Minkä ikäiselle toiset reiät korviin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä72
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitte kun ovat halunnueet. Pojalla (14v) on eka laitettu 6v ja toka n. 7v siis hällä on ne vain toisessa korvassa. Tytöllä (12v) on vaan yhdet eikä oo lisää halunnu. Npakorua se naukuu mut sen saa otta vasta 18v jos viel haluu.

eipä ole meidän 10vee edes tajunnut haluta:) ei varmaan sit kavereillakaan ole kuin yhdet, muutenhan olis jo vaatinut! Jos pyytää, niin varmaankin saa, kun itsellänikin on kolmet...ja itse tehtyjäkin vielä ovat:)

Tyttäreni sai ensimmäiset reiät korviin kymmenen vuotiaana ja toiset reiät 12-vuotiaana. Kesän alussa tyttäreni otti kulmakorun. Hän täyttää ensi kuussa 15-vuotta.

^^ Onko teillä sitten ollu toiset jo kauan? Varmasti ne kolmannetkin ois vielä sievät sopivin pienin koruin, mutta enempää en kyllä ihan heti antaisi. Enkä voisi vielä edes kuvitella mitään napakoruja meidän tytölle.

Ekat laitettiin 6v, tokat 7½v ja kolmannet 9v lahjaks. Toivoi kovasti. Ja mikäs kauheus napalävistyksessä on? Vastuullinen tyttö meillä. Lupasi huolehtia ja on kyllä yhdessä siitä huolehdittukin. Itsellänikin lävistyksiä (ollut jo nuorena) niin en näe siinä mitään pahaa. Voihan sen aina ottaa pois jos haluaa.
Marakatti - miks ei pojat saa lupaa laittaa? :-o

Alkuperäinen kirjoittaja meidän...:
Ekat laitettiin 6v, tokat 7½v ja kolmannet 9v lahjaks. Toivoi kovasti.
OK, eipä tunnu enää kovin "hurjalta" laittaa omalle tytölle niitä toisia reikiä. :-)

Alkuperäinen kirjoittaja meidän...:
Ja mikäs kauheus napalävistyksessä on?
Ei kauheus, mutta kun ei itellä ole mitään lävistyksiä (korviksia lukuunottamatta) niin ei ole tullut mieleenkään että tyttö sellaista osaisi haluta.

Mossadilla on siis kolmet reiät korvissa ja ikää 9. Stasille on riittänyt kaksi.

Heka halusi 3-vuotiaana korvakorun ja 5-vuotiaana toisen.

Itse pidän periaatteena sitä, että jos asia on peruttavissa ilman vammoja, antaa mennä vain, kunhan riskit ovat pienet. Siinä vaiheessa, kun lapset ovat itse osanneet esittää mielipiteensä ulkonäköönsä liittyvistä toimenpiteistä, se on kuunneltu ja harkinnan mukaan toteutettu.