Minkä ikäinen vauvasi oli kun joit ekaa kertaa alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
joitko sitä vain yhden annoksen vai humalaan asti?

Mie olen niin kauhian säntillinen kaikessa ku osittain imetän, että tuntuu ettei koskaan oo sitä sopivaa väliä että ottaisin sen yhden oluen tai tuon pari viikkoa kaapissa olleen otto drinkeron.. nuohan ei estäis edes imetystä jos yhden ottais, mutta mutta..

saas nähdä onko tuo vauva jo vuoden ennenkuin uskallan humalaan asti ottaa.. isä kyllä hoitaisi vauvan siinä ei ole mitään ongelmaa kun pulloa juo muutenkin imetyksen lisäksi.

Haluttaisi toki ottaa, mutta miksi tuo yksikin juoma on niin kovan kynnyksen takana? Onko muilla ollu vaikeeta luottaa lapsen selviävän esim. seuraavaan päivään isän hoidossa, vaikka periaatteessa ei mitään vikaa hoitajassa ole ja selviäisi varmasti?

Varmaan vauva tais olla viikon ikäinen, oli illalla nukkumassa ja miehen kanssa otettiin muutamat. Siis , MUUTAMAT. Ei mitään kännejä, niitä juodaan sitten kun lapsi on hoidossa. :D

mun lapsi on 9kk, otan välillä 12cl viiniä. Mutta humalan uskallan ottaa varmaan vasta kun imetys on kokonaan loppu... Lapsi ei ole ollut vielä hoidossa missään. Imetän vielä niin paljon, että lapsi on ollut isänsä kanssa max 4 tuntia, että olen ollut muualla... Ehkä minäkin vielä joku päivä osaan relata...

Oiskohan tyttö ollut suunnillen pari-kolme kuukauden ikäinen kun ekan kerran lähdin viihteelle, mutta en kyllä voi sanoa että sillonkaan olisin humalaan juonut. Lähinnä ongelma oli siinä, että kun joi, tissit turpos ihan hemmetisti, sitten kipeyty ja piti lähteä kotiin lämpimään suihkuun niitä tyhjentelemään. Kotona en koskaan ota, ehkä pari kertaa vuodessa sauna lonkeron, mutta harvoin siis. Ei vaan tee mieli kotona. Ei se maistu yhtä hyvälle :D

No jos siis ihan pilkkua aletaan viilaamaan niin mähän join ekan kerran alkoholia kun olin 12 v joten vauvaahan mulla sillon ei ollu ;) Mut siis olettaisin että kysymys oli millon join eka kerran synnytyksen jälkeen, niin silloin vauva oli 11kk. En oo niin kova koskaan ollu menemään enkä harrasta saunakaljoja tai -juomia. Et viihteellä olin tuolloin :)

Join olutpullon imetysaikana, koska olin kuullut, että se auttaa maidonerityksessä ! Enpä huomannut eroa.. Iltaimetyksen jälkeen taisin joskus viikonloppuna juoda puoli litraa siideriä. Meidän piti kyllä joka päivä antaa lisänä vastikemaitoa, koska multa ei tullut tarpeeksi maitoa kuin ihan alussa pari viikkoa.

Esikoisesta en muista, koska join ekan saunasiiderin. Toinen lapsi oli n. 4kk kun join lasin viiniä.

Esikoinen on nyt 2,5v. Humalassa olen ollut viimeksi ennen esikoisen odotusta.

Lapsi syntyi tiistaina ja lauantaina join pihvin kanssa lasin punaviiniä. Eli alle viikon ikäinen. Ekoihin "känneihin" menikin sitten reilummin aikaa, en edes muista. Kännäys ei oikein kuulu kuvaan.

7 vko, kaverin polttareissa otin reilun lasillisen kuoharia. Sen jälkeen satunnaisesti yhden tai kaksi annosta kerrallaan, kunnes tulin raskaaksi lapsen ollessa 1 v 2 kk. Kännejä en kokenut tarpeellisiksi, mutta se yksi-kaksi annosta ei ole vaikuttanut mitään eikä luonut tarvetta sille, että isä hoitaisi vauvaa (paitsi tietysti kun olin tuolla polttareissa osan aikaa mukana, ja on toki hoitanut muutenkin mutta muista syistä kuin siksi, että olisin ottanut).

Sanoisin, ota se yksi tai pari ihan hyvällä omallatunnolla!

muutaman: 5vko
kännit: 2kk

ja täysimetin 4kk mutta huoli pullon joten isä pärjäsi hyvin. ei myöskään heräillyt montaa kertaa yössä joten ihan ehdottomasti olin mielummin yön kuin päivän pois.

mutta kynnys oli kyllä suurempi kuin olin luullut

Olisko ollut kolmisen viikkoa tai kuukauden, kun join yhden saunasiiderin :) Tämäkin siis sitten kun vauva oli imetetty ja nukahtanut yöunille, tiesin että nukkuu ainakin sen pari tuntia ilman seuraavaa tissittelyä. Maistui muuten hyvältä.. Silloin tällöin, ehkä pari kertaa kuussa otan yhden siiderin, ihan vaan koska rakastan sen makua. Puolivuotias oli kun lähdin ekaa kertaa baariin, eli ihan "kunnolla" join (eipä paljoa voinut ottaa kun päähän kilahti pitkän tauon jälkeen). Silloin vauva oli isänsä kanssa ja hienosti oli mennyt. Vauva ei tuolloin enää syönyt yöllä, jätti itse yösyönnin pois joten uskalsin lähteä.

Taisi olla vauva about 1 h ikäinen, kun synnytyssalissa saimme mieheni kanssa alkoholipitoista kätilöiltä vauvan syntymän kunniaksi. Kyseessä siis varmaan puolikas annos.

Yhteistyössä