Jättääkö ihmiset oikeasti pieniä lapsia yksin/keskenään kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dina

Vieras
Monet yh-koiranomistajat kertoo, että käyttää koiran aamu- ja iltalenkillä kun lapsi nukkuu. Uskaltaisitko sinä jättää esim. 2v:n yksin kotiin 20 minuutiksi? Minä en uskaltaisi.

Ja minkä ikäinen sisarus mielestänne voi olla vastuussa pienemmästä vaikkapa tuon 20 minuutin ajan?

En ole yh, mutta koiranomistaja kuitenkin. Käytän koiran pissillä silloinkun tyttö nukkuu omassa pinnasängyssään, tällöinkin minulla menee n.3 minuuttia. En kyllä pitemmäksi aikaa jättäisi missään nimessä.

Mä jätän lapset keskenään (2v8kk ja 1v4kk) kun haen postin, postilaatikolle matkaa 50m. Ja sillonkin lapset kyllä yleensä nukkuu.

Ei kai pitäis jättää edes noin pieneks hetkeks, voihan sitä kaatua vaikka ja lyödä päänsä, mutta jotenkin siitä on tullu tapa, et haen postin lasten päiväuni aikaan, kun se niihin aikoihin meille tulee. :xmas:

Mutta en vois kuvitellakkaan jättäväni lapsia koiran ulkoiluttamisen ajaksi keskenään tai yksin!!!!

joo: Riittääks koiralle 3min ulkoilu???

En jättäisi 2v yksin kun en jätä 3 vuotiastakaan mutta jos isommat sisaret kokona 10v niin voin jättää. Itse olen ollut 12v ja hoitanut melkein vuodenvanhaa sisartani kun vanhemmat olivat töissä. Riippuu paljon myös lapsen luonteesta. Ikuisuus kysymyksiä. Ennenvanhaa lapset pyöri päivän keskenään ja isommat katsoivat pienempien perään nykyään se on aivan kauheeta jos lapset on esim 10min keskenään.

ei vaan käytän koiran 3 min aamupissillä tytön nukkuessa. koirani saa kyllä liikuntaa päivisin n.1 tunnin lenkin, iltaisin 1,5 tunnin irtolenkin, joten älä sinä huolehdi minun koirani liikkumisesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Mä jätän lapset keskenään (2v8kk ja 1v4kk) kun haen postin, postilaatikolle matkaa 50m. Ja sillonkin lapset kyllä yleensä nukkuu.

Ei kai pitäis jättää edes noin pieneks hetkeks, voihan sitä kaatua vaikka ja lyödä päänsä, mutta jotenkin siitä on tullu tapa, et haen postin lasten päiväuni aikaan, kun se niihin aikoihin meille tulee. :xmas:

Mutta en vois kuvitellakkaan jättäväni lapsia koiran ulkoiluttamisen ajaksi keskenään tai yksin!!!!

Kolmessa minuutissa ehtii hyvin käydä pissalla, sehän siinä on se pointti. Ulkoilun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ja kyllä vaan olen jättänyt lapsen nukkumaan kun käytän koiria ulkona/vien alakertaan pyykkiä kuivumaan.

Nyt tyttö on 4v ja tänä syksynä on jääny tyttö silleen yksin sisälle, että mä olen kiertäny pikaisesti koirien kans tuon puistoalueen, siihen menee n. 5 minsaa. Tyttö on kattonu lasten ohjelmia sen aikaa. Olen käskeny tulla portaille huutaa jos tulee hätä, olen koko ajan kuulumatkan päässä, kun tää kävelytie menee meidän talon takana.

Voithan sä kaatua kotonakin ja lyödä pääsi, eikä ne sun lapset sille mitään osaa tehdä, kellekään soittaa jne?

Mutta tuosta koiran 3 min ulkoilusta, riittää varmaan jos heti talon kulmalla on sopiva pissatuspaikka (kaupungissa usein joutuu menemään kauemmas), koiralla ei ole tarvetta kakkia joka kerta ja kyseessä ei ole poikakoira joka panttaa pissaansa. Itselläni kyllä menee helposti vähintään 15 minuuttia vaikka kuinka yrittäisin olla nopea.

Tietenkin sen koiran pitää sitten päästä päivällä kunnon lenkille, mutta päivälenkillehän ottaa lapsen helpommin mukaan, toisin kuin 6:n tai 22:n aikaan illalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Kolmessa minuutissa ehtii hyvin käydä pissalla, sehän siinä on se pointti. Ulkoilun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ja kyllä vaan olen jättänyt lapsen nukkumaan kun käytän koiria ulkona/vien alakertaan pyykkiä kuivumaan.

Narttukoiralle tuo 3 min riittä pissillä käymiseen, mutta harva uroskoira kerkiää rakkonsa tuossa ajassa tyhjentää.

Mä en jätä edes 5 vuotiasta 20 min yksin. Voisin kyllä kuvitella pissattavani koiran lasten nukkuessa, mutta en 20min. Mä jätän alle 2 vuotiaan nukkumaan isoveljien 10v tai 11v vahtiin, kun haen 5 vuotiaan kerhosta ja uskon, että vähän nuorempikin (kuitenkin kouluikäinen) voi vahtia pikkuisen unia koiran lenkityksen ajan.

Kyllä jättää..
Meninpäs kerran baarireissun jälkeen "erääseen paikkaan"..
Siellä oli kaks 5-vuotiasta ollut koko illan keskenään :whistle:
Ja vanhemmat tuli siis samalla kyydillä tuhannen kännissä kotiinsa..

Yhteistyössä