Minkä ikäiselle lapselle vielä synttärijuhlat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielensä pahoittanut :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielensä pahoittanut :(

Vieras
Minkä ikäiselle lapselle olette vielä järjestäneet sukulaisjuhlia? Entäs minkä ikäisen lapsen synttärijuhliin olisitte vielä valmiita menemään+

Täh? Omat lapset vasta tuloasteella, mutta en ymmärrä, miksi tuossa olisi joku ikäraja. Itse olen ollut (ihan mielelläni) sukulaisten lasten synttäreillä vielä kun ovat olleet lähempänä teini-ikää. Teini-iästä ylöspäin olen joillain käynyt synttärikahveilla, eli ei nyt enää varsinaisia juhlia järjestetty kun nuoret ovat juhlineet omillaan, mutta siis kuitenkin muistamassa on käyty.

Me aiotaan pitää kaverisynttäreitä niin kauan kun lapsi haluaa. Sukulaisille järjestetään synttärit niin kauan kun lapsi kotona asuu, sitten voi pitää omassa kodissaan sen jälkeen. Meillä juhlitaan kaikki mahdolliset kissanristiäiset :)

Ihan minkäikäiselle vaan mun mielestä. Niin kauan kuin lapsi/teini itse haluaa juhlia sukulaisten kera.
Olisin siis valmis menemään, jos kutsutaan oli ikä mikä tahansa.

Esikoinen täyttää maanantaina 11v ja sukulaisnainen piti jo kohtuuttomana järjestää tämänikäiselle juhlia. Kaverijuhlat saa kuulemma riittää kouluikäiselle! Tyttö on kesästä asti odottanut synttäreitään ja nyt multa meni ihan maku koko juhlien järjestämiseen. :(

Muut kyllä ovat ilomielin vielä tulossa ja pitävät sopivana ainakin ala-aste ikäille järjestettyjä juhlia. Ja juhliin siis olisi kutsuttu vain lähimmät sukulaiset! Itse kyllä juhlitaan perheen kesken vielä mummut, papat ja mun veljet kahvittelujen ja pienten lahjojenkin merkeissä.

no sukulaisnaisella vissiin vähän vippaa päässä, en ole ikinä kuulutkaan tollaseta, aina on, ja ihan todella isolla otannalla tämä, järjestetty juhlta aina siihen saakka kun lapsi täyttää 18-vuotta. Siis nehän on sen lapsen juhlat, juhlitaanhan sitä kaikkea ihan paskojakin juhlia joka vuosi kuten vaika vappu, juhannus jolloin pääsee juhlimaan. Käsket sen akan painua helvettiin ja pidät juhlat just niin monta kertaa ku lapsi itse haluaa viettää.

Kiitos tuesta! Nyt voin vähän paremmilla mielillä järjestää juhlat tytölleni :) K.o naista en kutsu enää kuin kummityttönsä juhliin! Meillä on siis viisi lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielensä pahoittanut :(;22229647:
Kiitos tuesta! Nyt voin vähän paremmilla mielillä järjestää juhlat tytölleni :) K.o naista en kutsu enää kuin kummityttönsä juhliin! Meillä on siis viisi lasta.

Järkkämään vaan ja antaa eukon pitää mielipiteensä. Ehän 11v oo mitenkäänpäin liika vanha juhliin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mielensä pahoittanut :(;22229587:
Esikoinen täyttää maanantaina 11v ja sukulaisnainen piti jo kohtuuttomana järjestää tämänikäiselle juhlia. Kaverijuhlat saa kuulemma riittää kouluikäiselle! Tyttö on kesästä asti odottanut synttäreitään ja nyt multa meni ihan maku koko juhlien järjestämiseen. :(

.

Mitä ihmettä? Minä järjestän vielä itsellenikin synttäreillä sukulaisjuhlia, vaikka olen yli kolmekymppinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mielensä pahoittanut :(;22229647:

Ostaako tämä sukulainen viidet synttärilahjat joka vuosi teidän perheeseen?

Kummipojan perheessä sukusynttäreitä juhlittiin n. 11-12 v. asti, itse ostin kummipojalle viimeisen synttäri- ja joululahjat 15 v. eli rippijuhlaan päättyi virallinen muistaminen. Tämän jälkeen lähetän synttäri- ja joulukortit ja muistan esim. yo-juhlilla.

Kaverijuhlia järjestetään siihen saakka kun lapsi haluaa :) meillä ne on n. 12v lopettanu isot kaverisynskit ja sitte juhlinu yhden kaverin kanssa vaikka leffassa tjtn. Mut sukulais synttärit pidetään vielä tolle mun 17 vuotiaalle ja meinataan jatkaa edelleen :)
Ihan ihme asenne sun sukulaisella ap.

Yhteistyössä