Minkä ikäisellä bodyt ovat vielä käteviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuli toisesta ketjusta mieleen... Kuinka vanhalla vauvalla/taaperolla bodyt ovat mielestänne vielä käteviä käyttää? Missä vaiheessa alkaa olla käytännöllisempää pukea lapsi esim. puseroon ja housuihin?

Meillä on nyt puolivuotias vauva, ja olen ostellut kirppareilta jonkin verran myös vähän isompien kokojen vaatteita (80-86), jos jotain kivan näköistä on sattunut vastaan. Mutta nyt mietin, että kannattaako noita isoja bodeja hamstrata kamalasti, jos ne eivät sitten olekaan enää käteviä esim. 1-1,5-vuotiaalla... kannattaisiko mieluummin katsella puseroita ym.? Millaisia kokemuksia teillä on?

meillä taas käytetty "loppuun asti", eli 92 tais olla viimeinen koko itä kaupoista löyty. Kaikki riippuu vuodenajasta, eli meillä on käytetty 86-92 juuri talvella, silloin ne on tosi kätevät, toisella lapsella se koko oli kesällä, eli silloin niitä ei oo käytetty melkein olleenkaan näin isolla

Mun mielestä bodyn pukeminen isommalle lapselle on hankalaa, lisäksi meillä on suht pitkäselkäinen lapsi joten bodyt oli aina melkein huonon mallisia > liian kireitä haaroista tai sitten isoja.

Tytöllä varsinkin kiva käyttää esim. tunikaa ja legginsejä, joten ei jää selkä paljaaksi, kun on pidempi paita tai mekko päällä :) Talvella on jokatapauksessa haalarit päällä ulkoillessa, joten sielläkään ei selkä jää paljaaksi.

Kai ne on makuasioita nämäkin.

Meillä oli oikeestaan 80 cm bodyt viimeisiä joita käytettiin. Eli lopetettiin bodyjen käyttö, kun kesä tuli ja lapset alkoivat kävelemään tukea vasten. Eli n. vuoden vanhana, tai hieman vajaa.

Mä ainkin hamstrasin kaupoista kaikki isoimmat bodyt, kun käytettiin kestoja ja niiden kanssa isommat bodyt on tarpeen. Vajaa 2v:nä bodyjen käyttö taisi meillä loppua eikä niiden käyttöä pottailu hainannu. Kotona nepparit voi pitää vaikka koko ajan olkapään yli kiinnitettyinä ja vasta uloslähitessä laittaa alhaalta kiinni, niin lapsen selkä pysyy piilossa ja lämpimänä talvellakin.

Siihen asti että lapsi kävelee (kontatessa selkä paljaana paidan kanssa). Sen jälkeenkin ollaan käytetty esim. ulkoilussa. Meillä on aika isokokoinen lapsi, joten ihan 92-98-kokoojan ollaan vielä käytetty.

80cm vodeja nyt varmasti tarvii. 86cm:nkin jos lapsi ei oo kovin pienikokoinen. Mä oon lopettanu niiden käytön kun enempi on ruvettu käymään potalla. Tietty vähän vuodenajasta riippuu, talvella ne on kätevämpiä. Mutta noin 1v3kk-1v6kk saakka on käytetty.

[QUOTE="zxc";28964006]meillä taas käytetty "loppuun asti", eli 92 tais olla viimeinen koko itä kaupoista löyty. Kaikki riippuu vuodenajasta, eli meillä on käytetty 86-92 juuri talvella, silloin ne on tosi kätevät, toisella lapsella se koko oli kesällä, eli silloin niitä ei oo käytetty melkein olleenkaan näin isolla[/QUOTE]

sama homma,tyttö käytti bodyjä vielä talven yli,vaikka oli jo 2v. täyttänyt. Nepparit tosin suljin vain ulkoilujen ajaksi. Ei meillä bodyt haitanneet pottahommia tms. mitä jotkut sanoo. 92- kokoon meilläkin lopetettiin,olis kaupassa ollut jonkin verran 98-kokoakin,mutta sitä ei enään hankittu.

Tytöllä taisi olla vielä siihen 92cm saakka, mutta pojille oli bodyn pukeminen hankalaa jo ennen vuoden ikää.
Vastustelevalle ja rinpuilevalle on helpompi vetää paita ja housut.

Meilläkin varmaan siinä main kun alkaneet opetella kävelemään. 80-senttisiä bodeja oli vielä käytössä, mutta isommat tais jäädä aika lailla käyttämättä.

[QUOTE="vieras";28964267]Tytöllä taisi olla vielä siihen 92cm saakka, mutta pojille oli bodyn pukeminen hankalaa jo ennen vuoden ikää.
Vastustelevalle ja rinpuilevalle on helpompi vetää paita ja housut.[/QUOTE]

Aijai, hyvä pointti tämäkin... Poika on nimittäin jo nyt aika kova venkoilemaan pukiessa.

1 v täyttää helmi-maaliskuun vaihteessa, eli kokoa 80 käyttäisi todnäk talviaikaan...

Yhteistyössä