Minkä ikäinen lapsi yksin omaan huoneeseen nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minkä ikäinen lapsi yksin omaan huoneeseen nukkumaan??

En millään raaskis jättää yksin nukkumaan.. Olen nyt itse nukkunut kuopuksen kanssa hänen huoneessaan levitettävällä sohvalla. Hän on välillä omassa pinnasängyssään, välillä minun vieressä. Imetys on nyt juuri loppu, lapsi ensi viikolla 1v.

Vai kokeilenko samaan huoneeseen isoveljen kanssa. Olisi molemmille yöksi seuraa.. Isoveli on koko ajan odottanut että pääsisi pikkuveljen kanssa samaan huoneeseen, ja kerrossänkyyn... Ottaisin eskarilaisen nukkumaan samaan huoneeseen pikkuveljen kanssa, ja pitäköön eskari oman huoneensa "leikkihuoneena".

Meillä esikoinen muutti ekan kerran 3-vuotiaana, majaili vuoden omassa huoneessa, tuli takaisin vanhempien viereen ja 5-vuotiaana sitten seuraavan kerran omaan huoneeseen. Nykyään on hyvin nukkuva ja nukahtava koululainen. Kuopus 4,5v nukkuu edelleen isin kanssa kun mielikuvitus on niin lennokas ja unet niin eloisia, että yöllä välillä varmistaa että aikuinen on paikalla - minä muutin toiseen huoneeseen kun unissa puhuminen alkoi häiritä.

Molemmat on reippaita iloisia lapsia eivätkä mitenkään ripustautuvaa sorttia, ja ovat yökyläilleet mummolassa sujuvasti 2-3v->. Ja meillä ei ole tarvinnut kenenkään öisin vaellella peitto kainalossa tai nukkua jalat suussa kun sänky on kasattu tarpeen mukaan (enimmillään 3,3m leveyttä).

Eli en hoppuilisi 1-vuotiaan kanssa, mikä vain järjestely jossa kaikki nukkuu hyvin on hyvä järjestely.

Ekan 3-4 kk oli esikko samassa huoneessa, nuorempi nukkui omassa huoneessa vajaan kk ikäisestä. Molemmat nukahtaa ja nukkuu hyvin.

Ja parisuhde pelaa paremmin myös :LOL:

Esikoinen omaan huoneeseen 5kk ikäisenä, toinen ja kolmas n. 6kk ikäisenä sisarusten kanssa samaan huoneeseen. Kaikille kyllä oma huone olemassa, mutta toistaiseksi toiminut hyvin, että kaikki lapset nukkuvat samassa

6v ja 1v nukkuu vielä äitin kans samassa huoneessa. Isä huonompi uninen nukkuu omassaan. Hyvin pelaa. Varmaan kertovat sitten kun haluavat omiin huoneisiin, meillä ei ole kiire lähettää.

Noin 3-vuotiaana.
Koen jotenkin epäkäytännöllisenä ratkaisuna sen, että heti vastasyntyneenä omaan huoneeseen, koska imetys. En jaksaisi millään raahautua yöllä toiseen huoneeseen imettämään, kyllä se vauva on joko vierellä, tai sängyssä, joka on oman sängyn vieressä.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä