Minkä ikäiselle Reiman 68cm talvihaalari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viera1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Menee varmaan koko pakkasajan. Meillä keskimittainen kolmevee käytti vielä viime talvena 86-haalaria. Ovat minusta tosi väljää mitoitusta. Ettei olisi teillä jopa turhan iso täksi talveksi toi haalari.

Minäkin menin ostamaan Reiman toppahaalarin keväällä alesta meidän pojalle joka on syntynyt heinäkuun lopulla. Tässä kuva otettu noin kuukausi sitten ja sillon siis ainakin hukkui tohon haalariin. Se on kamalan iso! En tiedä onko meille koko talvena sopiva, tykkään kuitenkin käyttää suht. sopivia vaatteita. Nyt en ole kokeillut mutta ainakin tolle hoikkeliinille vähän huonon mallinen.. Mut jospa sillä talvi edes jotenkin mentäis.

Jos haluat verrata kokoa niin tän linkin takaa löytyy kuva: Tittin elämää: Pojan talvea... vai onko sittenkään?

Muistan kun mittasin tota ostohetkellä johonkin ei-minkään-merkkiseen haalariin joka oli 74cm ja tämä oli muistaakseni reilumpi!

Mä ajattelin meidän jytkylle käyttää ensi talvena Jonathanin 80cm haalaria,se on suurinpiirtein noin reilu heinäkuun puolessa välissä syntyneelle kun tuossa Mairan kuvassakin on.:D Meillä ei siis pituutta ole kauheasti,mutta muuten on reilun kokoinen vauveli,vaatekoko 68-74 käytössä,on todella pitkäselkäinen.

Meidän 10kk neidillä jäi juuri kesän alussa isona ostettu Reiman 74 cm välikausipuku pieneksi. Neuvolassa on koko ajan pidetty neitiä pienikokoisena, painoa tällä hetkellä n. 9 kiloa, puolivuotiaana oli vielä alle 6 kiloa (syntymäpaino oli kuitenkin yli 4 kiloa). Eli itse en olisi huolissani siitä onko tullut ostettua liian iso puku, lapsesi kasvaa parissa kuukaudessa kohisten.

Ostaisin heinä-elokuussa syntyneelle sellaisen haalarin, jonka saa lahkeista pussiksi. Riippuu vauvasta onko kevättalvella nipinnapin siinä iässä, että istuisi maassa ja ryömisi. Todennäköisesti ei ainakaan konttaa. Sen takia joustavasta kankaasta valmistettu ei liian tönkkö haalari olisi paras.

Meillä nyt 65cm tyttö ja sen voin sanoa, että kesällä ostamani on 74 ainakin aivan liian suuri koko ensi talveksi. Ehkä sitten vuoden päästä syksyllä.

meillä poika ny jotain 71cm, eli jännityksellä odotan meneekö talvella.. Mielestäni oli kuitenkin suht reilun kokoinen kun pojan päälle koitin, joten saas nähä.. :)

Kyllä mä uskoisin, että nuo 68cm haalarit on sitten talvella sopivia, vauvat kasvaa niin hirvittävää vauhtia ja koska vielä ei liikuta, niin kasvunvarakaan ei ole haitaksi.

Nyt 10kk ja 80cm reiman välikausi juuri sopiva, ei tule kauaa mahtumaan :D

[QUOTE="vierailija";22178559]Meidän 10kk neidillä jäi juuri kesän alussa isona ostettu Reiman 74 cm välikausipuku pieneksi. Neuvolassa on koko ajan pidetty neitiä pienikokoisena, painoa tällä hetkellä n. 9 kiloa, puolivuotiaana oli vielä alle 6 kiloa (syntymäpaino oli kuitenkin yli 4 kiloa). Eli itse en olisi huolissani siitä onko tullut ostettua liian iso puku, lapsesi kasvaa parissa kuukaudessa kohisten.[/QUOTE]

Hmm.. Meillä on lapsi aina ollut neuvolan arvioinneissa normaalikokoinen, painoi 10 kg kaksivuotiaana. Eli on teillä ehkä kuitenkin isohko lapsi :) Vai onkohan noissa muuttunut mitoitus noin paljon, meillä 86 koko tosiaan meni vielä kolmevuotiaallekin. Olen ostanut kirpparilta, vuosimallia en tiedä. Naapurille sen lahjoitin, mutta on heidän normimittaiselle puolitoistavuotiaalleenkin vielä vähän liian reilu.

[QUOTE="vieras";22178910]Hmm.. Meillä on lapsi aina ollut neuvolan arvioinneissa normaalikokoinen, painoi 10 kg kaksivuotiaana. Eli on teillä ehkä kuitenkin isohko lapsi :) Vai onkohan noissa muuttunut mitoitus noin paljon, meillä 86 koko tosiaan meni vielä kolmevuotiaallekin. Olen ostanut kirpparilta, vuosimallia en tiedä. Naapurille sen lahjoitin, mutta on heidän normimittaiselle puolitoistavuotiaalleenkin vielä vähän liian reilu.[/QUOTE]

Nyt puhuttiin 68 senttisestä, ei 86... :D

Yhteistyössä