Minkä ikäisen saa jättää yöllä yksin kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Tuli sitten riitaa kaverin kanssa kun hän soitti innoissaan ja kehui kuinka ylpeä on vanhemmistaan, jotka vihdoinkin ymmärsivät että sisko ja veli on tarpeeksi vanhoja jäämään keskenään kotiin kun isi ja äiti lähtee kuppilaan..

Sisko ja sen veli kun ovat 7v ja 9v, eikä mun mielestä sen ikäisiä saa jättää yöllä yksin, vaikka päivisin voivat yksin ollakin.

Meille tuli ihan kunnon riita asiasta ja kaveri suuttui kun sanoin mielipiteeni asiasta.

No ei varmasti ole alle 13 vuotiaskaan yksin öitä kotona!!! Ehkä joku 15 ??? ja silloinkin vain siksi, jos on töissä !! Mutta kuppila-reissun takia ei ikinä! yksin kotiin! vaan aina hoitaja!

Voi että kun mun vanhin lapsi on 15v eikä oo ikinä ollu yksin yötä kotona. Alle 15 on liian nuori ja yli liian vahdittava muussa mielessä olemaan yksin :D

Mut ei todellakaa 9v ja 7v voi olla öitä yksin huh

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
no toi on niitä asioista jotka on jokaisen omassa harkinnassa :|

No ei näissä voi olla mitään "omaa harkintaa"!?! sillä perusteella on OK jättää 3 vuotias yksin kotiin, ja mennä kuppilaan!
Sillä perusteella voi jättää 1,5 vuotiaan ja 5 vuotiaan keskenään, kun käydään asioilla "pikaisesti".

On tosi outoa, ettei missään ole ns. suositusta siitä minkä ikäisen voi jättää yksin kotiin, yöksi tai päivällä xx mittaiseksi ajaksi, koska aina tulee näitä kyselyitä!

Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
kunnan mielstä 10v koska silloin yh:t ei saa enää yövuoron ajaksihoitopaikkaa lapselleen.

Minun käsittääkseni Tampereella saa vielä tokaluokkalainen vuorohoitoa, sen isommille ei tarjota. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Olen ennenkin maininnut, mut oltiin siskon kanssa öitä keskenämme 8- ja 10-vuotiaasta lähtien yh-äidin yövuorojen takia. Ei ollu ongelmaa, pakko oli olla keskenämme.

Itse voisin jättään tuonikäiset valvomaan, jos menisin lähipubiin "yhdelle" ja palaisin ennen kuin lasten pitää mennä nukkumaan. Tarpeen vaatiessa olisin kotona kolmessa minuutissa.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
no toi on niitä asioista jotka on jokaisen omassa harkinnassa :|

No ei näissä voi olla mitään "omaa harkintaa"!?! sillä perusteella on OK jättää 3 vuotias yksin kotiin, ja mennä kuppilaan!
Sillä perusteella voi jättää 1,5 vuotiaan ja 5 vuotiaan keskenään, kun käydään asioilla "pikaisesti".

On tosi outoa, ettei missään ole ns. suositusta siitä minkä ikäisen voi jättää yksin kotiin, yöksi tai päivällä xx mittaiseksi ajaksi, koska aina tulee näitä kyselyitä!

niissä nimenomaan on se oma harkinta kun mitään lakia siitä ei ole, minkä ikäisen lapsen saa jättää yöksi yksin

Meillä oli juuri 15v, ekaa kertaa yksin yötä kotona.
Tosin hyvä ysävä seurana...tai ei nyt koko yötä...mutta aamuyöhön kuitenkin.
Tarkoin harkittu ja suunniteltu tytön kanssa yhdessä mitä tekevät ja toimivat.

No mun mielestä riippuu ihan hirveesti lapsesta. Oon mä ollut suht nuorenakin, tosin mulla on 5 vuotta vanhempi isoveli joka on ollut sitten kotona... Ja ajatelkaa, silloin kun rakennettiin taloa, mä olin 4v ja isoveli 9v, niin meijän vanhemmat laittoi meidät kotona nukkumaan ja lähti takasin raksalle! Eikä silloin edes ollut ees kännyköitä.

Joten musta on aika hysteeristä ettei 15vee vois jäädä yksin kotiin. Mutta samaa mieltä oon alottajan kanssa että 7 ja 9-vuotiaat on kyllä aika nuoria.

Yhteistyössä