Minkä ikäiselle polkupyörä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikoinen

Vieras
Tuli tässä vain äkkiseltään mieleen, että poikani täyttää toukokuussa 2 vuotta. Mietin sitten että voisin ehkä hommata hänelle lahjaksi jonkinmoisen pyörän. Kannattaisiko ostaa sellainen missä työntötanko vai osaisiko tuon ikäinen jo ihan polkea? Auttakaa tietämätöntä.. Vai onko ylipäätään liian nuori vielä pyörään?

Mulla kuopus täyttää myös kaksi vuotta toukokuussa ja on olemassa 12" pyörä häntä varten. En tiedä vielä kuinka käy ;) Mutta ehkä ostaisin kuitenkin varalle.. niistä saa ihan hyvin takaisin sitten myydessä.

Minusta 2-vuotiaalle pyörä on jo mukava vempele.
Me ollaan ostettu sekä pojalle että tytölle aikoinaan 2-vuotis lahjaksi 12-tuumainen pyörä ja siihen työntötanko.
Toiset oppii polkemaan piankin, toiset ei, mutta kiva sillä on kulkea :)

meillä on 2-v lapsi, ja työntöaisallinen kolmipyörä on nyt. Ei osaa vielä oikein polkea, ja saakin ensi kesän harjoitella sen kanssa ja voi olla että tulee 12'' tuumainen sitten. Mä oon itte polkenut ilman apupyöriä 3vuotiaana. =)

Meidänkin tytölle ostettiin 2v lahjaksi pyörä, jossa sellainen työntötanko. Ei ehtinyt viime kesänä vielä kovin polkemaan, mutta ohjaamaan kyllä ja tasapainoa jonkin verran. Oli kätevää käydä kävelyillä sen kanssa, kun ei enää kärryjä käytetä, niin sai jollain apuvärkillä kuskattua joitain matkoja.

Tytölle hankittiin 2-vuotislahjaksi toukokuussa 10,5'' ketjuvetoinen kolmipyörä (eli että ne polkimet oikeella paikalla keskellä kuten tavan polkupyörässäkin) Nopsa Trike. Oppi polkemaan itse sinä kesänä. Siinä ei ollut työntöaisaa. Nyt se odottaa pikkuveljeä joka ensi kesänä täyttää 2 =)

Minä löysin sopivasti 2-vuotiaalle sellaisen ihanan venäläisen retrokolmipyöräisen kirpparilta! Oli pakko ostaa, se on niin ihana ja oikeasti hyvä kun on ketjuvetoinen. Puoli vuotta myöhemmin sai oikean fillarin samalla kun isommalle sisarukselle ostettiin. Samoin tein osasi ajaa sillä ja seuraavana vuonna oppi jo ajamaan ilman apupyöriä.

Me ostimme 2v3kk pojalle toissa keväänä 12" polkupyörän, oppi nopeasti polkemaan, kuukausi ja paineli jo muiden perässä sisäpihaamme ympäri. Aluksi työntötangosta voi olla apua.

Meillä tyttö oli reilu 2,4v viime keväänä kun ostettiin.
Alkuun ei tullu pyöräilystä yhtään mitään... odotti vaan että sitä koko ajan työnnetään.
Sit kesällä ostettiin trampoliini missä typy tykkäs hypellä.
Tämä jälkeen tyttö oppi myös ajamaan polkupyörällä kun oli saanu vähän jalkatreeniä :)

Alkuperäinen kirjoittaja kunhan on kunnollinen pyörä:
Minä löysin sopivasti 2-vuotiaalle sellaisen ihanan venäläisen retrokolmipyöräisen kirpparilta! Oli pakko ostaa, se on niin ihana ja oikeasti hyvä kun on ketjuvetoinen. Puoli vuotta myöhemmin sai oikean fillarin samalla kun isommalle sisarukselle ostettiin. Samoin tein osasi ajaa sillä ja seuraavana vuonna oppi jo ajamaan ilman apupyöriä.

Meilläkin oli tuollainen.Saatiin naapurilta.
Hyvä ja kestävä pyörä =)

Kyllähän lapset yleensä tykkää, kannattaa ostaa.

Nuo "venäläiset retrokolmipyöräiset" on ihan parhaita!! Meilläkin sellainen, miehen vanha, ja pojat oppineet ajamaan ensin sillä noin 2v (narusta vetäen autettiin). Seuraavaksi 12" pyörällä ihan oikeesti siis ilman appareita 3,5v, 3,5v ja 2,8v. Eli uskon että siitä ketjuvälitteisestä kolmipyörästä oli apua polkemisen opetteluun, ja toisaalta se oli tarpeeksi tukeva ettei oppinut väärää tyyliä tasapainoiluun jonka yleensä oppii apupyöräisellä pyörälä.