Minkä ikäisen vauvan kanssa voi lähteä kauppaan tms.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinsessan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

prinsessan äiti

Vieras
Siinäpä se kysymys. Meillä vauva on viikon ikäinen, voiko jo lähteä kauppareissulle tai kaupungille ostoksille? Jos ei niin milloin voi? Siis milloin itse lähtisitte? =)

Mä en vielä lähtisi, ellei ole ihan pakko. Mahdollisimman vähän pöpöjä ympäristössä on hyvä juttu pienelle vaaville, ja kotona on jo tuttu pöpöympäristö. Kuukauden vanhana menisin kauppoihin, sitä ennen toki kävelylenkille näillä ihanilla ilmoilla =)

On niin hyvät ilmat, että heti vaan kun oma vointi sallii, vaikka heti sairaalasta päästyä. Kyllä ne siellä synnärillä olis sanonu, jos lapsella on joku este ulkoilulle (sairaus tai jotain ..)

me taidettiin pysyä kaupoista pois kaksi kolme viikkoa. Mutta toisaalta,jos mie olisin ollut yksin vauvan kanssa niin pakkohan minun olisi ollut mennä kaupoille vauvan kanssa jo muutama päivä synnytyksen jälkeen.
Se mitä yritin sanoa...on siis kai olemassa suositus ettei 2-4 viikkoon menisi kauppoihin pienen vauvan kanssa. Kaupoissa pöpöt pyörii. Mutta toisaalta tuskin kukaan ventovieras tulee koskemaan lapseesi ja kaukalossaanhan hän kauppa reissun viettää.. että,ihan miltä itsestä tuntuu =)

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
me mentiin suoraan sairaalasta ostoksille

Samoin

Niin minäkin. Oli pakko mennä ostamaan rintapumppu, kun imetys ei onnistunutkaan.
Lastentarvikeliikkeessä vauva alkoi itkeä (oli visusti vaunuissa) ja myyjien äänensävy oli paheksuva: nyt on kyllä tosi pieni vauva...

Meille sanottiin vaan että ei suositella suoraan synnäriltä kotiin mentäessä kauppareissua. Syytä ei varsinaisesti sanottu. Nyt ollaan oltu kotona jo 4 päivää. Ja tarkoitus tosiaan olis mennä ihan Cittariin tai Prismaan ostoksille. Eli ei varsinaisesti ulkoilemaan vaan "pöpöjen sekaan".

talvivauvalla tais olla joku viikkosuositus..mutta mun lapset on kesälapsia ja liikuttu ollaan heti. yks vanha mamma kauhisteli että mitä me tehdään kaupassa kun sanoin että lapsi on 6pvä. tai siis se puhu mun siskolle joka on mua 4 vuotta nuorempi. kamalasti tuli "asiaa" ja kun mä vastailin se kauhistuneena tokas että et kai sä se äiti ole..?! juu en..olin kuitenkin 24v enkä mielestäni siis ees nuori äiti.
mutta joo,kesällä voi mennä heti ulos ja sillon kun on tautiaika,esim. rs viiruksen jylläys ajankohta ni ei suositella vauvaa viedä ostosrysiin.

Kyllähän sitä voi heti mennä, mutta.. onko oikeasti tarve heti lähteä vauvan kanssa kauppoihin pyörimään vai onko kyse enemmän äidin ja vauvan esittelykierroksesta? Jos on yksin niin ruokaa on yleensä kotiin saatava, mut muuten voi kyllä isukkikin alkuun kaupassa käydä.

Yhteistyössä