Ministyjät hoi! =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vink
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vink

Vieras
Mielenkiinnosta tahtoisin hiukan tietää päivän aterioista, juomisista (vesimäärä / vrk) ja liikkumisista. Eli paljonko ja mitä? Olisi hienoa saada esimerkiksi yhden päivän ateriasuunnitelma kokonaisuudessaan ja ohjeita / vinkkejä liikkumiseen ja harrastuksiin. Omistatteko askelmittarin, keittiövaa'an ja kirjaatteko kaiken ylös?

Chefin blogista olen saanut inspiraation pudottaa painoa (bmi 25 ja risat) ja alkaa kiinteytys, tosin se on vielä kovin työnalla. Elikäs kaikki vinkit ja ideat on tervetulleita :flower:

Sallitteko itsellenne herkkuja (tai herkkupäivän)? Paljonko olette onnistuneet pudottamaan painoanne, tai jos olette vasta tien alkupäässä niin millainen on tavoitteenne lähtötilanteesta?

:)

Näitä ruoka-asioita käsitellään ketjussa aika laveasti, että sitä kannattaa lukea alusta alkaen. Hyvin erilaisia ruokafilosofioita mahtuu mukaan. Itse en vielä omista sykemittaria, keittiövaaka on mutta harvemmin punnitsen (koska miltei kaikki mitä syön, on punnittu jo etukäteen esmes pussi pakastevihanneksia, paino lukee pussin kyljessä) ja kirjoitan syömäni suupalat muistiin.

Syön tosi vähän. Aamulla keitetyn munan, päivällä tavallisen ruuan, ja aterista puolet on salaattia ja kasviksia, illalla vain hedelmää. Yksi herkkupäivä on viikossa ja se on lauantai. Vettä juon kun janottaa, ruuan kanssa yleensä juon piimää. Liikuntana on toiminut zumba kotona ja hyvin on toiminukkin. Alkuun kaks kertaa päivässä ja sen jälkeen pääsääntösesti kerran päivässä, välillä menee edelleen kaks. Lisäks nostan kotona ihan perus käsipainoja ja käyn rattailemassa lapsen kanssa. Kaikki alko 9.1 kun kyllästyin siihen mikä peilissä katsoi takaisin. Lähtö paino oli noin 70kg. En käyny vaa'alla aloittaessani, vaan vasta viikko sen jälkeen. En tahtonut tietää, että kuinka kamalan painavaksi olin lihonut. Nyt painoo on jäljellä 57kg. Pikkuhiljaa alan lisäämään ruuanmäärää, jotta saan painon pysymään paikallaan. 55 kiloon asti olen antanut itselleni luvan laihtua.

Syön yleensä ensimmäisen kerran lounasaikaan ja sitä ihan samaa ruokaa, mitä muukin perhe. Raejuustoa lisään ruokaani aina ja monasti otan myös yhden leivän.

Seuraavan kerran syön päivällisellä...tällöin sitten joko sama ruokaa kuin muu perhe, kaksi leipää, tai vaikka leivän ja rahkan. Vähän fiiliksen mukaan siis.

Jos syön kolmannen kerran, syön yhden leivän tai rahkan. Saatan syödä myös nutriletin pirtelön.

Lisäksi aina salipäivinä otan treenin jälkeen dietmix-annoksen.

Meillä on keittiövaaka, mutten käytä sitä. Tällä hetkellä syön niin vapaasti, etten vaakaa tarvitse. Mutta kun siirryn josakin vaiheessa taas tiukempiin syömisiin, otan vaa-an avuksi. En siis laske nyt kaloreita tms. jota varten vaakaa tarvitsisin.

Askelmittarilla ei mielestäni tee mitään. Mutta sykemittari mulla on aina käytössä, kun liikun. Sykemittari tallentaa automaattisesti kaikki liikkumiset ja salilla kirjaan toistot ja painot ylös. Noin niinkuin muutoin en niitä mihinkään kirjaa, enkä esim. tiedä paljonko olen tämän viikon aikana kuluttanut kaloreita liikunnan avulla.

Salilla pyrin käymään minimissään 2 kertaa viikossa, mutta 3 olisi toki parempi. Aerobista teen vähän fiiliksen mukaan...3 kertaa viikossa on aivan minimi, mutta sinne 5-6 kertaan pyrin. Olen menossa kokeilemaan kahvakuulailua ja siitä tullee uusi treenimuoto tähän rinnalle...ja kesällä (kun ei ole liukasta) treenaan ylämäkikävelyä, portaita ja jumppaan puistossa :)

En pidä mitään säännöllistä herkkupäivää, sillä sen jälkeen herkuttelen todennäköisesti myös seitsemän seuraavaa päivää. Enkä oikeastaan noin niinkuin muutoinkaan herkuttele, koska pieni herkuttelu muuttuu äkkiä suureksi ja kohta tosiaan huomaan herkutelleeni viikon.

En kuitenkaan sano, ettenkö sallisi...ei vaan tee nyt mieli. Mutta jos tekee, niin toki sitten herkuttelen.

19,4 kiloa olen jop pudottanut, vielä jokunen kilo jälellä.

Yhteistyössä