Minkä ikäiselle korvakorut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Ja perustelut myös.
Mä olen tytölle sanonu, että kun täyttää 12 saa synttärilahjaksi korvakorut, niin ei tarvi asiasta jatkuvasti vääntää.
Syy siihen, miksiei heti kun neiti pyysi on, että mä haluan että se osaa hoitaa ne itse sitten kun ne saa. Eli saattaa tuo saada ne jo aiemminkin, kun vaikuttaa vastuulliselta ja näppärältä neidiltä, mutta se tehdään viellä uudelleen selväksi ennen korviksia, että ne on itse hoidettava.

No jaa. Me ollaan siitä asiasta kanssa keskusteltu ja mä voisin laittaa meidän tytölle vaikka 3-veenä jos niitä kovasti toivoisi. Ja mun mielestä ei ole kriteeri, että pitäisi itse osata hoitaa ne. Ei ne vielä vaatehuoltoaankaan tee eikä laita ruokaa ja lemmikitkin on loppuviimeksi aikuisten vastuulla.

Mies ei tahdo korvakoruja kovin pienelle, mutta mun mielestä ei ole estettä pienellekään (sanotaan 3-4 veelle). Itse sain 5-vuotiaana.

itse olen saanut 4-vuotiaana, pikkuveljeni 10kk ikäisenä ja pikkusiskoni sai vasta hetki sitten 9 vuotiaana. Mä en osaa sanoa minkä ikäiselle. Pikkusiskoni sai sitten kun itse halusi ehdottomasti. Kyllä tuolle minunkin esikoiselle varmaankin tulee kunhan tuosta kasvaa.

jaa-a. Likka on nyt 10v, eikä ole vieläkään niitä halunnut, joskus vähän miettinyt et jos haluais, mut aina päätynyt siihen et ei vielä.

Kummityttö halusi välttämättä 5v korvikset, ja ne oli korvassa noin 2 viikkoa, ja sitten halusi ne pois, eikä nyt 9v ole vieläkään uudestaan halunnut.

Mä en osaa sanoa mitään aikaa/ikää koska ne olis hyvät ottaa, eikä siihen kai kellään muullakaan ole oikeaa vastausta :whistle:

Mä olen itse saanut 11v

Esikoinen sai eskariin mentyään eli oli jo 7v täyttänyt, kakkonen mankui niitä siitä saakka myöskin ja sai sitten vajaa 6-vuotiaana. Tosin kultaseppä joka laittoi ne, ei ollut laittaa ensin sillä heillä ikäraja 7v että laitetaan, mistä lie syystä, mutta laittoi kuitenkin :D

Yhteistyössä