Minkä ikäinen rintareppuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä menin ja hommasin esikoisen aikaan kantoliinan, hotsling-rengasliinan. Ja niin kävi ettei KUMPIKAAN ole suostunut siinä köllöttelemään. En usko että teet yhtään hallaa itsellesi tai lapsellesi jos sillointällöin rintarepussa pidät. En minäkään koko päivää lasta siinä roikota. Joskus kun mennään esikoisen kanssa esim.perhekerhoihin, tms on rintareppu ollut kätevä mukana. Muuten tuo pikkuinen kulkee ihan sylissä tai makoilee sitterissä. Niin, ja olen käyttänyt rintareppua esikoisen aikaan 3kk lähtien, nyt on tuo pikkuinen ollut rintarepussa muutaman kerran ja ikää reilu 2kk.

Kantoreppu on tosiaan silti parempi vaihtoehto. Itse en saanut liinaa toimimaan vaikka useaan otteeseen kokeilin, en tiedä johtuuko tästä rintavarustuksesta, mutta en minä saanut vauvan mentävää koloa noiden ryntäiden väliin ikinä :D. Kantoreppu on tosiaan kuitenkin ergonomisempi sekä lapselle että aikuiselle, ja sitä voi yleensä käyttää pidempään, sinne 3-vuotiaaksi asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Marsipaanileipuri:
en minkään ikäistä niin epäergonomisessa kapistuksessa. hommaa kunnon kantoreppu tai kantoliina, niin säästyt itse selkävaivoilta, kuin myös lapsesi!

Noh, tarkoitus ei siis ole pitää vauvaa siinä tuntitolkulla, vaan lähinnä silloin kun vauva on hereillä ja tarttis tehdä jotain molemmilla käsillä - eli lähinnä ruuanlaiton, pyykin ripustamisen jne ajan pitäisin vauvaa siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Marsipaanileipuri:
en minkään ikäistä niin epäergonomisessa kapistuksessa. hommaa kunnon kantoreppu tai kantoliina, niin säästyt itse selkävaivoilta, kuin myös lapsesi!

Noh, tarkoitus ei siis ole pitää vauvaa siinä tuntitolkulla, vaan lähinnä silloin kun vauva on hereillä ja tarttis tehdä jotain molemmilla käsillä - eli lähinnä ruuanlaiton, pyykin ripustamisen jne ajan pitäisin vauvaa siinä.

Mä uskon että rintareppu ajaa asian jos käyttö on tuollaista mainitsemaasi. En sitä varten lähtisi itse investoimaan kalliisiin kantoreppuihin. Käyttöaste ja hinta eivät tässä tapauksessa kohtaa. Tietysti jos vauva ei viihdy missään muualla kuin sylissä on kantoreppu tai -liina varmasti parempi vaihtoehto.

Meillä ihan karvalakkimalli rintareppu, Tomy -merkkinen. Sain sen kaverilta kun esikoista odotin. Ei ole tosiaan mikään ergonominen ihme, baby björn varmasti paljon parempi. Mutta välttää tosiaan meidän vähäiseen käyttöön. Mulle tulee tuskan kuuma vauvaa rintarepussa kantaessa ja käy se vähään selänkin päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Kantoreppu on tosiaan silti parempi vaihtoehto. Itse en saanut liinaa toimimaan vaikka useaan otteeseen kokeilin, en tiedä johtuuko tästä rintavarustuksesta, mutta en minä saanut vauvan mentävää koloa noiden ryntäiden väliin ikinä :D. Kantoreppu on tosiaan kuitenkin ergonomisempi sekä lapselle että aikuiselle, ja sitä voi yleensä käyttää pidempään, sinne 3-vuotiaaksi asti.

Mä en vois kuvitellakaan, että kantaisin kantorepussa edes tuota 2-vuotiasta :D

kantoreppu on ehdottomasti parempi. meillä oli alussa baby björn rintareppu ja siitä tuli selkä ja hartiat kipeeksi. Myöhemmin luin että se on myös lapsen selälle erittäin huono kapistus.
Myöhemmin ostin BECO kantorepun (käytettynä Ebaystä) ja se on ihan mielettömän hyvä! siinä kannoin siis 1 vuotiasta mutta siinä voi kantaa ihan vastasyntyneestä asti. Sekä edessä että takana. Siis pientä edessä ja isompaa selässä. Se on erityisesti suunniteltu naisille ja sopii pieniselkäisillekin.
Jos olisin isompi kokoinen olisin varmaan ostanut manducan, joita saa suomestakin. Tai Ergo carrierin mutta siinä on se huono puoli että vastasyntyneelle pitää olla joku erillinen juttu siihen sisään enkä tiedä kuinka kätevää se on.
kantoliinaakin käytin pari kertaa mutta en oppinut kunnolla sitomaan ja lapsi huusi koko sen ajan kun yritin sitoa sitä joten meille kantoreppu sopi paremmin. Mutta välttäisin baby björniä ja ostaisin kunnollisen!

Tietääkö kukaan voiko Manduca-repussa kantaa lasta rinnalla niin että hänen naamansa on eteenpäin? Kun kaikissa mainoskuvissa on vauvan naama kantajan rintaa vasten. Meidän 4kk poika ei nimittäin takuuvarmana suostu siihen, kun haluaa niin katsella maailmaa. BabyBjörnissä istuu melko mielellään, mutta sen ergonomia sekä pojalle että kantajalle arveluttaa... Että kannattaisko hankkia Manduca?

Alkuperäinen kirjoittaja Tää ihmettelee:
Tietääkö kukaan voiko Manduca-repussa kantaa lasta rinnalla niin että hänen naamansa on eteenpäin? Kun kaikissa mainoskuvissa on vauvan naama kantajan rintaa vasten. Meidän 4kk poika ei nimittäin takuuvarmana suostu siihen, kun haluaa niin katsella maailmaa. BabyBjörnissä istuu melko mielellään, mutta sen ergonomia sekä pojalle että kantajalle arveluttaa... Että kannattaisko hankkia Manduca?

Ei voi kantaa kasvot eteenpäin...:(
Mutta kyllä sanoisin silti että kannattaa ostaa silä asento on aivan mahtava ja vaikka meidän esikko ei suostunut olla aina kuin kasvot eteenpäin muuten mutta tossa suostui :)

Alkuperäinen kirjoittaja riks:
Alkuperäinen kirjoittaja Tää ihmettelee:

Ei voi kantaa kasvot eteenpäin...:(
Mutta kyllä sanoisin silti että kannattaa ostaa silä asento on aivan mahtava ja vaikka meidän esikko ei suostunut olla aina kuin kasvot eteenpäin muuten mutta tossa suostui :)

Ok, kiitos tiedosta, laitetaanpa hankintaan...

Yhteistyössä