Minkä hintaisia lahjoja lasten kavereille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Jäin miettimään lahjoja, kun meitä kutsutaan lasten kavereitten sisarusten synttäreille.
Lahjat mitä olen yleensä ostanut lasten kavereille ovat n.15-20 euroa, ja sisarusten lahjat noin 10-15.

Aika paljon rahaa menee lahjoihin. Tuntuu ettei "mitään järkevää" saa halvemmalla, mutta tarviiko sen järkevää sitten ollakaan.
Br-lelusta ostan usein jotain tarjouksesta varastoonkin.

Omat lapset 5v ja 2v.

lasten kavereitten sisaruksille? siis eikö ne oo sun lasten kavereita? kuullostaa vähän hassulle ja tavallaan lahjojen kalastelulle.

mutta mutta, tuon ikäisten lahjoihin en todellakaan ostaisi 10-20 lahjaa, yrittäisin varmaan selvitä 5 eurolla. usein ostelen loppualesta nipun lahjoja, esim värityskirjoja palapelejä pikkuautoja yms yms mitkä ei maksa paljoa.

ei yksinkertaisesti ole varaa tuollaisiin lahjoihin

Vähän alle kympin on yleensä kaverien lahjat olleet arvoltaan. Tai oikein hyvälle kaverille voi mennä vähän ylikin mutta ei paljon. Eli keskimäärin 8-12 euroa. Ja mäkään en ymmärrä mitä nuo sisarusten lahjat tarkoittaa?

Jäin miettimään tuota -Lasten kavereitten sisarukset? Ovatko kuinka läheisiä lapsesi kanssa jos kerran ovat kaverin sisaruksia... oletko itse vanhempien ystävä? Meillä lahjojen hinnat vaihtelee 5-25e, riippuen mistä/milloin ostettu ja kenelle lahja on.. Koulukaverille jonka kanssa ei ole muutoin kuin synttäreillä niin 5e ja hyvä ystävä ja koulukaveri joka asuu naapurissa ja jonka äidin ystävä olen niin saatan ostaa 25e jos se on jotain mistä tiiän tytön tykkäävän..

...No meillä nämä jo teinien kaverit eivät varsinaisia juhlia enää järjestä, mutta käyvät pizzalla, hampurilaisella ym., ja lahjaksi viedään silloin rahaa. Yleensä tähän käyttöön meillä annetaan semmoinen 15 e. Jos olisi joku kaverin kaveri, tai sisar, tähän käyttäisin 10 e.

Meillä on ollu siinä 10€ kieppeillä kavereiden lahjat ja sukulaisille sitten vähän kalliimpia n. 20€. Tarjouksesta koitan aina katsella valmiiksi lahjoja ja joskus oon siinä onnistunutkin. Tuntuu vaan niin vaikeelta osta varsinkin yli 6v:lle lahjaa, kun tuntu että kaikkea on ja sopivan hintaista ei meinaa löytää.

Jonkun mainitsema 8-12 e on meidänkin hintahaitari, koulukavereille, tarhakavereille, pihan kavereille, kaikille. Ostan monesti kaappiin etukäteen tarjouksesta kaikenlaista pientä kivaa, pampuloita, kynätarvikkeita, vihkoja, kansioita, tarroja, pehmoleluja, uimaleluja, pikkuautoja, muita leluja, kirjoja jne. Niistä sitten kootaan sankarin näköinen paketti.

Ei ole yksinkertaisesti varaa laittaa enempää, kun joka kuukaudelle on jonkun synttärit, kahdet tai kolmetkin.