minkä antibiootinkanssa ei saa ottaa alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mullon sellaista määrätty joskus tulehdukseen,kiellettiin erikseen ottamatta tippaakaan alkoholia.
ois viikonloppuna häät ja mulla on nyt luultavasti tulossa taas antibioottikuuri. osaan sit heti sanoo ettei tätä kyseistä antibiootti mulle laitettas.
ettei tuu antabus oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja farmaseutti:
metronidatsoli on se vaikuttava aine, joka aiheuttaa antabusreaktion alkoholin kanssa.

Lisäisin vielä sen verran, että on joitakin infektioita, joihin tuo tehoaa, mutta moni muu ei. Että ei voi vain sanoa, että en sitten halua tuota kuuria, jos on semmoinen tauti, joka ei ilman kaikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla oli suussa tulehdus kun määrättiin tota kyseistä minkä nimee en muista.
flagyl on tarkotettu alapäähän :/

Kyllä flagyliäkin käytetään hammasperäisiin tulehduksiin ihan rutiinisti. Monesti yhdessä penisilliinin kanssa. Ei kuitenkaan emätinpuikkona ;)

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
no voi duh, et tietenkään ota minkään antibiootin kans. :headwall:

en ryyppääkkään..lapset mukana. mutta alkumaljan ja ruoankanssa olen lasin kuohuvaa nauttinut. toki se pitää vaihtaa pommaciin jos niinkeen on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
no voi duh, et tietenkään ota minkään antibiootin kans. :headwall:

en ryyppääkkään..lapset mukana. mutta alkumaljan ja ruoankanssa olen lasin kuohuvaa nauttinut. toki se pitää vaihtaa pommaciin jos niinkeen on.

no jos sulla on antibiootti päällä niin eikö tuo nyt oo ihan selvää pässinlihaa että juot sitä pommacia, oli mikä lääke tahansa.

En voi kertakaikkiaan ymmärtää kuka on niin alkon perään että pitäs lääkekuurin aikana ottaa edes yks ryyppy.

Jos tähän nyt ei lasketa alkoholisoituneita eli riippuvaisia.