Minkä ikäisen olet jättänyt viikoksi hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papan mamma

Aktiivinen jäsen
06.05.2006
5 194
0
36
Ikuisuusaihe, mutta kysyn silti taas. :D

Eli te, jotka olette jättäneet lapsenne vaikka loman ajaksi hoitoon viikoksi tai pidemmäksi aikaa, niin minkä ikäisiä lapsia/lapsi teillä oli?

:flower: :)

Kuopus oli elokuun alussa 1v 9kk ja oli isosiskon kanssa mummolassa 6 päivää ilman meitä. :'( :D

Muoks. En minäkään olisi HALUNNUT olla erossa lapsista noin pitkää aikaa. Ei vaan sillä hetkellä ollut muuta vaihtoehtoa.

En ole jättänyt kertaakaan.
Poika 6v2k, tyttö 4v9kk ja tyttö 1v10kk.
Kuopus ei ole ollut kertaakaan yö hoidossa, isommat on olleet joskus putkeen 2yötä mummin kanssa mökillä.
En haluaisi olla lapsesta erossa niin kauaa.

En ole huvikseen jättänyt vielä koskaan niin pitkäksi aikaa... Mutta kesällä kun olin synnyttämässä, ensin lapsia hoiti mummu 4 pv, ja sitten heti kohta 6pv taas kun jouduin uudestaan sairaalaan. Osittain siinä oli kyllä isäkin mukana hoitelemassa, ainakin muutaman tunnin päivällä, töissä kuitenkin suurimman osan ajasta.

Lapset oli 8v., 6v. ja 1v. ja ton 1 vuotiaan pärjäämistä pelkäsin eniten, mutta kaikki menikin loistavasti, oppi jopa kävelemään siinä ajassa! :D

Miks kevätaurinko sä merkkaat lastes iät noin tarkkaan? Eiks vanhemmista kävis 6v ja 5v? Eikä mitenkää pahalla, ihmettelen vaan miten joku muistaa ku en mä muista noin tarkkaan :D

Meillä poika 7v, vaikka kuin on reipas ja hoidossa ollut jne aikoinaan, ei halua vielä jäädä mummolaan tai tädilleen viikoksi. Kesällä kokeiltiin, mut ei siis halunnut niin pitkään olla. Eli en minkään ikäistä.

Ei meillä ole lapset olleet noin pitkään hoidossa koskaan, ei kyllä varmaan olisi edes mahdollisuuksiakaan siihen =( Hyvä jos isovanhemmat viitsivät edes päivän, lapset 12v, 10v ja 7v

Minäpä vastaan siihen mitä kysyttiin. Olimme viikon poissa ja 1v2kk ja 5v6kk olivat isovanhempien kanssa kotona sen ajan. Hyvin meni, vaikka hirvitti lähteä pois. Lähensi isovanhempien ja lastenlasten välejä selvästi ja pienempi oppi, että vaikka pois mennään, tullaan takaisin. Aikaisemmin pienempi jäi usein itkemään, kun äiti lähti (vaikka jumppaan), nyt jumppaanlähdötkin helpompia. Pieni vilkuttaa vain ja iloitsee kun tulen takaisin. Ei tietenkään näin radikaalisti tarvitse opettaa, mutta tässä tuli kaupan päälle samalla opittua myös tämäkin asia.

Jokainen tekee kuten sopivaksi katsoo. Meille tämä toimi, vaikkakin hirvitti jättää ja lähteä.

Olen myös kuullut erään joka jätti puolen vuoden ikäisen reiluksi viikoksi isovanhempien luo hoitoon. Kuulostaa kyllä hirveältä, mutta kuulemma hyvin meni sekin. Kieltämättä, kun sen itsekin kuulin, olin aika kauhuissani. Mutta turha sitä on moralisoida, jokainen tekee kuten tekee.

Kiitos vastanneille. :flower:

Ja kuten edellinen sanoi, kukin tekee miten parhaaksi näkee. Turha on muiden moralisoida. ;)

Mä haaveilen matkasta vuoden päästä talvella. Silloin meidän poikaset ois 4 vee ja vajaa 3 vee.
Ovat tottuneet olemaan isovanhempien kanssa jo nyt. Ollaan usein yhdessä yötä ja myös pojat ovat keskenään yön tai kaksi.
Nyt ovat kolme yötä isovanhempien luona, kun me lähdetään miehen kanssa reissuun.
:)

Yhteistyössä