Minkä ikäinen vauvan pitää olla, että uskaltaa "tuppautua" ystävän luo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pälpätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pälpätti

Vieras
Tuli tuosta eräästä ketjusta vaan mieleen. Moni sanoo, että ei jaksa vauvan kanssa mitään vieraita ja toisaalta ilmeisesti on myös kyvyttömyyttä ilmaista, että ei halua vieraita. Niin kysynpähän vain, että missähän vaiheessa alkaa se sosiaalinen elämä kiinnostaa?

Paha sanoa..
Riippuu varmaan ihan siitä vauvan saaneesta perheestä.. Jotkut tykkää esitellä sitä nyyttiä ihan tuoreeltaan ja jotkut vaan haluaisi levähtää ja tutustua uuteen ihmiseen rauhassa... Ja tietenkin riippuu siitä ystävästäkin (tyyliin: oikesti läheinen ystävä vai just joku, joka on nähty viimeksi 10 vuotta sitten)

Riippuu tosiaan kaverista, kuinka läheinen, ja onko ollut normisynnytys vai onko vaikeampi toipumisaika.

Mutta useimmat varmaan huolii läheiset katsomaan hyvinkin nopeasti - niille kun yleensä kehtaa sanoa että tuokaa vaikka omat pullat mukana tai pistäkää itse kahvia tippumaan :D Ja riippuu toki vauvan äidistäkin, jos esimerkiksi imetys ujostuttaa tai ei vielä suju, niin sitten ei varmasti halua ketään ainakaan moneksi tunniksi notkumaan kotiinsa.

Ja varmemmin saat uuden kutsun tulla, jos viet mukanasi muutakin syötävää kuin herkkuja, istutat äidin sohvalle, keität kahvit, siivoat astiat ja roskatki voi viedä mennessään

Paljon riippuu tosiaan ihmisestä, minä olisin kaivannut enemmänkin vieraita :) En oikein osannut kutsua kaikkia kylään, kun en tiennyt että ketä vauva kiinnostaa. Mulla laaja ystäväpiiri, mutta lähinnä lapsettomia.

Ja minä tosiaan osaan sanoa että saatte tulla jos tuotte pullaa :) Samoin uskallan sanoa, jos olen itse liian väsynyt.

Eli tapauskohtaista!

Ja varmemmin saat uuden kutsun tulla, jos viet mukanasi muutakin syötävää kuin herkkuja, istutat äidin sohvalle, keität kahvit, siivoat astiat ja roskatki voi viedä mennessään

Juu ei kiitos, osataan ihan itse käyttää kahvinkeitintä ja viedä roskat. Eikä tod.näk. tykätä ties mistä epämääräisistä ja epähygieenisistä kokkailuista. Kaupan pulla ok muttei välttämätön sekään.

Juu ei kiitos, osataan ihan itse käyttää kahvinkeitintä ja viedä roskat. Eikä tod.näk. tykätä ties mistä epämääräisistä ja epähygieenisistä kokkailuista. Kaupan pulla ok muttei välttämätön sekään.

Oh?
Jos tulisitte meille kylään, nii kohteliaasti jättäisitte tarjottavat koskematta, kun olisin tehnyt kinkkupiirakkaa ja omenapiirakkaa? Vai toisitte meille mukananne kaupan pullan ja söisitte vaan sitä?

Oh?
Jos tulisitte meille kylään, nii kohteliaasti jättäisitte tarjottavat koskematta, kun olisin tehnyt kinkkupiirakkaa ja omenapiirakkaa? Vai toisitte meille mukananne kaupan pullan ja söisitte vaan sitä?

Ehkä söisin ehkä en, tekemättä numeroa vaikkei maistuiskaan. Riippuu miltä tarjottava näyttäisi ja miten siistiä/saastaista kämpässänne muuten on.

Riippuu ihan perheestä..Kannattanee soitella ja kysellä kuulumiset,jaksamiset ja sen että voisiko käydä kylässä.
Itselläni meinasi päästä ruma rääkäsy ekan ja tokan kotiintulopäivänä.Ekalla kerralla oli tupa täys miehen siskoja perheineen,kilpaa kiljuttiin vauvaa näytille ja syliin.Kahvia oli kyllä keretty keittää useampi pannullinen,mutta jälkisiivous jätettiin sitten minulle.Toisen kohdalla muuten sama juttu,mutta miehen vanhin sisko perheineen vain "kylässä" - siinä sitten kehuta posotettiin kuinnka oli kahvia keitetty valmiiksi,oli imuroitukkin ("ettei rouvan tarvii sitten heti alkaa siivoomaan")ja soppaakin saatu aikaan..Kiva kiva!Tack tack!

"Moikka! Mitäs teille kuuluu? Toivottavasti hyvää. Millaiseksi tyypiksi uusin tulokas on osoittautumassa?

Olisi kiva nähdä tässä jossain välissä, mutta vasta sitten kun se tuntuu sopivan teidän kuvioihin, joten ilmoittelehan kun tulee sellainen hetki että sopisi pistäytyä, oli se sitten tällä viikolla tai lokakuussa :) Tuon pullaa tullessani ja voin vaikka tyhjentää tiskikoneen ;)"

Ekan kerran kaipasin kuuntelevaa korvaa vauvan ollessa 5vrk, mutta ekan 2-3kk aikana riitti energiaa vain lähimmille. Tällä kertaa osasin kutsuakin ihmisiä, mut viimeksi oli vähän sellainen fiilis että ketä kiinnostaa tulla katsomaan kun laahustan zombina yltä päältä maidossa enkä lauseen puolessa välissä muista mitä olin sanomassa :D

Ehkä söisin ehkä en, tekemättä numeroa vaikkei maistuiskaan. Riippuu miltä tarjottava näyttäisi ja miten siistiä/saastaista kämpässänne muuten on.

Onko sulla useinkin tarvetta syynätä sun ystävien asunto ja tarjoamiset? Ystäviähän varmasti ap ja tuore äiti varmaan ovat..

No mut, kuten näkyy, nii toiveet vaihtelee :)
Aikaisemmissa ketjuissa joku loukkaantuu kun kukaan ei käy, toinen kun kaikki änkee, kolmas kun istuttii ja odotettiin et tuore äiti passaa kahvit pöytään, ja viiminen tirauttaa kyyneleen kun joku on keittäny hänelle kahvit ja siivonnu keittiön.

Yhteistyössä