Minkä ikäiselle kikherneitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Tota, sori kun tuun tähän sotkeen, muttameillä on kaapissa kuivattuja kikherneitä ja mä en tiiä miten ne pitäs valmistaa :D :ashamed:

Jos ne on kuivattuja, niitä pitää keittää, kunnes ovat pehmeitä. Samaan tapaan kuin herneitäkin.

keität ne ensin isompana eränä, sillä keittämiseen menee aikaa. sitten jaat annoksiin, pakastat ne mitä et juuri nyt tarvii, ja teet niistä vihannesten kanssa keittoja, marinoit salaattiin, soseutat hummukseksi ja tarjoat perunan tapaan niitä lisukkeena.

on muuten erinomainen valkuaislähde.

No pitä laittaa liottaen ja pakastella sitten :D
Mä vaan oon pähkäilly et ovat isotöinen homma kun ei niitä kauheita määriä yhelle ruoalle viittis tehdä, mut toi pakastaminen (miks ei tullu mieleen?) ratkasee sen :D

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
No pitä laittaa liottaen ja pakastella sitten :D
Mä vaan oon pähkäilly et ovat isotöinen homma kun ei niitä kauheita määriä yhelle ruoalle viittis tehdä, mut toi pakastaminen (miks ei tullu mieleen?) ratkasee sen :D

Minusta ne kärsivät pahasti pakastettaessa, koostumuksesta tulee jotenkin kummallisen rakeinen. Teen nykyään hummuksen aina tölkki-kikkareista, tulee sileämpää ja parempaa. Ennen jaksoin pulata noiden kuivattujenkin kanssa.

Yhteistyössä