Minkä ikäisen laskette paljaalle lattialle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"juu"

Vieras
Meillä 9kk ikäinen, joka oppi ryömimään kuukausi sitten. Olen pitänyt vauvaa n.5kk ikäisestä ihan paljaalla lattialla tai matolla, kun alkoi kääntyillä ja harjoitella liikkumista. Edelleen lapsen mummo kauhistelee ja käy selän takana nostamassa peitolle. Eihän se vauva siinä pysy ja hermostuu vain kun ei pääse liikkumaan. Nyt sitten mummo sanoi ihan suoraan, että "yllättävän hyvin te olette vauvan hoidossa pärjänneet, mutta kyllä se vauva täytyy peitolla pitää, että ei kylmety eikä saa pöpöjä!"

Itse olen laskenut kuitenkin ihan nyt esimerkiksi ulkonakin hiekkaan leikkimään ja kesällä aion antaa olla nurmikolla. Joten olen kai nyt sitten epäkelpo äiti.

lattialla on pidetty siitä lähin kun hallitsi pään niin hyvin ettei enää nyksähtänyt yllätten maahan mahalla ollessaan. eli noin kolmikuisesta. selällään ollessa on pidetty matolla tai peiton päällä. talvella pidettiin kylmän lattiankin vuoksi peitolla, on siinä ukavampi olla.

Meillä on nyt puolivuotias vauva ja pidän vielä peitolla..tosin mönkii itse peitolta pois,mutta se on vaan jääny mulle tavaks. Just nyt vauva harjoittelee kääntymään mahalta selälleen ja joskus menee niin vauhdilla ympäri että pää muksahtaa lattiaan. Lisäksi näyttää aika karulta,kun vauva kyntää naama maassa eteenpäin,tekis vaan pahaa pistää paljaalle lattialle :D

Meidän 4,5kk:n ikäinen vauva kierii usein pois peiton päältä lattialle, pyörähtää siis niin monta kertaa ympäri että tulee pois matolta lopulta. Meidän rulla :D Enpä ole ollut huolissani, lattiat kuitenkin on peruspuhtaat ja muovimatto ei ole niin kova, joten ei vauva rikki mene jos siihen sattuu vähän kolauttamaan. Lattia on kyllä kylmähkö ja nostelen vauvan aina kuitenkin takaisin peiton päälle, mutta en ole huolissani vaikka pääseekin välillä paljaalle lattialle.

Meillä tuo kuopus täyttää huomenna 5kk ja on jo hyvän aikaa saanut olla paljallakin lattialla. Justiin äsken laitoin täkin alleen kun on alkanut liikkua kierimällä ja meinaa välillä ottaa vähän turhaankin vauhtia tuossa. Selältä vatsalla ja toisinpäin yksittäiset kääntymiset ovat sujuneet hyvin.

Yhteistyössä