Minkä ikäiselle vielä haalarit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mia

Jäsen
29.04.2004
339
0
16
Poika on nyt 5 vuotta ja käyttää edelleen haalareita, mutta pikkuhiljaa tekisi mieli jo siirtyä takki-housut systeemiin. Mutta onko hän vielä liian liikkuvainen, mitä luulette? Minkäikäisenä muilla on vielä haalarit?

Meidän 6-v tytöllä on haalarit pihaleikeissä ja hoidossa, mutta muuten käytetään takki+housu yhdistelmää. Luulen että jatketaan eskarivuosi haalarilla ainakin em.tilanteissa, mutta viimeistään kouluun mennessä jätetään haalari pois.
Hoitohenkilökunnallekin haalari on helpompi puettava, eikä mene lunta selkään. Riippuu lapsesta, mutta ainakin meidän rymyiitalle haalari on välttämättömyys =)

Tilanteesta johtuen... Itse muistan pihaleikeissä käyttäneeni haalareita vielä yli kymmenvuotiaana :)

Meidän pojalla 1v10kk on sekä haalarti että kaksiosaiset. Ihan vaan sen takia että kaksiosaiset ovat mielestäni jossain tapauksessa helpommat. (Jos ensin käy jossain vaikka kaupassa saa takin pois ja sitten jos jäädään ulos reissun jälkeen on silti ok vaatetus.)

Talvihaalari on ollut kotikäytössä toiselle luokalle saakka, koulussa sitä pidettiin välillä ekaluokalla. Kesäisemmässä asussa on vaihdettu 4-6 vuotiaana pelkkään kaksiosaiseen. Talvellakin on löytynyt takki- ja housuyhdistelmä tuon haalarin lisäksi.

meillä on kesällä 6 vuotta täyttävä tyttö ja hänelle hankittiin täksi talveksi housut ja takki yhdistelmä ja ekan ulkoilun jälkeen tyttö heitti ne nurkkaan ja sano et en leiki noilla kun takki nousee koko ajan ja lunta menee takin sisään ja housut oli henkseli housut.niinpä meillä jäi tosi hyvä rasavillin kaksosainen käyttämättä ja ostettiin samanmerkkinen kokopuku tytölle ja siitä on tykätty ja ens talvekskin ostin kokopuvun tytön pyynnöstä.joten ainakin toi eskarivuosi käytetään vielä haalaria ja katotaan sitten uudestaan.

Heissa!

Minulla 8v. neitonen ja välillä menee vieläkin haalari mukisematt paalle kun ollaan pihaleikkeihin lähdössä. =) Mutta sitten tuolla koulussa onkin toinenjuttu. :( Eli ei oikeen haalarit sinne kelpaa. Tosin taitaa olla niin jotta siellä on muilla noita kaksiosaisia pukuja. Niin pitäähän sitä sitten olla niin kuin muillakin. :headwall:

Vanhemmilla lapsillani muistelen haalareiden olleen käytössä talvisaikaan jopa kymmen vuotiaana. :headwall:
Niin et kovin on tuo vaatetuspuoli lapsesta kiinni ja hänen toiveistaan + ympäristön vaikutuksesta. Niin ja tietty meistä vanhemmista mihin lapsemme tututetaan. ;)

Meillä esikoinen käytti vielä koko viime talven eli ekaluokan haalaria sekä koulussa että koulun jälkeen. Kouluun kyllä ostettiin takki + housut mutta poika itse halusi laittaa haalarin koska kuulemma välitunti on niin lyhyt ja leikkiaikaa kuluu takin ja housujen pukemiseen enemmän... Nyt sitten tokalla luokalla ei ole enää haalari kelvannut kouluun mutta koulun jälkeen pukeutuu edelleen mieluummin haalariin - on itse todennut sen olevan lämpimämpi ja mukavampi eikä lunta mene selkään.
Riippuu siis varmasti paljon lapsesta ja hänen leikeistään ja touhuistaan että kumpi on parempi...

Varmaan ihan lapsikohtaista.. Meillä ei haalaria poika suostunut pitämään enää eskarivuotena. eikä eskarissa tainnut haalaria olla muillakaan.. Joten seura tekee kaltaisekseen tässäkin..

Mulla on aina ollut molemmat ja 5.v synttäreiden jälkeen esikoinen ei kyllä ole juuri haalaria suostunut käyttämään, paitsi näillä keleillä koska haalari on kosteussuojattu ja takki/housu ei joten haalari on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin kurahousut

6-vuotiaaksi on ollu haalarit ensisijaisena ja sen jälkeenkin pihakäytössä. jopa alakoululaisen käytössä ne ovat niin kätevät kun ei selkä jää paljaaksi ja pitää lämpimänä. 9-vuotias ei toki muualla enää pida kuin kotona pihalla :)

Meillä 8v poika pitänyt haalaria mielellään koko talven koulussakin, kun taas 10v isoveljelle ei enää kelpaa pihaleikkeihinkään. Nuoremmilla myös haalarit. Kevät-/syysasuina taas olleet kaksivuotiaasta asti kaksiosaiset puvut.

Yhteistyössä