minit cerazette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittelija

Vieras
mulla alkoi viime kuussa ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen. synnytyksestä on jo yli 12kk. ja nyt pitäis aloittaa minipillerit. ohjeen mukaan ne pitää aloittaa kuukautisten ekana vuotopäivänä. no nyt ku mulla on ollu vaan ne yhdet kuukautiset niin en voi mitenkään tietää että koska ne seuraavat olis tulossa. vai voinko aloittaa ne nyt näin kesken kiertoa? nyt olis menossa kp32 ennen raskautta mulla oli kierto 35päivää mut ei mitään tietoo mitä nyt tulee olemaan? onko siitä mitään haittaa että alottaa kesken kiertoa muutaku se että pitää käyttää lisä ehkäsyä 7 päivää?

Mä aloitin heti kun ne sain. En siis odotellut kuukautisten alkamista. 7päivää pitää vaan käyttää lisäehkäisyä. Joten anna mennä vaan! Tosin mulle ne ei sopinut joten 3kk kuluttua vaihdoin toisiin..

Alkuperäinen kirjoittaja hölmökö?:
mitä jos kropalle tulee joku shokki hormonitasoissa jos ne on eroaa paljonkin siitä määrästä mitä siinä pillerissä on...?

Jaa a... Kyllähän se varmasti aikaa vie ennen kuin kroppa tottuu mutta mutta... en osaa kyllä vastata :(

mä kokeillu samoja pillereitä kahdesti. eka kerran aloitin eka vuotopäivänä ja runsas tiputtelu jatku seuraavat 3kk, joten lopetin ne. seuraavalla kerralla odotin että kuukautiset loppui ja aloitin sitten ja ei tiputtelua ollenkaan, kuukautisetkin ollu lyhyemmät ja niukemmat ku normaalisti.

Useimmiten kierto palautuu samaksi mitä ennen raskauttakin, sitten kun kuukautiset viimein alkavat. Jos sinulla nyt on ollut jo yhdet kuukautiset ja synnytyksestä on vuosi aikaa, ovat ne menkat varmaan palaamassa normaaliin kiertoonsa, ellet imetä tai imetys on vähentynyt.
Sinuna odottelisin nyt jonkin aikaa, alkavatko kuukautiset lähiaikoina. Jos niitä ei ala kuulumaan, voi pillerit aloittaa sitten muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Useimmiten kierto palautuu samaksi mitä ennen raskauttakin, sitten kun kuukautiset viimein alkavat. Jos sinulla nyt on ollut jo yhdet kuukautiset ja synnytyksestä on vuosi aikaa, ovat ne menkat varmaan palaamassa normaaliin kiertoonsa, ellet imetä tai imetys on vähentynyt.
Sinuna odottelisin nyt jonkin aikaa, alkavatko kuukautiset lähiaikoina. Jos niitä ei ala kuulumaan, voi pillerit aloittaa sitten muuten.

ennen ensimmäistä lasta mulla oli kierto 27päivää josta se sitten pidentyi siihen 35päivään. ja nyt sitten tässä odottelen että miten nyt tän toisen lapsen jälkeen käy.. imetän vielä kyllä sen 2-3kertaa päivisin... mutta ajattelin että mä nyt vielä odottelen ainakin tohon kp35 asti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no johan nyt on kumma ku pitäis alottaa pillerit eikä kuukautisia näy missään... normaalisti ne on ollu niin säännölliset...

Ei kai niiden pitäisi vielä olla alkanutkaan, jos tulisivat silloin kun pitäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no johan nyt on kumma ku pitäis alottaa pillerit eikä kuukautisia näy missään... normaalisti ne on ollu niin säännölliset...

Ei kai niiden pitäisi vielä olla alkanutkaan, jos tulisivat silloin kun pitäisi.

no ei onhan tässä vielä pari päivää aikaa alkaa.. on vaan niin outo fiilis kun ei tunnu siltä kun yleensä tuntuu ennen kuukautisten alkua...

Yhteistyössä