Minkä ikäiselle olis hyvä alkaa kertomaan mm.pedofiileista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Mä aloin asiaa miettimään, kun noi pojat tossa keskenään menevät pihalla. Toki heidän peräänsä katsotaan, ja koko ajan ainakin minä oon painottanut sitä, että pitää kertoa ennenkuin lähtee toisen pojan pihaan.
Mietinkin, että milloin olis hyvä alkaa kertomaan mm. siitä että kenenkään mukaan ei koskaan lähdetä, varsinkaan kenenkään oudon! Ja kertoa siitä, että on ihmisiä, jotka tekevät pahaa pienille lapsille.
Jotenkin tuntuu niin kauheelta kertoa tuollaisia noin pienille (kyse siis 5v pojasta), mutta kuulin että täälläkin päin on niitä "kyttääjiä" liikkunut.

Miten te muut ootte lapselle kertoneet tällaisista asioista ja minkä ikäisenä??

Siinä vaiheessa on kerrottu kun ovat alkaneet yksinään ulkoilemaan. Oon aina korostanut sitä, ettei KENENKÄÄN mukaan lähdetä mistään syystä ilman että tullaan kotiin sanomaan, ei edes mummin tai muun tutun. Jos vaikka joku namusetä käy pari kertaa lapsia jututtamassa, niin eihän se sitten enää ole outo ja tuntematon jos jonain päivänä pyytää mukaansa :/

Pienestä pitäen olen tähdentänyt ettei vieraiden mukaan saa lähteä.Samoin kun että pitää kertoa jos lähtee kaverin pihalle.
Tyttö on nyt 7 ja en nyt varsin ole pahoista namusedistä puhellut.

Mä olen kanssa puhunut tytöilleni, että ei saa lähteä kenenkään mukaan eikä keneltäkään vieraalta saa ottaa mitään (karkkia tms.). En kyllä vielä ole puhunut siitä, että vieras voisi tehdä jotain pahaa... Vähän vielä tässä keskenään pyörivätkään ja tällä meidän naapurustossa ihanasti kaikki katsovat kaikkien lapsia. Mutta kyllähän tuo reviiri on laajenemään päin.

En oo pedofiileistä selittäny sen enempää, sillä lapsi ei mun mielestä tartte niin yksityiskohtasta tietoa kun ei sitä ymmärrä. 4v:lle olen tehnyt selväksi sen että kaikki aikuiset eivät valitettavasti ole kilttejä.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Siinä vaiheessa on kerrottu kun ovat alkaneet yksinään ulkoilemaan. Oon aina korostanut sitä, ettei KENENKÄÄN mukaan lähdetä mistään syystä ilman että tullaan kotiin sanomaan, ei edes mummin tai muun tutun. Jos vaikka joku namusetä käy pari kertaa lapsia jututtamassa, niin eihän se sitten enää ole outo ja tuntematon jos jonain päivänä pyytää mukaansa :/

Näin meilläkin =)

Yhteistyössä