Minkä ikäinen voi jäädä kotiin hetkeksi - 2h yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielipiteitä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielipiteitä?

Vieras
Kaveri jättää aina päälle 5 vuotiaansa yksin kotiin, kun lähtee käymään jumpassa. Minusta tuo on väärin, enkä itse koskaan uskaltaisi tuon ikäistä jättää. Joku on aikonut tuosta tehdä lastensuojeluilmoituksen. Itse mietin vielä.

no periaatteessa eskari-ikäisen 'tulisi' jo harjoitella yksinoloa, jos on syksyllä eskariin menossa oleva lapsi niin en pitäis kovin pahana, riippu tietysti tosi paljon lapsesta. miten herkkä lapsi on kyseessä, osaako tarvittaessa soittaa apua, onko naapurissa ehkä joku tuttu tms?

[QUOTE="vieras";25988518]no periaatteessa eskari-ikäisen 'tulisi' jo harjoitella yksinoloa, jos on syksyllä eskariin menossa oleva lapsi niin en pitäis kovin pahana, riippu tietysti tosi paljon lapsesta. miten herkkä lapsi on kyseessä, osaako tarvittaessa soittaa apua, onko naapurissa ehkä joku tuttu tms?[/QUOTE]

No ei todellakaan "tulisi"
Ihan älytön ajatuskin.
7v on sopiva ikä

No kouluikäinen voi jäädä, eskarilainenkin kauppareissun ajaksi. Meidän viisivuotiasta vilkasta tyttöä en ikimaailmassa uskalla jättää kotiin kuin siksi ajaksi kun vien roskiksen ulos. Ei kuulosta oikein hyvältä, itse en pystyisi jumppaan keskittymään yhtään. Miettisin vaan paniikissa että mitä muksu kotona touhuaa....

[QUOTE="vieras";25988518]no periaatteessa eskari-ikäisen 'tulisi' jo harjoitella yksinoloa, jos on syksyllä eskariin menossa oleva lapsi niin en pitäis kovin pahana, riippu tietysti tosi paljon lapsesta. miten herkkä lapsi on kyseessä, osaako tarvittaessa soittaa apua, onko naapurissa ehkä joku tuttu tms?[/QUOTE]

Miten niin?

Yhteistyössä