Minkä ikäisen olette laittaneet uimakouluun?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Huomasin paikallislehdestä, että uimakoulu alkaa kesäkuussa. Se on tänä vuonna 5v. täyttäville ja vanhemmille. Mun likka olis silloin 4½v.

Mietin vain, että onko sittenkin liian pieni. Jotenkin hirvittää ajatus likasta siellä altaassa opettelemassa muiden valvonnassa. Likan isä kyllä sanoi, että hän on oppinut uimaan 4-vuotiaana ja ilman mitään uimakouluja. Exä sanoi, että hän kyllä maksaa sen uimakoulun jos sinne likka laitetaan.

Likka kyllä tykkää olla vedessä....

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Kyllä tuon ikäinen saattaa olla jo valmiskin siihen hommaan (tai sitten ei) mutta voihan se olla ettei ne edes huoli sinne alaikäistä :whistle:

No eihän likka ole alle sallitun iän, kun ilmoituksessa luki että tänä vuonna 5v. täyttäville ja vanhemmille.... :whistle: Mun likka nyt vain sattuu olemaan joulukuussa syntynyt.

No meillä on ollut tyttö 2 vuotiaana alkeisuimakoulussa oli 2-3 vuotiaiden ryhmä. Uimahallin kahluualtaassa 5 lapsen ryhmä ja 3 ohjaajaa.
Oikeassa varsinaisessa uimakoulussa jossa on opeteltu muutakin kuin veteen totuttelua ovat molemmat tytöt olleet noin 3 1/2- 4 vuotiaina.
Esikoinen ei käynyt uimakoulua ollenkaan kun ei halunnut sinne mennä ja oli korva ongelmia ym.. Hän oppi sitten ihan koti konstein uimaan vähän alle 6 vuotiaana

Meidän poika oli viime kesänä ekaa kertaa uimakoulussa, ja ikää tuolloin se 5v. Eli oli täyttänyt jo kevättalvesta. Kyselin jo tuota uimakoulua sillon kun hän oli 4v. mutta se kaatui sit siihen, että uimakoulusta toivottiin, että osais itse riisua/pukeutua, omatoimisesti siis. Ja tämä jäi meitä sen verran arvelluttamaan, että siirrettiin vuodella. Mutta teillä kuiteskin tyttö, ja tunnetusti tytöt lienevät näissä vaatetusasioissa nokkelampia... :)

yritin laittaa monena vuonna,mutta ikinä ei mahtunut..osasi joten kuten räpiköidä ennen koulua,mutta koulussa olivat muistaakseni 4 krt uimassa,ja siellä sitten oppi.Nyt viime ja tän vkon on jatkouimakoulussa..
Meilläkin tyttö on viihtynyt vedessä aina paremmin kuin hyvin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Kyllä tuon ikäinen saattaa olla jo valmiskin siihen hommaan (tai sitten ei) mutta voihan se olla ettei ne edes huoli sinne alaikäistä :whistle:

No eihän likka ole alle sallitun iän, kun ilmoituksessa luki että tänä vuonna 5v. täyttäville ja vanhemmille.... :whistle: Mun likka nyt vain sattuu olemaan joulukuussa syntynyt.

Täällä kans joulukuussa syntyny ja uimakouluun meinaan kokeilla kesällä. Mun isommista penskoista tyttö oli 4v kun kävi 5 vuotiaiden ryhmässä uimakoulun ja mun isompi poika ei vielä 5 vuotiaana halunnu, tai siis halus alottaa mut löi topin eka kerran jälkee :D

Yhteistyössä