Minkä ikäisen annatte meikata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän pimu kasilla eikä vielä meikkaa, toki hyväksyisin ripsivärin ja huulikiillon, muuta meikkiä ei vielä tarvitse mielestäni. En itsekään meikkaa arkisin joten uskon että esimerkki vaikuttaa. Ensi vuonna kun neiti ysiluokalla niin voi tavat muuttua...neidin osalta... :D

No ehkä tossa 14-15 vuotiaana vois meikata esim kouluun silleen kevyesti. En oikein ymmärrä miksi jo ala-asteikäisenä täytyy meikata. Mun yhen tutun tyttö oli varmaan joku 9v kun jo lähti naama meikissä konserttiin. Oli kyllä kieltämättä vähän hassun näkönen kun meikkiä oli selvästi liikaa.

11v saa laittaa ripsivaria ja huulikiiltoa koulun discoihin. Arkena ei mitaan. Eika ole kovasti kysellytkaan. En ole huomannut etta muut tytot hanen luokallaan meikkaisivat. 13v pojan luokalla on muutama tytto aikamoisessa sotamaalissa koulussa, mutta suurin osa nayttaa olevan ilman mitaan meikkeja.

Mä haluaisin opettaa tytölleni sellaisen ajatusmallin ettei joka päivä tarvitse meikata. En halua että hänestä tulee sellainen ihminen joka ei voi mennä edes kauppaan ilman meikkiä ja joka päivä on pakko meikata kouluun jne. Haluaisin että hän tuntisi itsensä kauniiksi myös ilman meikkiä ja olisi sillä tavalla hyväitsetuntoinen. Siis oppisi että meikkaaminen ei ole välttämättömyys, ihmiset ovat kaunita muutenkin ja oppisi yleensäkin että ulkonäkö ei ole tärkein asia elämässä.

Mun 7-vuotias saa laittaa kynsilakkaa ja jos johonkin juhliin mennään, niin voi laittaa vähän huulikiiltoa, jos tykkää. 10-12-vuotiaana saa mun puolestani opetella meikkaamaan enemmänkin, jos niin haluaa. Mutta jos ei opi meikkaamaan kunnolla vaan tulos on pubiruusun luokkaa, ei kyllä lähde siinä maalissa ihmisten ilmoille vaan saa jatkaa harjoituksia kotona. Samalla kun opettelee meikkaamaan, pitäisi myös opetella ihonpuhdistuksen tärkeys. Eli jos ei ymmärrä sitä, miten tärkeää on poistaa ne meikit illalla, ei tarvitse meikata ollenkaan.

Itse meikkaan aina työpäivinä, mutta viikonloppuisin voin hyvinkin kulkea ilman meikkiä, myös ihmisten ilmoilla.

8 v saa käyttää kynsilakkaa. Ja saa meikkiä joskus, vappudiskoon esim.

Saa myös meikkailla ihan itse huvin vuoksi - mutta kotipihaa kauemmas ei ole asiaa niissä pellemaalauksissa :D

12-13 v iässä saa mun puolesta meikata kevyesti esim. kouluun, jos haluaa.

Mä en itsekkään meikkaa vaikka olen jo 30vee. Ja oma tyttö saa meikata sit ku on omillaan tai omaa rahaa ostaa ne meikit ;)
Naapurin 6vuotias on monesti niin pakkelissa et ihan kauhistuttaa. Ripsaria ja huulipunaa on vaikka vähän toisillekki jakaa. tukka värjätty jne. (uskokaa tai älkää)

[QUOTE="Hemuli";26180834]Meidän pimu kasilla eikä vielä meikkaa, toki hyväksyisin ripsivärin ja huulikiillon, muuta meikkiä ei vielä tarvitse mielestäni. En itsekään meikkaa arkisin joten uskon että esimerkki vaikuttaa. Ensi vuonna kun neiti ysiluokalla niin voi tavat muuttua...neidin osalta... :D[/QUOTE]

Mä en meikkaa ollenkaan, silti nyt 14-vuotias tyttö aloitti meikkaamisen jo viitosluokalla. Sitä ennen meikkaili kotona. Käyttää kajalia, ripsiväriä, joskus luomiväriä. En tiedä mistä sai mallin kun ei ainakaan kotoa :) Toivoi jo 3-vuotiaana joululahjaksi lasten meikkejä...

[QUOTE="vieras";26181063]Mä en itsekkään meikkaa vaikka olen jo 30vee. Ja oma tyttö saa meikata sit ku on omillaan tai omaa rahaa ostaa ne meikit ;)
Naapurin 6vuotias on monesti niin pakkelissa et ihan kauhistuttaa. Ripsaria ja huulipunaa on vaikka vähän toisillekki jakaa. tukka värjätty jne. (uskokaa tai älkää)[/QUOTE]

Tuo juuri on mun mielestä aika järkyttävää.. 6-vuotias meikeissä, pieni lapsi, mun mielestä lasten täytyy saada olla lapsia eikä mitään pikkunaisia, aikuisena ehtii olla vaikka miten kauan, lapsuus on muutenki niin lyhyt, aikuiselle ja teinille kuuluu mielestäni meikit, ei silti lapsille..

Itse aloitin muistaakseni 11-13vee kun muutkin luokkalaiset meikkas jo. Mun tytär on 8.v ja senkin antaisin aloittaa jossain vitosella-kutosella.. Ei tietenkään jos ei halua. Esikoiseni on 15 ja aloitti omasta tahdostaan vähän rippijuhlien jälkeen 14-vuotiaana.

Minä olen ostanut tytölle 3v omat meikit... Hän saa niillä sit sotkea eikä mun meikkeillä mutta heti kun sai omat niin meikkaaminen väheni 90% heti. Minäaloin itse käyttää juhliin meikkiä 13 v. Mutta sain leikkiä meikkeillä kotona pienenä.

Kyllä antaisin 13-vuotiaan meikata, jos näin itse tahtoo. Nykyään on hyvinkin yleistä, että seiskaluokkalainen meikkaa. Yleensä jo 5-6lk aloitetaan nämä kokeilut. :) Tietysti itse opastaisin ja neuvoisin. Kun meikkaa, niin silloin viimeistään tulee olla puhdistusaineet ja sellaiset hankittuna, yleensä jo ennen.

Mun poika oli leirillä jossa oli 7-9-vuotiaita. Yllätyin, kun siellä oli kaksi tyttöä melko vahvoissa meikeissä. He olivat ilmeisesti kavereita jo ennestään, ja varmaankin 9v.

Itse toivoisin, että oma tyttö aloittaisi vasta yläasteella. Mutta tämä ei ole vielä ajankohtaista, joten vaikea sanoa etukäteen.

mä itse "meikkailin" jo hmmh 11-12vuotiaana, se meikkailu sisäls lähinnä jotain äklö hile-huulikiiltoa ja muistaakseni aina lilaa luomiväriä. ylä-asteella tuli kuvioihin sitten peiteaineet aknenäppyjen takia.

mulle on toistaseks siunaantunut kaks poikaa (toinen vasta kylläkin syntyy elokuussa), mutta jos joskus tyttären saan niin annan meikkailla ja testailla samanlailla kun itsekin sain, ohan se varmaan jonkilaista roolileikki jatkumoa niille prinsessa hömpötyksille(?). mutta jos kokee ettei halua meikata niin sekin passaa, monella nuorella tytöllä onkin erittäin kaunis iho niin mitäs sitä peittelemään! itse en oo oikein koskaan saanut nauttia sellaisesta kuin puhdas kuulas iho niin kateellisena tässä sitten kärvistellen :D

En ole silleen tarkkaan miettinyt, mutta mulla on 11-vuotias tyttö, joka laittaa silloin tällöin nätisti ripsiväriä, joskus huulikiiltoa ja joskus lakkaa kyntensä. Minusta se on ihan ok. Joka päivä ei meikkaa eikä ole koskaan meikannut "liikaa".

Meillä kolmevuotias käyttää lähes päivittäin huulikiiltoa. Sen laittaminen on ilmeisesti huulia hellivää, kun haluaa sivellä sitä aamusta iltaan. :) Kun meikkaan juhliin, haluavat 3 ja 4 vuotiaat myös meikkiä. Heille laitan poskipunaa ja luomiväriä sen verran ettei sitä huomaa. (itse en meikkaa arkena lainkaan). 12 v ei haluaisi meikata lainkaan, edes koulun discoon. Olen hänelle kuitenkin meikit ostanut ja puhdistusaineet, koska tanssiesityksiin täytyy meikata, ettei näytä kalpealta. Sinnekään ei haluaisi meikata, mutta on tässä neljän vuoden aikana vihdoin hyväksynyt esitysmeikin. Meikkaamiseen en kannusta, mutta yläasteella saa meikata kouluun jos haluaa. Kevyesti, ei mitään sotamaalauksia. Sen olen jo opettanut, koska yläasteelainen ei enää välttämättä ota ohjeistusta äidiltä vaan kavereilta. Pidän kuitenkin tärkeänä että saan opettaa ihonhoidon aakkoset vielä kun äidin viesti menee perille. :) Itse aloitin meikkaamisen seitsemännellä luokalla. Enkä todellakaan halunnut kuulla äidin ohjeistuksia siinä vaiheessa...

Yhteistyössä