Minkä ikäisen/ikäiset lapset uskaltaisit jättää keskenään kotiin tunniksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaieras

Vieras
Onko sillä jotain merkitystä joutuuko vanhempi lapsi vahtimaan nuorempaa? Itse ajattelin et koululaisen voi jo hyvin jättää yksin mutta uskaltaako sille jättää pienempää hoidettavaksi? Eli jos esim 7v voi jättää yksin niin uskaltaako sen jättää myös 5v sisaruksen kanssa? Tai 3v sisaruksen kanssa? Vaikuttaako se päätökseen jättää lapset keskenään?

Jos lapsi on valmis huolehtimaan hetken itsestään n.7vuotiaana,niin eihän se ny tietenkään sitä tarkota et hän ois valmis ottaan vastuun myös jostain toisesta...

Ikinä jättäis 3vuotiasta ilman mua kotiin,jos hoitajana ois 7v isosisarus.Hullua!

Alkuperäinen kirjoittaja missä järki;22979146:
Jos lapsi on valmis huolehtimaan hetken itsestään n.7vuotiaana,niin eihän se ny tietenkään sitä tarkota et hän ois valmis ottaan vastuun myös jostain toisesta...

Ikinä jättäis 3vuotiasta ilman mua kotiin,jos hoitajana ois 7v isosisarus.Hullua!

Noi iät oli siis esimerkkejä. Kysymys olikin et minkä ikäiset uskaltaisit jättää? Onko vaikka niin et sit vasta kun nuorinkin on vähintään sen 7v?

Jaa-a, tunti on aika pitkä aika sattua ja tapahtua... Roskien vienti, tai koiran ulkoilutus on aivan eri asia.

Ehkä koululaiset voisin keskenään jättää tunniksi, toki riippuu paljon lapsen/lapsien luonteesta. Itse olen ollut 1-luokkalaisena, 6-vuotiaana koulun jälkeen useitakin tunteja yksin. Mutta taas pikkuveljeni on ollut 1-2-luokkalaisena koulun jälkeen aina iltapäiväkerhossa, sillä äitini ei uskaltanut hänen antaa olla kaksin minun kanssani kotona. Pikkuveljeni ollut aika vilkas ja volyminen lapsi.

[QUOTE="huoh";22979186]Mä en jättäs tunniks omia lapsiani keskenään,ovat 12v ja 2v ...

Enkä jättäs ikinä 7-vuotiasta hoitamaan 3-vuotiasta,huh huh![/QUOTE]

Kyllä nyt normaalin 12-vuotiaan kanssa uskaltaa jättää 2 vuotiaan tunniksi yksin.

Yhteistyössä