Minkä ikäiselle paistettua muikkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piika-äiti

Vieras
Minkä ikäiselle antaisit paistettua muikkua?

8-kuiselle en vielä itse halunut antaa muikkua paistettuna vaan kypsensin hänen muikkunsa keittämällä vähässä vedessä. Innoissaan kyllä maiskutteli muikun ja perunamössön, jossa oli tilliä.

vuojen ikäiselle mäki antasin, mul on sellainen mielikuva ettei niitä suositeltas jonku raskasmetalli tms. päästöjen takia syötettävän kovin isoja määriä tai tiheästi. Meilki muikut on 2½v:n herkkuja :D

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Vuotiaalle.

Joku tämmönen ajatus minulla oli ettei paistettuja, siis runsaassa voissa paistettuja muikkuja, ehkä näin pienelle, ei masu vielä kestä.

Mutta suloisen näköinen oli kun nassutteli muikusta, perunasta, tillistä ja tissimaidosta tekemiäni "nytyjä".

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Vuotiaalle.

Joku tämmönen ajatus minulla oli ettei paistettuja, siis runsaassa voissa paistettuja muikkuja, ehkä näin pienelle, ei masu vielä kestä.

Mutta suloisen näköinen oli kun nassutteli muikusta, perunasta, tillistä ja tissimaidosta tekemiäni "nytyjä".

Meillä jo isot muksut kaikki, mutta niin vaan taas maistui pari viikkoa sitten 7v, 5v ja 3v:lle mökillä Kuusamossa kodassa ite paistetut muikut niin hyvin että vanhemmille ei jäänyt kuin jämät.. Ja tosiaan yksivuotiaasta lahtien olen antanut ihan huoletta.

Meilläkin melkein 3-vuotias ottaa muikkua pyrstöstä kiinni, dippaa kermaviilikastikkeeseen ja syödä rouskuttaa. Ja aivan määrättömiä määriä.

Ja siitä millaisia annoksia teinipojat itselleen paistavat korianterikastikkeiden kanssa syötäväksi en viitsi teille edes kertoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Meilläkin melkein 3-vuotias ottaa muikkua pyrstöstä kiinni, dippaa kermaviilikastikkeeseen ja syödä rouskuttaa. Ja aivan määrättömiä määriä.

Ja siitä millaisia annoksia teinipojat itselleen paistavat korianterikastikkeiden kanssa syötäväksi en viitsi teille edes kertoa.

Joo, parempi on ettet kerro.. ;) :snotty: Minä vielä näiden tenavien kanssa pääsen hiukan pienemmällä kauhistelulla, vaikka välillä nyt jo ihmetyttää mihin mahaan oikein syövät.

Yhteistyössä