Minkä ikäisen lapsen päästätte naapuriin leikkimään yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minkä ikäisenä olette päästäneet lapset ilman valvontaa leikkimään naapurin lasten kanssa ja kuka mielestänne on vastuussa, jos jotain tapahtuu?

Meillä käy naapurin lapsi leikkimässä meidän lapsen kanssa. Lapsen äiti kysyi joskus aikaisemmin sopiiko asia meille ja sanoin, että saa tulla. Lapsi tulee aina yksin ja mietin välillä, et mitä sitten jos jotain tapahtuu meidän pihalla. Putoaa kalliolta tai jotain muuta ikävää. Olenko minä vastuussa silloin? tosi kiva kun lapseni on löytänyt kaverin, mut tuo asia vähän mietityttää. Meiltä ei ole naapuriin suoraa näköyhteyttä eli naapurit ei voi edes välillä vilkuilla meidän pihalle nähdäkseen, et kaikki on ok.

Meillä ovat n. 3-vuotiaista tässä seilanneet meidän ja naapurin (2 taloa välissä) väliä.
Kyllä itse sanoisin, että vanhemmat ovat aina vastuussa etenkin vielä tuon ikäisistä, jos yksin päästää...en minä ainakaan sillä tavalla sälytä vastuuta naapurille. Jos jotain tapahtuu, niin tapahtuu, itsepä sinne lapseni päästän...
Nyt ovat jo 5-vuotiaita kyllä...

No meillä neiti aloitti ton tossa 5v... :D

Ja välillä kuopus 4v mukana.

Naapurissa kyl lapset vanhempia ja vanhemmat lähellä ja me.

En mä naapureita syyttäis jos jotain käy, ainahan lapset temmeltää, enemmän tai vähemmän päättöminä :D :snotty: :D

Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
no se on ihan sopimuskohtainen sen naapurin kanssa.

Ei olla tästä asiasta mitenkään puhuttu. Lapsen äiti vain kysyi voiko lapsi tulla meille joskus ja minä sanoin, että saa tulla. Nyt kun lapsi käy aika usein, on käynyt mielessä, et mitä jos joku vahinko sattuu. Oikeen kiltti ja tottelevainen lapsi kyseessä, ei sen puoleen, mutta silti voi vahingossa loukata itsensä leikin tiimellyksessä, kun meidän pihalla on muutama aika vaarallinen paikka.

Meillä "asustaa" joka päivä naapurin reilu kolmevuotias. Vanhemmat eivät ole kysyneet lupaa. Asia olisi ok, jos tietäisin tarkalleen, mille kaikelle naapurinlapsi on pahasti allerginen..ainakin kananmuna ja maito on pannassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Meillä "asustaa" joka päivä naapurin reilu kolmevuotias. Vanhemmat eivät ole kysyneet lupaa. Asia olisi ok, jos tietäisin tarkalleen, mille kaikelle naapurinlapsi on pahasti allerginen..ainakin kananmuna ja maito on pannassa.

Oikeesti lähettävät noin pienen lapsen syömään teille kysymättä ja on vielä allerginenkin? :o Aika oudot vanhemmat. Meillä on saman ikäinen, joka ei vielä kulje yksin naapureiden pihalla.

4-vuotiaasta asti meillä on vierailtu. Ja jos meillä on vieras lapsi ilman vanhempia, niin silloin lapsi on meidän vastuulla. Ruokaa ei ole annettu. On hyvä tapa, että lapset syövät omassa kodissaan, ellei toisin ole sovittu.

Yhteistyössä