitti:MÄ HALUSIN NIMENOMAAN TIETÄÄ, miten tää homma menee laillisesti.
Jokainen tekee miten tekee, mutta tässä kytätään niin paljon, että en todellakaan jätä, jos teen oikeesti väärin jättäessäni 12veen pienempiä vahtimaan kauppareissun ajaksi LAILLISESTI.
laillisesti et voi jättää alle 18 vuotiasta valvomatta. oikeesti kun tuttavan 15v poika oli yön yksin kotona ja lähti kännäämään, kohelsi jotain, sai äiti syytteen heitteille jätöstä.
Miten sitten MLL voi tilata jopa yöksi 15v hoitajan...![]()
http://www.mll.fi/tukea_ja_apua/lastenhoitoapua/
Kai MLL toimii ihan laillisesti...?
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 20:30 vierash kirjoitti:en tiedä laillisuudesta, mutta sanoin kyllä tiukasti edellisessä asumapaikassamme naapurin emännälle, kun jätti 5.5vee lapsensa vastasyntyntynyttä vauvaa hoitamaan kun kävi salilla. Ei siinä muuten mitään, mutta tää tyttö lähti vauvaa kärrään suoraan autotielle ku äiti poistu \|O
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:31 vieras kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:29 Patarouva kirjoitti:Voi apua minä oon jättänyt 4 vuotiaan 7 vuotiaan kanssa hetkeksi kun olen piipahtanut lähikaupassa, ei kai vaan nyt tuu sossuntäditeli oikeesti asiaan kyllä 15 vuotiaan voi kevyesti jättää hoitamaan sisarruksia tosin ei ihan vastasyntynyttä ehkä :/ Anoppi aikanaan perheen vanhempana lapsena seitsemästä lapsesta joutui alle 10 vuotiaana vahtimaan sisarruksia näiden tehdessä peltotöitä =) ja sehän ei ollut yhtään ihmeellistä silloin, nythän se olisi aivan katastrofi
![]()
No joo joo, mutta meinaan nyt ihan laillisesti, nimittäin tässä tehty ilmoituksia, jos esim. 12v on vahtinut 3v ja 5v sisaruksia parisen tuntia.
Eli kysymys, onko se 15v mikä esim. MLL on hoitajien ikä, niin luvallinen ikä?
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 20:39 mie kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:31 vieras kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:29 Patarouva kirjoitti:Voi apua minä oon jättänyt 4 vuotiaan 7 vuotiaan kanssa hetkeksi kun olen piipahtanut lähikaupassa, ei kai vaan nyt tuu sossuntäditeli oikeesti asiaan kyllä 15 vuotiaan voi kevyesti jättää hoitamaan sisarruksia tosin ei ihan vastasyntynyttä ehkä :/ Anoppi aikanaan perheen vanhempana lapsena seitsemästä lapsesta joutui alle 10 vuotiaana vahtimaan sisarruksia näiden tehdessä peltotöitä =) ja sehän ei ollut yhtään ihmeellistä silloin, nythän se olisi aivan katastrofi
![]()
No joo joo, mutta meinaan nyt ihan laillisesti, nimittäin tässä tehty ilmoituksia, jos esim. 12v on vahtinut 3v ja 5v sisaruksia parisen tuntia.
Eli kysymys, onko se 15v mikä esim. MLL on hoitajien ikä, niin luvallinen ikä?
No kluks... minun lapset olis jo aikaa sitten haettu pois, kun 12-v isosisko ollut 4-v ja 5-v :n kans tunnin hieman toista ihan keskenään!! En voi uskoo tota!! Ei kai suomessa oo mitään selkeitä ikärajoja, kyllä ne ihan tapauskohtaisesti tulkitaan!
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 20:41 vieras kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 20:39 mie kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:31 vieras kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 19:29 Patarouva kirjoitti:Voi apua minä oon jättänyt 4 vuotiaan 7 vuotiaan kanssa hetkeksi kun olen piipahtanut lähikaupassa, ei kai vaan nyt tuu sossuntäditeli oikeesti asiaan kyllä 15 vuotiaan voi kevyesti jättää hoitamaan sisarruksia tosin ei ihan vastasyntynyttä ehkä :/ Anoppi aikanaan perheen vanhempana lapsena seitsemästä lapsesta joutui alle 10 vuotiaana vahtimaan sisarruksia näiden tehdessä peltotöitä =) ja sehän ei ollut yhtään ihmeellistä silloin, nythän se olisi aivan katastrofi
![]()
No joo joo, mutta meinaan nyt ihan laillisesti, nimittäin tässä tehty ilmoituksia, jos esim. 12v on vahtinut 3v ja 5v sisaruksia parisen tuntia.
Eli kysymys, onko se 15v mikä esim. MLL on hoitajien ikä, niin luvallinen ikä?
No kluks... minun lapset olis jo aikaa sitten haettu pois, kun 12-v isosisko ollut 4-v ja 5-v :n kans tunnin hieman toista ihan keskenään!! En voi uskoo tota!! Ei kai suomessa oo mitään selkeitä ikärajoja, kyllä ne ihan tapauskohtaisesti tulkitaan!
Ei ole pakko uskoa, mutta parikin tuollaista tapausta löytyy tästä.
Kummassakaan lapsia ei ole otettu huostaan, mutta sossun tädit on paikalla käyneet.