Minkä hintaisia kihla/vihkisormuksia teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ihan mielenkiinnosta kyselen kun itsellä on tuore kihla sormessa, että kun tullaan suomeen syyslomalle ja sormukseni varmasti herättää kysymyksiä että kehtaanko sanoa hintaa jos joku kysyy...

Ihan mielenkiinnosta kyselen kun itsellä on tuore kihla sormessa, että kun tullaan suomeen syyslomalle ja sormukseni varmasti herättää kysymyksiä että kehtaanko sanoa hintaa jos joku kysyy...
Itsellä 1 karaatin timantti ja on kuin onkin herättänyt kateutta. Maksoi puolitoista vuotta sitten 5500€ tillanderilla. Teetettiin sormus. Kivessä baguette hionta joka on harvinaisempi suomessa.

Kihla maksoi jonkun 40e, vihkin hinnasta en ole niin varma kun oli materiaalit mistä tuo tehtiin (eli valkokulta ja kivet, joista 9 rubiineja), työn osuus oli muistaakseni vajaa 400e.

Pitäisi käydä sepän luona ja kysyä tuon arvo, kun unohtui sillon hakiessa :D

Mieheni on amerikkalainen ja siellä on tapana ostaa erittäin huikeita kihloja. Vihkisormusta kutsutaan wedding band:ksi ja se on tavallinen rinkula, yleensä allianssi jossa kiertää koko matkalta timantit. Kihla on se sormus jolla kositaan ja on yleensä solitaire sormus tai sormus "halo":lla.
Itse sain vuosia sitten sormuksen Tiffanylta ja en tähän päivään mennessä ole suostunut kertomaan kuin parhaalle ystävälleni että sormukseni on maksanut yli 16000 USD:ta. Ymmärrän sinua oikein hyvin ja suosittelen ettet kerro sormuksen hintaa kenellekään, olen todella huomannut että ihmiset arvioivat sinua jopa sormuksen perusteella...

Tässä ketjussa ehkä näkee että meitä suomalaisia on ihan laidasta laitaan. Jotkut TODELLA haluavat panostaa sormukseen (tai ainakin heidän miehensä).. Joihinkin kulttuureihin kuuluu myös se että sormukseen satsataan hyän auton hinnan verran omaisuutta.
Siksi suosittelen ettette koskaan kysy sormuksen käyttäjältä sen hintaa, se on epäkorrektia kysyä, saattaa muuttaa mielikuvasti ihmisestä tai hänen elintasostaan. Mieheni säästi sormukseeni puolitoista vuotta, oma sormuksen on 7000e hinnaltaan, teetettiin juuri minulla. On palladiumia ja 1,42ct timantteja yhteensä. Oman sormuksen hintaa olen kertonut joillekin jotka ovat kysyneet ja kuullut että seläntakana on sitten puhuttu mieheni varallisuudesta, mitä hän ei todellakaan ole, ihan tavis työläinen, mutta säästeliäs kylläkin.

Kihlasormuksia ei ole, teräksiset vihkisormukset makso n 70€ yhteensä. Kerron hinnan iloisena jos joku sattuu kysymään :D Tosin ei sitä enää satu, kun ei me pidetä sormusta kumpikaan. Mun anglomieheni siis ei panostanu kk palkkaa rinkulaan :rolleyes:

Yhteistyössä