Minkä ikäinen lapsi on teillä saanut katsoa Lentsikat 2-elokuvan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ikäraja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikös se suositus ole 7v? Jos lapsi on alle sen niin katso itse mitän siinä leffassa on ja sopiiko jo ennen ikärajaa tai peräti vasta sen jälkeen. Mä en ole antanut katsoa kaikkia leffoja senkään jälkeen kun ikäraja täyttyy riippuen ihan sen leffan sisällöstä.

Jos et jaksa kuluttaa energiaa moiseen niin mene sen suosituksen mukaan, se on helpointa.

Katsottiin yhdessä 4v, 5v ja 8v kanssa.
Kukaan ei pelännyt vaan innostuneena siitä höpistiin vielä viikko jälkikäteen.

Mut esim. Cars2 vaikka sama ikäraja loppu alkuvaiheessa kun oli pelottava.

3 ja 6 vuotiaat on saanu kattoa.
Toi 3 vuotias ei tosin juurikaan jaksa noin pitkään ohjelmaan keskittyä eli käytännös touhaa siinä jotain muuta eikä tiedä mitä elokuvas tapahtuu.
6 vuotias on meillä sellanen että pitää olla tarkkana mitä kattoo, vähänkin pelottavat jutut tulee uniin. Mutta ei tos lentsikois ollu mitään sellaista. Toki riippuu lapsesta minkälaiset asiat kokee pelottaviksi ja tolla pojalla ne pelottavat jutut on mörköjä yms. Tosin sekin riippuu möröistä...

Meillä on tilanne se, että 4v lapsi on sen leffan kerran nähnyt ja mielestäni se oli ihan liian rätkettä ja mätkettä eli lapsen ei tarvitse sitä nähdä uudelleen vielä pitkään aikaan. Mies on eri mieltä ja osti dvd:n vaikka tiesi että vastustan ajatusta. DVD:tä ei ole vielä katsottu, eikä lapsi tiedä että se on ostettu, mutta asiasta siis kiistellään koko ajan. Lapsi itse kärttää elokuvaa, mutta lapsihan ei tällaista asiaa päätä. En vain ymmärrä miksi miehen pitää niin ehdottomasti juuri sitä leffaa tyrkyttää, kun maailmassa löytyisi vaikka kuinka paljon elokuvia jotka sopisivat ikärajansa ja sisältönsä puolesta paremmin 4-vuotiaalle.

meillä herkkis 4v jännitteli sitä ykköstäkin niin, että jätettiin samassa paketissa tullut kakkonen suosiolla odottamaan aikaansa. tuota jännittää kyllä enemmänkin ne kohdat, joissa joku puhuu toiselle vähän tiukkaan sävyyn (riitatyyppisesti), kuin ne räiskinnät.
Mutta niin moni kohta tosta ykkösestäkin, että niitä oli tosi vaikea itse osata mitenkään ennakoida jänniksi. En tiä pitäisikö tuota yrittää karaista ja jos niin miten.

Meillä on vauva katsonut jo lähes syntymästään saakka lasten ohjelmia. Hän viihtyy niiden parissa ja hihkuu ja nauraa innoissaan. Meillä 4kk vauva katsoi juuri telkkarista tulleen karvisen elokuvan, mikä lie ikäraja siinä ollut? En ymmärrä jos ei sais katsoa jos viihtyy, eikä ole mitään vauvalle tai lapselle pelottavaa.

meillä herkkis 4v jännitteli sitä ykköstäkin niin, että jätettiin samassa paketissa tullut kakkonen suosiolla odottamaan aikaansa. tuota jännittää kyllä enemmänkin ne kohdat, joissa joku puhuu toiselle vähän tiukkaan sävyyn (riitatyyppisesti), kuin ne räiskinnät.
Mutta niin moni kohta tosta ykkösestäkin, että niitä oli tosi vaikea itse osata mitenkään ennakoida jänniksi. En tiä pitäisikö tuota yrittää karaista ja jos niin miten.

Karjaset joka aamu sille että PERKELE YLÖÖÖÖSSS!!! Kyllä karaistuu!

:D

Meillä nuorempi on nyt 4-vuotias ja on ihan pienenä jo katsellut Cars-elokuvat moneen kertaan, etenkin se Cars 2 on ollut lempparielokuva ja Lentsikat elokuva menee siihen samaan kategoriaan, ykkösosa on katsottu jo moneen kertaan.

Yhteistyössä