Minkä ikäiseksi olette kuljettaneet lasta rattaissa esim. kaupungilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rattaat:
henkilökohtaisesti pidän hyvin huvittavana vanhempia jotka kuljettavat lapsiaan 3vuotta ja vanhempia rattaissa..

Jos sun olis pitänyt kuljettaa lasta talvipakkasilla aamulla kuuden aikaan auraamattomilla ja osittain valaisettomilla teillä 1½km päähän niin kyllä varmaankin olisit ottanut rattaat käyttöön yli 3-vuotiaalle. Ja turha sönköttää jostain pulkasta, koska rattaitten kanssa on helpompi kulkea ja saa tavarat mahtumaan mukaan. Mun kävelyvauhdilla piti lähteä kuuden aikaan liikkeelle, en todellakaan olisi herännyt vieläkin aiemmin että likka kävelee itse. Kyse ei todellakaan ollut siitä ettei likka jaksaisi kävellä itse.

Ens talvesta en tiedä mitä teen kuljettamisen kanssa... :|

Alkuperäinen kirjoittaja autotonkin vielä:
peppuliini:

Kyllä mun mielestä.

Meillä koiria ja koska olin lapsen ollessa 3v perheen ainoa aikuinen, oli lapsen tultava mukaan aina. Koirien kanssa lenkillä oltiin 1-1,5 tuntia, jonka aikana kuitenkin koko ajan käveltiin eteenpäin ja lenkkejä päivässä 2 kpl (lisäksi aamu ja iltapissatus). Aina on lapsi mukana kulkenut. Purtsilenkki on pituudeltaan runsas 3 kilsaa, eikä lapsi ole kyllä koskaan kitissyt, ettei jaksaisi kävellä.

etkö hyvä ihminen ymmärrä että se on iha n lapsikohtaista miten jaksaa kävellä.kaikki aikuisetkaan eivät jaksa kävellä 4 km suuntaansa ja vielä takaisin.PIENELTÄ lapselta on tuommoinen matka liikaa vaadittu-ei tarkoitus ole että lapsi ylittää voimansa.Itse en pysty kävelemään 4 km kerralla,olen tosin sairas mutta en vaadi sitä terveiltä aikuisiltakaan saati lapsilta.elämäntapoja on erilaisia ja joillekin aikuisille varmasti 4 km vastaa minun 700 metriä mutta muistakaa liikunta"hullut" aikuiset että lapselta ei voi vaatia samaa heti pienestä asti.

Kyllä olen kaikkien muiden kiusaksi kuskannut yli 4-vuotiasta rattaissa jos on vaikka juuri ollut kipeänä ja pitänyt lähteä kaupasta jotain hakemaan jne. Ettei tarvii puolikuntoisena tuolla taapertaa - ihan on iso tyttö muuten ja kävelee kaikki matkat - mutta poikkeuksia on aina.

sen enempää kenenkään valintoja haukkumatta meillä kakkonen syntyi kun esikko oli 2v 3kk ja ei ollu tuplia ( ei edes juolahtanut mieleen ) vaan seisomalauta mikä sekin jäi käyttämättä. meillä poika jaksoi ihan hyvin kävellä. =)

Uusimmat

Yhteistyössä